Web Analytics Made Easy - Statcounter

ماجراهای اخیر در انتخابات فدراسیون های ورزشی و استعفای ناگهانی اعضای هیات مدیره استقلال ماجرای چینش مهره ها در حوزه ورزش را سمت و سوی دیگری داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ استعفای ناگهانی اعضای هیات مدیره استقلال در اعتراض به رفتارهای احمد مددی اتفاق عجیبی بود که روز گذشته کلیه اخبار ورزش ایران را تحت الشعاع خود قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اتفاقی که اگرچه با توجه به اختلافات دامنه دار در کابینه استقلال چندان دور از ذهن به نظر نمی رسید اما انتشار متن نامه استعفا و فاش گویی درباره اتفاقات پشت پرده که در آن به صراحت ردپای یکی از معاونان وزیر مشهود و از آن نام برده شده بود، به ماجرا سمت و سوی دیگری داد و جنگ را مغلوبه کرد.

در نامه استعفانامه دسته جمعی که خطاب به وزیر ورزش نوشته شد، علنا از حمایت‌های مهدی علی‌نژاد از مددی پرده برداشته شده و یکی از دلایل استعفای اعضای هیات مدیره استقلال دخالت‌های علی‌نژاد عنوان شده بود.

علی‌نژاد در چند وقت اخیر به خاطر دخالت‌هایش در انتخابات فدراسیون‌های دوچرخه‌سواری و  ژیمناستیک با حواشی مختلفی درگیر بوده و حالا با حاشیه های مربوط به استعفای اعضای هیئت مدیره استقلال روبرو شده؛  هر چند پیش از این هم بارها در خصوص اینکه با وجود مخالفت وزیر ورزش، او مددی را برای مدیرعاملی استقلال منصوب کرده، مطرح شده بود.

انتخابات فدراسیون دوچرخه‌سواری که چند روز پیش برگزار شد به گونه‌ای با مهندسی رقم خورد که نتیجه آن پیش از برگزاری انتخابات تقریبا عیان به نظر می رسید. از همان ابتدای ثبت‌نام از کاندیداهای ریاست این فدراسیون، وزارت ورزش به صورت علنی از یکی از کاندیداها حمایت کرد و در اقدامی تعجب آور این کاندیدا به عنوان مشاور رئیس فدراسیون منصوب شد. اما مهندسی انتخابات به همین جا ختم نشد و با وجود اینکه کاندیدای مورد نظر وزارت ورزش به دلیل ناآشنایی و عدم تخصص تا قبل از انتخابات هم شانسی برای پیروزی نداشت؛ اما رفت‌‌و‌آمدهای مشکوکی که به هتل محل اقامت روسای هیئت ها صورت گرفت، شرایط را تغییر داد و ورق برگشت. در نهایت هم اتفاقی در انتخابات فدراسیون دوچرخه‌سواری رخ داد که مورد نظر وزارت ورزش بود و همان گزینه ای روی صندلی ریاست نشست که پیش از این خود را منتسب به وزارت می دانست و حتی جلساتی را هم با معاون وزیر برگزار کرده بود.

انتخابات فدراسیون ژیمناستیک هم یکی دیگر از جدی ترین چالش‌های وزارت ورزش است. ثبت نام از کاندیداهای ریاست این فدراسیون در شرایطی انجام شد که وزارت ورزش از زهرا اینچه درگاهی خواست در این انتخابات ثبت نام نکند؛ اما اینچه درگاهی بدون توجه به این موضوع ثبت نام کرد. این ثبت نام با واکنش عجیب وزارت ورزش روبرو شد و در اقدامی عجیب همان سناریویی که برای رئیس سابق فدراسیون دوومیدانی چیده شد، برای اینچه درگاهی هم رخ داد. کمیسیون تطبیق وزارت ورزش که تنها باید میزان سوابق مدیریتی کاندیداها و تحصیلات آنها را بررسی کند، در تصمیمی عجیب پا را از دایره قانون فراتر گذاشت و به استناد نامه سازمان بازرسی اقدام به رد صلاحیت اینچه درگاهی کرد.

نکته مهم و قابل تامل اینکه تاکنون هیچ حکمی علیه اینچه درگاهی صادر نشده و اگر قرار بود در این خصوص رد صلاحیتی انجام شود، مربوط به بررسی صلاحیت در نهادهای نظارتی بود و نه در کمیسیون تطبیق.

این مسیری است که در انتخابات پیش رو یعنی در شطرنج نیز محتمل است و از مدتها پیش یکی از گزینه ها که کارمند وزارت ورزش و جوانان محسوب می شود، خود را گزینه منتسب به وزارت معرفی کرده و با جلسات پی در پی می کوشد آرای مجمع را به سود خود تغییر دهد. جالب اینکه این گزینه هم مانند رییس جدید دوچرخه سواری، هیچ تخصص و آشنایی با رشته ای که برای صندلی ریاست آن دورخیز کرده، ندارد و ظاهرا با حمایت های پشت پرده و مهندسی آرا می خواهد رئیس شود.

به نظر می رسد تلاش های اخیر و مهندسی آشکار انتخابات و دخالت های عینی، ریشه در اتفاقات پیش رو دارد. آنجا که عمر دولت رو به پایان است و آقایان در سمت های کلیدی به دنبال شیفت به یک کرسی پرنفوذ دیگر برای روزهای آتی هستند و همین سبب شده تا با انتصاب نزدیکان خود در کاور انتخابات از هم اکنون مسیر را برای رسیدن به این صندلی هموار کنند.

صندلی که البته در همسایگی وزارت ورزش جوانان و چند صد متر آنطرف تر است و آقایان از دیرباز به آن علاقه وافری داشته اند.

با این وجود شاید انتخابات فدراسیون ژیمناستیک و رئیس این فدراسیون، سد راهی برای این هدف باشد. شنیده می‌شود اینچه درگاهی از طریق مراجع قانونی به دنبال بررسی اقدام کمیسیون تطبیق است و به نظر می‌رسد بتواند در این خصوص به موفقیت هم برسد.

باید دید چه اتفاقاتی در آینده رخ خواهد داد و سرنوشت این مهندسی های آشکار و چینش اعضا به کجا ختم خواهد شد و آقایان به آرزوی دیرینه خود می رسند یا اتفاقات دیگری رقم خواهد خورد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: انتخابات فدراسیون مدیره استقلال دوچرخه سواری اینچه درگاهی وزارت ورزش ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۱۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آیین اختتامیه جشنواره «قهرمان ایران»

به گزارش خبرگزاری صدا و  سیما ، آیین اختتامیه امشب با حضور رئیس سازمان صدا و سیما، وزیر ورزش، رییس کمیته المپیک و پارالمپیک، روسای فدراسیون های ورزشی، پیشکستوتان، ورزشکاران و اهالی رسانه در مرکز همایش های صدا و سیما برگزار می شود، این رویداد از شبکه های ورزش، سه و خبر دو، به صورت زنده پخش خواهد شد.
در این مراسم علاوه بر جوایز هشت گانه مردمی که شامل برترین گل، برترین صحنه ورزشی، برترین تیم ملی، برترین مربی، برترین ورزشکار نوجوان، برترین ورزشکار پارالمپیک، برترین ورزشکار مرد و برترین ورزشکار زن است، جوایزی همچون حامیان خارجی و داخلی فسطین (جایزه شهید سلیمانی)، رفتار جوانمردانه (جایزه غلامرضا تختی)، یک عمر زندگی ورزشی، فدراسیون برتر ورزشی و .... اهدا خواهد شد.

دیگر خبرها

  • تایوان: ۲۲ هواپیمای چینی حریم ما را نقض کردند
  • یک ایرانی عضو هیات رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد
  • رضوانی عضو هیئت رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد/ فتاحیان مدیر اجرایی آسیا باقی ماند
  • محسن رضوانی عضو هیات رییسه ورزش‌های آبی جهان شد
  • آنهایی که اهل ژیمناستیک نیستند، به انتخابات نیایند
  • یوفا تهدید کرد: احتمال محرومیت اسپانیا از یورو
  • تایید صلاحیت ۶ کاندیدای ریاست فدراسیون ورزش‌های رزمی
  • ورزش ایران بهترین های خود را شناخت
  • یک انتصاب جدید‌ و مهم در فدراسیون والیبال ایران
  • برگزاری آیین اختتامیه جشنواره «قهرمان ایران»