Web Analytics Made Easy - Statcounter

به تازگی کشف گور جمعی ۲۱۵ کودک بومی در محوطه یک مدرسه سابق شبانه روزی واقع در استان بریتیش کلمبیای کانادا مقام‌های این کشور را شرمنده کرده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، تبعیض نژادی و خشونت علیه بومیان و رنگین پوستان دهه هاست در کشورهای غربی از جمله آمریکا و کانادا رواج دارد؛ از این رو، این اقشار نه تنها در کشورهای غربی از حداقل حقوق قانونی برخوردارند بلکه بسیاری از آنها قربانیان خشونت می شوند، موضوعی که دهه هاست در غرب ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این راستا به تازگی کشف گور جمعی 215 کودک بومی در محوطه یک مدرسه سابق شبانه روزی واقع در استان بریتیش کلمبیای کانادا مقام های این کشور را شرمنده کرده است.

«جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا کشف این گور را یادآور «فصل تاریک و شرم آور» تاریخ کشورش و حادثه ای دلخراش توصیف کرده است.

نسل کشی بومیان بخشی از تاریخ کشورهایی چون کانادا و آمریکا را تشکیل می دهد.این نسل کشی به گونه ای بوده است که اکنون پس از دهه ها، گورهای دسته جمعی کشف می شود که در میان قربانیان، زنان و کودکان بسیاری نیز وجود دارند. جدا کردن کودکان از والدین و فرستادن انها به مدارس شبانه روزی تحت نظر دولت با کمترین امکانات،از جمله اقدامات دولت وقت این کشورها بوده است.

براساس اسناد منتشر شده، مدرسه شبانه روزی «کملوپس»بخشی از شبکه مدارس شبانه روزی در کانادا بود که باهدف یکپارچه سازی اجباری کودکان بومی از طریق جدا کردن کودکان از خانواده و جامعه آنها و تحت فشار قرار دادن آنها به خودداری از صحبت کردن به زبان مادری یا انجام اقدامات خاص فرهنگی تاسیس شده بود.

در حال حاضر نیز تبعیض و اعمال فشار بر بومیان و رنگین پوستان همچنان در جامعه غرب وجود دارد. با همه گیری بیماری کووید -19 این موضوع به طور محسوسی درکشورهای غربی آشکار شد. بسیاری از رنگین پوستان و بومیان در امریکا وکانادا نه تنها به دارو و تجهیزات پزشکی و درمانی دسترسی ندارند بلکه در واکسیناسیون نیز در اولویت آخرهستند؛ چنان که «کارولین بنت Carolyn Bennett» وزیر روابط دولت با بومیان در کابینه فدرال کانادا در این زمینه به صراحت اذعان کرد، همه گیری کووید19 و پیامدهای آن رفتارهای تبعیض آمیز نظام مند را بر ضد زنان بومی کانادا تشدید کرده است.

«روبرتا جمیسون Roberta Jamieson» که در گذشته ریاست بزرگ ترین سازمان خیریه مربوط به بومیان کانادا را در اختیار داشته است، در این زمینه گفت: متاسفانه هنوز هم برخی از جوامع بومی کانادا به آب آشامیدنی مناسب دسترسی ندارند، دولت فدرال برای کاهش تبعیض در قبال زنان بومی تعهدات خوبی داده است اما تحقق این وعده ها به یک اراده جدی و اقدام واقعی نیاز دارد.

موضوع تبعیض نه تنها در آمریکا و کانادا بلکه در دیگر کشورهای اروپایی مدعی دفاع از حقوق بشر و حق دسترسی برابر انسان ها به امکانات نیز پر رنگ است. این کشورها نه تنها با شهروندان رنگین پوست خود رفتار یکسانی ندارند بلکه در خارج از مرزهای جغرافیایی نیز دست به نسل کشی و غارت زده اند.

بسیاری از کشورهای اروپایی نه تنها کشورهای آفریقایی را مستعمره خود دانسته بلکه عامل برخی نسل کشی ها در این کشورها نیز بوده اند؛ چنانکه «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان به تازگی به نسل کشی بومیان نامیبیا توسط آلمان اعتراف کرد. پیش از آن نیز «امانوئل مکرون» رییس جمهوری فرانسه به نسل کشی این کشور در کشتار الجزایری ها و نقش فرانسه در نسل کشی 1994 رواندا اعتراف کرده بود.

البته این روند از سوی غربی ها همچنان ادامه دارد به طوری که برخوردهای خشونت بار بسیاری از شهروندان اروپایی حتی پلیس با مهاجران، رنگین پوستان، اقلیت های قومی، دینی و زنان و عدم دسترسی برابر آنها به رفاه، واکسن و حتی تحصیل سبب شده تا پوشالی بودن بسیاری از شعارهای این کشورها در حوزه های پایبندی به حقوق بشر و برابری انسان ها،بیش از پیش آشکار شود.

طی ماه های گذشته در بسیاری از کشورهای غربی از جمله کانادا حمله به آسیایی تبارها افزایش یافته است زیرا بسیاری از آنها چین را منشا ویروس کرونا می دانند. «جنی کوآن Jenny Cowan" نماینده پارلمان کانادا گفت: برخی افراد حتی ویروس کرونا را ویروس کوآن می‌خواندند. این حمله مستقیم به من به عنوان یک کانادایی آسیایی تبار است.

به گزارش اندیشکده «بنیاد قرن»، ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی واقع در اکثر محله های آفریقایی-آمریکایی مراقبت هایی با کیفیت پایین تری را ارائه می کنند. در حالی که ویروس بین افراد و نژادها تبعیض قائل نیست.

اکنون کشف گور دسته جمعی 215 کودک بومی در کانادا سند دیگری در افشای جنایات غرب علیه بومیان،رنگین پوستان، اقلیت ها وخط بطلانی بر ادعاهای آنان مبنی بر پایبندی به تساوی و برابری انسان ها و رعایت آزادی های فردی و اجتماعی است.

منبع: ایران پرس

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دفن 215 کودک تبعیض نژادی کشورهای غربی رنگین پوستان شبانه روزی نه تنها نسل کشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۲۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عاقبت مهدی نصیری؛ مشاوره به شاهزاده! | شکاف بین شاهزاده و تاجزاده را بردارید...

به گزارش همشهری آنلاین، روزنامه ایران نوست: مهدی نصیری فعال فرهنگی-مذهبی دهه هفتاد شمسی که پیشتر در رسانه‌های جریان انقلابی قلم می‌زد، پس از تشدید فاصله خود با گفتمان انقلاب اسلامی حالا به کانادا رفته و در مصاحبه‌ای به جریان‌های برانداز مشاوره داد.

نصیری در گفت و گو با رسانه‌ سلطنتی BBC فارسی، گفت: « اگر بخواهم در یک عبارت مقصودم را از کاری که اپوزیسیون باید انجام دهد بگویم، این است که شکاف و فاصله بین شاهزاده و تاجزاده {زندانی امنیتی} برداشته شود.»

نصیری در سال‌های اخیر سرشبکه ارتباط بخشی از حلقه‌های به اصطلاح روشنفکری ضد نظام در فضای مجازی بود که هفته گذشته ایران را به مقصد کانادا ترک کرد.

کد خبر 848229 منبع: ایران برچسب‌ها پهلوی خبر ویژه مصطفی تاجزاده

دیگر خبرها

  • یونس فضلی مسئول کوکیوان فدراسیون تکواندو کانادا شد
  • (عکس) مراسم رونمایی از کتب نقض حقوق بشر در کانادا و سوئد
  • انتشار گزارش مکتوب از وضعیت حقوق بشر در ایران
  • عاقبت مهدی نصیری؛ مشاوره به شاهزاده! | شکاف بین شاهزاده و تاجزاده را بردارید...
  • اقدامی غیرقانونی علیه کسب‌وکارهای آنلاین ایرانی/ پای رانت به فضای مجازی کشیده شد!
  • (تصاویر) دره جنی، منطقه‌ای رمزآلود در شرق ایران
  • قرآن، سندی برای اثبات «خلیج همیشه فارس» + فیلم
  • قابی‌زیبا از رهبرانقلاب درتجمع ضدصهیونیستی در کانادا
  • چین از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا سیاست‌های تجاری «تبعیض آمیز» را متوقف کند
  • کانادا کمک‌ها به افغانستان را از سر می‌گیرد