Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/یزد معاون اقتصادی استاندار یزد با اشاره به حمایت‌های ناکافی دولت از صنعت آسیب دیده گردشگری، تعطیلی پنج‌شنبه‌ها و انجام سفرهای هوشمند خصوصا با فعال کردن مثلث طلایی گردشگری را پیشنهادات تاکنون محقق نشده برای جبران خسارات این بخش ذکر کرد.

«سیدمسعود عظیمی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا ضمن بیان این که حمایت‌های دولت خصوصاً در مورد بخش گردشگری شایسته و در شان نبود، گفت: هر چند تسهیلاتی به این بخش تعلق گرفت و حمایت‌هایی مانند تعویق هزینه‌های آب، برق، گاز انجام شد اما این حمایت‌ها التیام‌بخش پیکر ضربه‌خورده گردشگری نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به همراهی‌های حاکمیت از خسارت دیدگان کرونا، اظهار کرد: به عنوان بخشی از دولت سعی کردیم با ارائه پیشنهاداتی موثر، سعی در جبران خسارات صنعت گردشگری کنیم که این پیشنهادات شامل تعطیلی پنج‌شنبه‌ها، انجام سفرهای هوشمند خصوصا با فعال کردن مثلث طلایی گردشگری و همچنین هدایت و مدیریت مراسم‌های عزاداری و عروسی بود.

عظیمی در مورد دیگر پیشنهادات ارائه شده نیز تصریح کرد: اعطای کمک‌های بلاعوض به واحدهای آسیب‌دیده برابر با متوسط فروش سه سال گذشته نیز جزو پیشنهادات ارائه شده از سوی استانداری یزد به مسئلان کشوری بود.

این مسئول با بیان این که فریز کردن تسهیلات و وام‌ها برای صنعت گردشگری نیز جزو پیشنهادات ارائه شده بود، عنوان کرد: یکی از این پیشنهادات که در راستای کمک به صنعت گردشگری و جبران خسارات آنها در نظر گرفتیم، اعطای سرمایه در گردش و تزریق تسهیلات به ازای هر صندلی در بخش گردشگری بود تا بتوانیم این صنعت را به آینده دلگرم کنیم که البته هنوز این پیشنهادات هیچ کدام محقق نشده است.

عظیمی با بیان این که کرونا به طور رسمی از اسفندماه سال 98 وارد کشور شد، اظهار کرد: پاندومی کرونا، نه تنها در ایران بلکه در تمام دنیا موجب خسارت به کشورها شد و در این میان گردشگری بیشترین خسارت را دید.

وی با بیان این که پس از گردشگری و بخش خدمات، اصناف بیشترین خسارت ناشی از کرونا را متحمل شدند، گفت: تقریباً همه اصناف جز بخش تامین کننده کالاهای اساسی مانند سوپرلبنیات‌ها، میوه فروشی و داروخانه‌ها در شرایط کرونا خسارت‌های زیادی را متحمل شدند.

معاون استاندار بخش حمل و نقل را نیز از بخش‌های خسارت دیده از کرونا ذکر کرد و گفت: بیمارستان‌ها نیز با تعطیل‌ شدن بخش‌های تخصصی و عمدتاً تبدیل همه بخش‌ها به بخش عفونی خسارت دیدند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی اقتصاد گردشگری يزد تعطیلی پنجشنبه ها گردشگري حمایت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۱۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای مهلت تسهیلات مراجعه کنند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ شاپور رضایی اظهار داشت: تسهیلات کشاورزان و تولید کنندگان بخش کشاورزی که در اثر حوادث پیش بینی نشده از ابتدای سال ۱۳۹۴ تا پایان سال ۱۴۰۲ دچار خسارت شده‌اند تا سقف ۲ میلیارد ریال معادل ۲۰۰ میلیون تومان مشمول مهلت ازقانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور می‌شوند.

وی افزود: همه کشاورزان و تولید کنندگان بخش کشاورزی خسارت دیده می‌توانند با مراجعه به بانک‌های عامل و یا جهاد کشاورزی در خواست کتبی ارائه کنند.

رضایی تاکید کرد: پس از بررسی‌های لازم و تأیید نهایی، اصل تسهیلات دریافتی به مدت سه سال امهال و سود و جرایم دیر کرد آن توسط دولت تأمین و پرداخت می‌شود.

دیگر خبرها

  • ایستگاه فضایی چین آسیب دیده است
  • قبور آسیب‌دیده خلدبرین ترمیم می‌شود
  • بازدید میدانی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از بنا‌های آسیب دیده زلزله ۹۶
  • فیلم/ تلاش برای بازسازی جاده‌های آسیب‌دیده از سیل
  • ترمیم قبور آسیب‌دیده خلدبرین
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستا‌های مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان به راه‌های عشایری خسارت دیده از سیل در کهگیلویه و بویراحمد
  • کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای مهلت تسهیلات مراجعه کنند