Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-03@16:53:42 GMT

زمان واکسیناسیون افراد بالای ۶۰ سال

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۸۲۱۶۳

زمان واکسیناسیون افراد بالای ۶۰ سال

به گزارش «تابناک» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در کلاب هاوس اظهار کرد: ما در واکسیناسیون کرونا کارهای خوبی انجام داده‌ایم؛ نزدیک به ٨٠٠ مرکز تجمیعی واکسیناسیون راه اندازی کرده ایم و این یکی از اقدامات خوب در حوزه بهداشت است، همچنین رکورد تزریق روزانه ٢۵٠ هزار دُز واکسن را شکستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: شنبه حجم قابل توجهی واکسن وارداتی به دستمان می‌رسد و اواخر تیر با احتساب واکسن‌های تولیدی ایرانی و وارداتی حجم بالایی از واکسن در اختیار خواهیم داشت. پیش بینی می‌کنیم ظرفیت تزریق به ۵٠٠ هزار دز در روز برسد البته این تعداد تزریق، نیاز به برنامه ریزی دارد .

او ادامه داد: تاکنون ۴ میلیون و ١٠٩ هزار واکسن تزریق کرده‌ایم. در فاز یک که کادر بهداشت و درمان بودند، همه واکسینه شدند و در فاز دوم واکسیناسیون بالای ٧۵ سال را انجام داده ایم.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: خبر «آغاز واکسیناسیون بالای ۶۵ سال از امروز» که از قول من اعلام شد را تکذیب می‌کنم. در حال حاضر سامانه واکسیناسیون برای این گروه‌ها بسته است و از هفته آینده باز می‌شود.

او درباره واکسن برکت و درخواست محرز برای مجوز مصرف گفت: واکسن برکت تاییدیه علمی اولیه را گرفته است و ٢ تا ٣ هفته بعد می‌توانیم روی واکسن برکت حساب کنیم.

رئیسی ادامه داد: درخواست مجوز مصرف اضطراری آمده است و کمیته اخلاق و کمیته واکسن در سازمان غذا و دارو در حال بررسی هستند. امیدواریم گواهی مجوز مصرف اضطراری واکسن تا پایان خرداد صادر شود. پیش بینی می‌شود با توجه به نتایج خوب مطالعات قبل از پایان خرداد، این واکسن به دست ما برسد البته این عدد بالای یک میلیون دُز نخواهد بود.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: نتایج فاز یک و ٢ واکسن برکت آمده و نتایج خوبی حاصل شده است. اعلام کردیم که این نتایج در اختیار محققان داخلی و خارجی قرار گیرد و به زودی نتایج فاز یک و ٢ واکسن برکت منتشر خواهد شد.

او افزود: در تلاشیم تا آخر خرداد افراد بالای ۶٠ سال را واکسن بزنیم؛ طبق آمار ٧۴ درصد مرگ‌ومیر در افراد بالای ۶۵ سال است.

رئیسی بیان کرد: مهندسان پزشکی که با بیمارستان‌ها در ارتباط هستند و به بخش‌های کرونا رفت و آمد دارند، امروز مشمول سهمیه واکسیناسیون شدند و با ورود اولین محموله واکسن واکسینه خواهند شد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات 1400 محسن رضایی اکبر کمیجانی نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری علیرضا رئیسی ستاد مقابله با کرونا واکسن کرونا واکسیناسیون انتخابات 1400 محسن رضایی اکبر کمیجانی نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا واکسن برکت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۲۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف سازنده «آسترازنکا» درباره عوارض این واکسن

شرکت بریتانیایی ـ سوئدی آسترازنکا، کوویشیلد را با همکاری دانشگاه آکسفورد ساخت و تولید آن در دوران همه‌گیری کرونا در مؤسسه سرم هند انجام شد. این واکسن در بیش از ۱۵۰ کشور از جمله انگلیس و هند تزریق شد.

به گزارش تسنیم، یافته‌های برخی پژوهش‌های انجام‌شده در دوره همه‌گیری نشان می‌داد که این واکسن در محافظت مقابل ویروس کرونای جدید بین ۶۰ تا ۸۰ درصد مؤثر است.

با وجود این، یافته‌های پژوهش‌های بعدی نشان داده که این واکسن ممکن است در برخی افراد باعث ایجاد لخته خون شود که می‌تواند مرگبار باشد.

تعدادی از افراد در بریتانیا یک شکایت جمعی را ثبت و اعلام کرده‌اند که این واکسن منجر به بروز مرگ و میر و صدمات شدید منجر شده و در پی دریافت غرامت تا ۱۰۰ میلیون پوند برای حدود ۵۰ قربانی هستند.

در حالی که آسترازنکا ادعای افراد را رد می‌کرد، برای اولین بار در یکی از مدارک دادگاه تایید کرده است که این واکسن در موارد بسیار نادر، باعث سندرم لخته خون می‌شود که علامت اصلی ایجاد لخته خون و تعداد پایین پلاکت خون در انسان است.

دیگر خبرها

  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • هشدار افزایش ابتلا به سرخک در رفسنجان
  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • موج بالای مهاجرت پرستاران؛ عمانی‌ها ۶ برابر ایران حقوق می‌دهند | مقاومت عجیب با وجود کمبود پرستار!
  • اعتراف سازنده «آسترازنکا» درباره عوارض این واکسن
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود