Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دفتر سیاسی حماس در اظهاراتی تاکید کرد جنگ اخیر با رژیم صهیونیستی قواعد درگیری را تغییر داد و قدس را به قواعد درگیری مقاومت وارد کرد.

قدس آنلاین: جنبش حماس روز یکشنبه مراسمی را به مناسبت پیروزی ملت فلسطین در ارودگاه عین الحلوه در جنوب لبنان برگزار کرد. حاضران در این مراسم پرچم‌های فلسطین و گروه‌های مقاومت را به اهتزاز درآورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، در سخنانی در این مراسم، پیروزی مقاومت در نوار غزه را تبریک گفت و افزود:  «ای برادران و خواهران، ما امروز در مقابل یک نقطه عطف تاریخی در مسیر ملت فلسطین و مقاومت دلاورانه آن قرار داریم و نبرد سیف القدس نشانه‌های متفاوتی را در این مسیر ثبت کرده است؛ مثلا تثبیت قواعد درگیری و وارد کردن قدس در قواعد درگیری مقاومت. این یک معادله جدید است.»

دیروز در اردوگاه عین الحلوه در جنوب لبنان راهپیمایی در حمایت از مقاومت فلسطین برگزار شد. شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی در حمایت از غزه و گردان‌های قسام شعار می‌دهند.

پیش از این هم زیاد النخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین، در سخنانی گفت: «مقاومت ما تاکید دارد که اراده زنده مبارزه‌ خود، بزرگترین چالش‌ها را با وجود محاصره از بین می‌برد. نبرد سیف القدس در اندک روزهایی همانند توفانی برای امتی عمل کرد که فلسطین را رها کرده بود. نبرد سیف القدس برون‌رفتی ملی برای مردم فلسطین بود.»

جنگ اخیر رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت فلسطین که پس از تجاوزگری صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی و هدف قرار دادن نمازگزاران در ۲۸ رمضان آغاز شد، پس از انتفاضه موشکی مقاومت و پرتاب بیش از ۴ هزار موشک به سوی مواضع نظامی، فرودگاه‌ها و شهرک‌های صهیونیست‌نشین که نشان داد برد موشک‌های مقاومت سراسر اراضی اشغالی را در بر می‌گیرد، کابینه رژیم صهیونیستی را به اعلام آتش‌بس مجبور کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: اسماعیل هنیه مقاومت فلسطین رژیم صهیونیستی قواعد درگیری سیف القدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۱۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو: امکان دستیابی به توافق ضعیف است/ وارد رفح می‌شویم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از آسوشیتدپرس، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بار دیگر پیش‌شرط حماس مبنی بر توقف کامل جنگ را رد کرد و به‌این‌ترتیب، امید خانواده‌های اسرای اسرائیلی برای حصول توافق را به باد فنا داد.

وی در تازه‌ترین اظهارات خود، با تکرار ادعای قدیمی، گفت: این فکر که قبل از رسیدن به همه اهدافمان، جنگ را متوقف می‌کنیم، اصلاً قابل‌بحث نیست. با توافق یا بدون توافق، ما وارد رفح می‌شویم و گردان‌های حماس را نابود می‌کنیم تا به پیروزی کامل برسیم.

کانال ۱۴ رژیم صهیونیستی هم گزارش داد که نتانیاهو، در دیدار با خانواده‌های اسرای اسرائیلی گفته است که در حال حاضر شانس دستیابی به توافق آتش‌بس بعید به نظر می‌رسد.

او مدعی شده است که «امکان دستیابی به یک سند تبادل اُسرا ضعیف است و ما عقب‌نشینی مطلق از نوار غزه را نمی‌پذیریم. تخلیه جمعیت از رفح در حال حاضر آغاز شده است و ورود به این منطقه به‌زودی انجام خواهد شد.»

به گزارش آنا، اظهارات نتانیاهو در حالی مطرح می‌شود که پیشنهاد تل‌آویو برای به سرانجام رساندن توافق تبادل اسرا، تعویق یا تعلیق حمله به رفح است و اصلاً بحث انصراف از این تصمیم را پیش نمی‌کشد.

در سوی مقابل، حماس هرگونه توافق آزادی اسرا را به دائمی شدن آتش‌بس و خروج نظامیان صهیونیست از غزه موکول کرده است.

در همین راستا، رسانه صهیونیستی «ماکور ریشون» گزارش داد که «یحیی السنوار» (رهبر حماس در غزه) توافقی را که منجر به توقف جنگ و خروج اشغالگران از غزه نشود، نمی‌پذیرد.

 روز گذشته، هیئتی از حماس برای بررسی پاسخ اسرائیل به طرح آتش‌بس ارائه‌شده از سوی قطر و مصر به قاهره رفت.

برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که در توافق جدید آزادی ۳۳ گروگان زنده و آتش‌بس در نوار غزه پیشنهاد شده است. گفته می‌شود که هیئت حماس پس از رایزنی‌های روز دوشنبه، قاهره را ترک کرده است و با پاسخ مکتوب بازمی‌گردد.

آمریکا و انگلیس تلاش می‌کنند که پاسخ اسرائیل به پیشنهاد آتش‌بس را سخاوتمندانه جا بزنند.

«دیوید کامرون» وزیر خارجه انگلیس، درباره پیشنهاد ارائه‌شده به حماس گفت که «به ازای آزادی گروگان‌های اسرائیلی، آتش‌بس ۴۰ روزه و آزادی هزاران اسیر فلسطینی» اجرا خواهد شد.

در همین حال، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، در تماسی تلفنی با رهبران مصر و قطر، از اهرم فشار استفاده کرد و از آنها خواست «برای آزادی گروگان‌های نزد حماس تمام تلاششان را به کار ببرند» و این موضوع را «تنها مانع» امدادرسانی به غیرنظامیان در نوار غزه خواند.

تا دیروز، «سامح شکری» وزیر خارجه مصر به عنوان یکی از کشور‌های میانجی توافق، درباره حصول آتش‌بس خوش‌بین بود.

او در حاشیه مجمع جهانی اقتصاد که به میزبانی عربستان برگزار شد، گفته بود: قاهره در خصوص آتش‌بسی جدید میان حماس و اسرائیل خوش‌بین است. اگر راهکار دودولتی را اجرا کنیم، تفکر مقاومت و سلاح ادامه نخواهد یافت.

هم‌زمان، رسانه‌های صهیونیستی مدعی شده‌اند که «هرزی هالوی» رئیس ستاد ارتش رژیم اسرائیل، آخرین جزئیات طرح حمله به رفح و برپایی اردوگاه پناه‌جویان در مرکز نوار غزه را نهایی کرده است.

«ینت نیوز» از تجمع تانک‌های اسرائیلی در مرز غزه و آمادگی آنها برای ورود به باریکه در صورت گرفتن چراغ سبز برای شروع تهاجم زمینی در رفح خبر داده است.

این رسانه به نقل از ارتش رژیم اشغالگر نوشت که از منظر حصول توافق تبادل اسرا یا آغاز تهاجم زمینی به رفح، ظرف ۴۸ تا ۷۲ ساعت آینده، تکلیف مشخص می‌شود.
 
این‌طور برآورد می‏‎شود که رژیم اسرائیل از گزینه «حمله قریب‌الوقوع به رفح» به‌عنوان اهرمی برای ترغیب حماس به قبول تازه‌ترین پیشنهاد آتش‌بس که همین حالا مشغول بررسی آن است، استفاده می‌کند.

انتهای پیام/

مریم خرمائی

دیگر خبرها

  • نتانیاهو: امکان دستیابی به توافق ضعیف است/ وارد رفح می‌شویم
  • حماس: اگر ارتش اسرائیل وارد رفح شود شکست سختی می‌خورد
  • با طرح پیشنهادی جدید اسرائیل، توافقی در کار نیست
  • ببینید | مقابله به مثل؛ راهبرد حزب الله برای دفاع از مرجعیون و کفرکلا
  • مقابله به مثل؛ راهبرد حزب الله برای دفاع از مرجعیون و کفرکلا
  • دیدار هیات الجزایری با هنیه در استانبول
  • مصر: منتظر تصمیم نهایی درباره پیشنهاد آتش‌بس در غزه هستیم/راه‌حل نظامی در رفح مردود است
  • نقشه پراکندگی نیروهای مقاومت از یمن تا فلسطین
  • جدیدترین موضع‌گیری مقاومت فلسطین درباره مذاکرات آتش‌بس
  • نشست رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین در پرتو تحولات پر شتاب میدانی و سیاسی