Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا صباغیان در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی طی اخطار قانون اساسی،گفت: افزایش شدید قیمت اجاره بهای مسکن فشار زیادی را به مردم وارد کرده است. برای مثال اگر سال گذشته برای یک منزل مسکونی مستأجری باید ۲۰۰ میلیون تومان ودیعه می داد امسال مالک آن خانه قیمت را چندین برابر کرده است و در این شرایط سوال ما این است که یک مستأجر باید در سال چقدر درآمد داشته باشد تا بتواند مبالغ هنگفت ودیعه مسکن را تأمین کند؟

وی تصریح کرد: با این شرایط اگر مردم هیچ چیزی نخرند و نپوشند باز هم نمی توانند مبلغ اجاره را پرداخت کنند و سوال ما از وزیر راه و شهرسازی این است که چه اقداماتی برای نظارت و ساماندهی بازار مسکن انجام داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم بافق و مهریز در مجلس شورای اسلامی گفت: جای تأسف دارد که بسیاری از مردم به دلیل گرانی شدید مسکن مجبور هستند به حاشیه شهرها بروند و وزیر راه و شهرسازی باید حتما در این زمینه پاسخگو باشد.

صباغیان گفت: مجلس قانون بسیار خوبی تحت عنوان مالیات بر خانه های خالی به تصویب رساند اما تاکنون مشکل بازار مسکن حل و فصل نشده و لازم است صدای مردم در این زمینه شنیده شود.

کد خبر 5224460 زهرا علیدادی

منبع: مهر

کلیدواژه: محمدرضا صباغيان محمد اسلامی قیمت مسکن صحن مجلس انتخابات 1400 سیدابراهیم رئیسی انتخابات ریاست جمهوری عبدالناصر همتی مجلس شورای اسلامی سعید جلیلی علیرضا زاکانی محسن رضایی صحن مجلس ریاست جمهوری سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی محسن مهرعلیزاده شورای نگهبان محمد باقر قالیباف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۱۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ خرید در بازار مسکن؛ با ۶ میلیارد در منطقه ۲۱ ملک بخرید+ جدول

به گزارش خبرنگار مهر، با پایان سال (۱۴۰۲) و افزایش قیمت مسکن در روزهای پایانی سرد سال و همزمان با شروع سال جدید، افزایش نرخ اجاره بها کابوس مستأجران شد که در مقابل با فاصله گرفتن نرخ‌های پیشنهادی اجاره بها با قدرت پرداختی مردم، موجب تشدید کابوس آنها شد؛ همچنین با کاهش قدرت خرید مصرف کننده نهایی و افزایش دلاری قیمت آپارتمان، انتظار خروج از رکود در کوتاه مدت دور از ذهن است. بنابراین، انتظار می‌رود معاملات تهاتری رونق بیشتری پیدا کند.

بر اساس اهمیت مسکن در معیشت و رفاه زندگی مردم، خبرگزاری مهر قصد دارد در سلسله گزارش‌هایی قیمت خرید، رهن و اجاره واحدهای مسکونی در مناطق مختلف تهران را به صورت مجزا بررسی کند.

با توجه به افزایش قیمت مسکن در پایان سال گذشته (۱۴۰۲)، به بررسی وضعیت نرخ رهن و اجاره در مناطق «منطقه ۱۳» و «منطقه ۱۴» و «منطقه ۱۵» و «منطقه ۱۶» و «منطقه ۱۷» و «منطقه ۱۸» و «منطقه ۱۹» و «منطقه ۲۰» پرداختیم؛ حال قصد داریم در گزارش پیش رو نرخ رهن و اجاره «منطقه ۲۱» تهران را بررسی کنیم.

براساس آمار قیمت‌ها، برای خرید یک واحد ۸۵ متری در منطقه ۲۱ «شهرک استقلال»، ۸ ساله ساخت، نیازمند حداقل ۵ میلیارد و ۵۸۰ میلیون تومان است.

قیمت خرید و فروش واحدهای دیگر در منطقه ۲۱ تهران را در جدول زیر بررسی کنید؛

محله و خیابان (منطقه ۲۱) متراژ ساختمان عمر ساختمان قیمت کل ملک (تومان)
تهرانسر ۸۷ ۱۳۹۷ ۷,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک آزادی ۸۹ ۱۴۰۰ ۷,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک استقلال ۸۵ ۱۴۰۱ ۵,۵۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک دانشگاه ۸۸ ۱۴۰۲ ۳,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک دریا ۹۸ ۱۴۰۰ ۶,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک غزالی ۷۵ ۱۴۰۳ ۴,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک ویلا شهر ۷۰ ۱۳۹۸ ۵,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
وردآور ۸۰ ۱۴۰۱ ۴,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کد خبر 6097535 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • با اجرای قانون «ساماندهی بازار زمین» التهابات در بخش مسکن کاهش می‌یابد
  • نرخ خرید در بازار مسکن؛ با ۶ میلیارد در منطقه ۲۱ ملک بخرید+ جدول
  • پایانی بر اجاره بهای بی‌حساب و کتاب مسکن
  • (ویدئو) اجاره‌بهای غرفه‌های نمایشگاه یک پنجم هزینه‌ها هم نیست
  • افزایش ۵۹۳ درصدی قیمت کره حیوانی از سال ۱۳۹۹/ پیش بینی قیمت طلا تا پایان سال/ انتقاد وزیر صمت از مافیای واردات خودرو/ صف میلیونی برای دریافت وام اجاره
  • طرح ساماندهی اجاره‌بهای مسکن تأیید شد/ تمهیدات شورای نگهبان برای انتخابات الکترونیک/ آخرین وضعیت لایحه عفاف و حجاب
  • طرح ساماندهی اجاره‌بهای مسکن تأیید شد / آخرین خبرها از متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان
  • طرح ساماندهی اجاره بهای مسکن تأیید شد
  • طرح ساماندهی مسکن و اجاره‌بها تأیید شد
  • طرح ساماندهی اجاره‌بهای مسکن تأیید شد