Web Analytics Made Easy - Statcounter

نفتالی بنت، رهبر یک حزب کوچک تندروی اسرائیلی، روز یکشنبه ۳۰ مه (۹ خرداد) از قصد خود در پیوستن به یائر لاپید برای تشکیل دولت وحدت و برکناری بنیامین نتانیاهو از قدرت خبر داد.   به گزارش یورونیوز، رهبر حزب یامینا، حزب راست افراطی اسرائیل گفت: «من اعلام می‌کنم که تمام کارها را برای تشکیل یک دولت وحدت با دوستم، یائر لاپید انجام خواهم داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»   زمانی که بنیامین نتانیاهو در اوایل ماه مه از تشکیل دولت جدید ناکام ماند، رووین ریولین، رئیس جمهوری اسرائیل از یائیر لاپید دعوت کرد تا کابینه دولت را شکل دهد. وی تنها سه روز برای تشکیل دولت پس از چهار انتخابات بی‌نتیجه فرصت دارد اما اعلام آمادگی حزب یامینا در پیوستن به ائتلاف، یک گام مهم در این زمینه قلمداد می‌شود.   نفتالی بنت و یائیر لاپید تا روز چهارشنبه فرصت دارند که به توافق نهایی برسند و انتظار می‌رود در توافقی که صورت می‌گیرد هر یک به مدت دو سال به عنوان نخست وزیر فعالیت کنند.   دولت وحدت می‌تواند به بن‌بستی که در دو سال اخیر اسرائیل با برگزاری چهار انتخابات در آن گرفتار شده است، پایان دهد و به این ترتیب دوران ۱۲ ساله نخست وزیر بنیامین نتانیاهو نیز تمام می‌شود.   نتانیاهو در یک بیانیه تلویزیونی، بنت را به خیانت به جناح راست اسرائیل متهم کرد. بنیامین نتانیاهو، رهبر حزب دست راستی لیکود است.   وی از سیاستمداران ملی‌گرایی که به گفت‌وگوهای ائتلاف پیوسته‌اند خواست تا از تشکیل «دولت چپگرا» اجتناب کنند.   وی افزود: «چنین دولتی خطری برای امنیت اسرائیل است و همچنین خطری برای آینده این کشور است.»   وی پیش از اعلام آمادگی بنت در پیوستن به مخالفانش به او و گیدئون سار دیگر سیاستمدار راستگرا یک پیشنهاد سه جانبه را ارائه داده بود. نتانیاهو گفته بود که سار می‌تواند به مدت ۱۵ ماه نخست وزیر شود، سپس خودش برای مدت دو سال این پست را در اختیار می‌گیرد و بعد از آن، نفتالی بنت رهبری دولت را در مابقی دوره در دست خواهد گرفت.   با این حال، سار وزیر سابق کابینه لیکود به سرعت این پیشنهاد را رد کرد و در توییتر نوشت: «موقعیت و تعهد ما برای پایان دادن به حکومت نتانیاهو تغییر نکرده است.»   برای تشکیل دولت، یک رهبر حزب باید حمایت ۶۱ کرسی پارلمان را به دست آورد. از آنجایی که هیچ حزبی به تنهایی اکثریت را نمی‌تواند کسب کند معمولا ائتلاف با شرکای کوچکتر ایجاد می‌شود.   لاپید با توجه به طیف گسترده‌ای از احزاب مخالف نتانیاهو که اشتراکات اندکی باهم دارند، با یک چالش دشوار روبرو است. این احزاب شامل احزاب چپ‌گرا، دو حزب راستگرا و احتمالا اسلامگرایان عرب هستند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: بنیامین نتانیاهو تشکیل دولت برای تشکیل رهبر حزب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۱۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«لاپید»: اگر نخست‌وزیر بودم عملیات علیه رفح را لغو می‌کردم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، رادیو رژیم صهیونیستی به نقل از یائیر لاپید رئیس جریان مخالف در این رژیم گزارش داد: محال است یک عملیات به نفع اسراییلی ها بدون بازگرداندن اسرا از نوار غزه انجام شود.

وی افزود: هر روز منتظر هستیم تعداد بیشتری از اسرا یکی پس از دیگری کشته شوند.

لاپید اضافه کرد: اگر من نخست وزیر بودم، عملیات در شهر رفح را در برابر بازگرداندن اسرا لغو می کردم.

وی بیان کرد: اگر مواضع سختگیرانه کابینه نتانیاهو نبود می شد یک توافق در ماه دسامبر امضا کرد.

«تزیپی لیونی» وزیر خارجه سابق رژیم صهیونیستی شب گذشته در سخنانی با انتقاد از عملکرد کابینه این رژیم به ریاست بنیامین نتانیاهو نسبت به فروپاشی اسراییل هشدار داد.

شبکه خبری الجزیره گزارش داد که تزیپی لیونی در سخنانی اذعان کرد اسراییل به دلیل کابینه نتانیاهو پس از شروع جنگ هفتم اکتبر در وضعیت سقوط آزاد قرار گرفته است.

وی با اشاره به عجز کابینه نتانیاهو در مهار حماس گفت: نتانیاهو به دلیل حضور ایتمار بن گویر، وزیر امنیت داخلی و اسموتریچ، وزیر دارایی کابینه راه‌حلی برای جایگزینی حماس پیدا نکرده است و این امر پایان جنگ را به تأخیر می‌اندازد.

کد خبر 6090666

دیگر خبرها

  • بوفون: دو بار تا آستانه پیوستن به رم رفتم
  • لاپید: اگر کابینه نتانیاهو برکنار نشود قیمت‌ها همچنان افزایش می‌یابد
  • لاپید: اگر کابینه نتانیاهو برکنار نشود قیمت‌ها همچنان افزایش می‌یابند
  • نخست وزیر اسپانیا: استعفا نخواهم کرد
  • زلزله در اسرائیل در آستانه صدور حکم بازداشت نتانیاهو و مقامات ارشد اسرائیل/ افشای طرح ارتش اسرائیل برای حمله به رفح/شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۴۵۴ تن افزایش یافت
  • زلزله در اسرائیل در آستانه صدور حکم بازداشت نتانیاهو و مقامات ارشد اسرائیل/ افشای طرح ارتش اسرائیل برای حمله به رفح/شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۴۵۴ نفر افزایش یافت
  • زلزله در اسرائیل در آستانه صدور حکم بازداشت نتانیاهو و مقامات ارشد اسرائیل/ افشای طرح ارتش اسرائیل برای حمله به رفح
  • الجزایر در آستانه پیوستن به بانک بریکس
  • «لاپید»: اگر نخست‌وزیر بودم عملیات علیه رفح را لغو می‌کردم
  • لیونی خطاب به نتانیاهو: اسرائیل در ورطه «سقوط آزاد» است