Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@11:23:25 GMT

۳ سد در استان بوشهر امسال تکمیل و افتتاح می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۸۱۵۵۹

۳ سد در استان بوشهر امسال تکمیل و افتتاح می‌شود

گروه استان‌ها- استاندار با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۹۴ درصدی سد خاییز تنگستان گفت: امسال سدهای خاییز تنگستان ، ارغون دشتستان و اخند عسلویه در راستای تامین آب شرب و کشاورزی در نقاط مختلف استان بوشهر تکمیل و افتتاح می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تنگستان ، عبدالکریم گراوند صبح امروز در آئین اجرا آخرین مرحله لایه‌ریزی هسته رسی سد خاییز با بیان اینکه نهضت سدسازی در استان بوشهر در دولت دوازدهم آغاز شد اظهار داشت: اکنون سدهای خاییز، دشت‌پلنگ، باغان، دالکی، اخند، ارغون در نقاط مختلف استان بوشهر در حال اجرا است که با تکمیل شدن آن مشکل آب شرب، اراضی کشاورزی و صنعت برطرف می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سدهای خاییز، ارغون، اخند امسال تکمیل و افتتاح می‌شود

وی با بیان اینکه ساخت سد در استان بوشهر در شرایط سخت اعتباری و بودجه‌ای آغاز شد افزود: امسال بخش عمده‌ای از سدها از جمله خاییز تنگستان، ارغون دشتستان، اخند عسلویه تکمیل و افتتاح می‌شود که نقش مهم در تأمین آب مناطق دارد.

وی با اشاره به اینکه سد خاییز تنگستان با پیشرفت 94 درصدی روند پایانی می‌گذراند خاطر نشان کرد: این سد نقش مهم در توسعه اراضی کشاورزی تأمین آب نخیلات تنگستان دارد که بر اساس وعده پیمانکار سد خاییز نیمه نخست امسال تکمیل و افتتاح می‌شود.

استاندار بوشهر ضمن تقدیر از عوامل اجرایی این پروژه، بر ضرورت تکمیل سد خاییز تنگستان برای رونق کشاورزی این منطقه تأکید کرد.

گراوند افزود: سرعت مناسب پیشرفت این سد نشانگر اراده شرکت آب منطقه‌ای بوشهر در تکمیل به موقع این پروژه مهم است.

بدنه سد خاییز 94 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا پایان خرداد ماه تکمیل می‌شود

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر هم با اشاره به تسریع در ساخت سدها در نقاط مختلف استان بوشهر خاطر نشان کرد: یکی از راه‌های حل مشکلات آب در بخش‌های شرب، کشاورزی و صنعت ساخت سد است که اکنون شش سد در حال ساخت است.

علی محمدی از تسریع روند اجرایی سد خاییز تنگستان خبر داد و بیان کرد: برای تکمیل سد خاییز بر اساس برنامه زمانبندی، از تمام ظرفیت‌های تیم اجرایی استفاده می‌شود.

سد خاییز استان بوشهر تا پایان فصل بهار افتتاح می‌شود+ تصاویر سد 16 میلیون مترمکعبی "خاییز" تا پایان سال به مرحله آبگیری می‌رسد + فیلم 60 میلیارد تومان برای احداث سد خاییز در استان بوشهر تخصیص یافت

وی پیشرفت سد خاییز تنگستان را 94 درصد دانست و تصریح کرد: هم اکنون بدنه سد خاییز 94 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا پایان خرداد ماه تکمیل می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر بیان کرد: کل حجم خاک‌ریزی این سد خاییز یک‌میلیون مترمکعب است و تنها 30 هزار مترمکعب از این حجم باقیمانده است.

انتهای پیام/190/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تکمیل و افتتاح می شود سد خاییز تنگستان استان بوشهر تا پایان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۱۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه نهضت ملی مسکن در تنگستان سرعت خوبی دارد

به گزارش خبرنگار مهر، روح الله تنگستان عصر جمعه در بازدید از ساختمان‌های در دست احداث نهضت ملی مسکن در شهر اهرم عنوان داشت: با توجه به تحویل تعدادی زیادی از منازل در مجموعه ۳۰ هکتاری نهضت ملی مسکن شهر اهرم شبکه‌های برق و گاز و آب سریعاً نسبت به تعهدات خود در برق و گاز کشی و آب رسانی به این مجموعه اقدام کنند.

معاون برنامه رزی و امور عمرانی فرمانداری تنگستان افزود: نظر به اینکه ۳۸ هکتار دیگر جهت نهضت ملی مسکن به مجموعه شهر اهرم اضافه شده پیش بینی لازم توسط شرکت‌های توزیع برق، آب و گاز استان انجام شود.

معاون برنامه رزی و امور عمرانی فرمانداری تنگستان یادآور شد: ۲۰ واحد از ساختمان‌های فاز یک که کلید تحویل هستند بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و آماده تحویل هستند.

وی با اشاره به اینکه در فازهای ۲ و ۳ در مجموع ۴۰ واحد تکمیل و تحویل مردم شده است اضافه کرد: در فاز چهار ۳۰ واحد در حال ساخت است که دارای ۷۵ درصد دارای پیشرفت فیزیکی است.

کد خبر 6095918

دیگر خبرها

  • تکمیل زنجیره‌های تولید، محور توسعه استان اردبیل است
  • پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی تجهیز و تکمیل چاه و خط انتقال آب تم‌تم در شهرستان جوانرود
  • تکمیل واحد‌های ۲۷ هکتاری تا چند ماه آینده
  • پروژه ۴۳۲ واحدی خورموج باید تا پایان سال تکمیل شود
  • پیشرفت ۹۰ درصدی مرحله اول تکمیل ورزشگاه تختی قم
  • امسال تعهدات دولت در حوزه‌های درمان، آب و مسکن به مردم ارائه می‌شود
  • ۹۵۶ بوشهری به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • آخرین وضعیت مرکز نمایش‌های آئینی «صبا»/ بهره‌برداری مرکز تا پایان امسال
  • شهردار تهران: اتصال بزرگراه یادگار امام به بروجردی و آزاد راه ساوه
  • پروژه نهضت ملی مسکن در تنگستان سرعت خوبی دارد