Web Analytics Made Easy - Statcounter

«محمودرضا نیازی» روز دوشنبه با اشاره به مبارزه همه جانبه با پدیده شوم قاچاق کالا و ضرورت توجه به ارتقای بنیه اقتصادی مرزنشینان و اجرای آیین نامه ساماندهی مبادله در بازارچه‌های غیر رسمی موقت مرزی در گفت وگو باخبرنگار ایرنا افزود: طبق نظر کارشناسان این اداره کل از این تعداد، ۶۷ قلم کالا مشمول مقررات استاندارد اجباری به صورت تصادفی از بازارچه‌های مرزی شوشمی پاوه و شیخ صله ثلاث باباجانی نیز مورد آزمون با استانداردهای مرجع و تعیین ماهیت قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تاکید کرد: به منظور جلوگیری از ورود کالاهای بی‌کیفیت، در صورت مشاهده هر گونه عدم انطباق در بازرسی‌ها و نتایج آزمون کالاهای نمونه برداری شده، موضوع به اطلاع گمرکات و فرمانداران شهرستان‌های مرزی اطلاع رسانی شده تا از ورود مجدد برندهای بی کیفیت به داخل کشور جلوگیری به عمل آید.
دبیر شورای عالی استاندارد استان کرمانشاه ادامه داد: عمده کالاهای وارداتی در حوزه لوازم خانگی شامل انواع کولر گازی و اسپلیت، یخچال سایدبای‌ساید، ظروف شیشه‌ای و آلومینیوم آشپزخانه، لباسشویی، زودپز برقی، چای‌ساز، همزن دستی، آبمیوه‌گیری، مخلوط‌کن، گوشت کوب برقی، قهوه‌ساز، چرخ گوشت‌ برقی، خردکن، غذا ساز، اسپرسوساز، آون توستر و در حوزه مواد غذایی شامل انواع چای سیاه و در حوزه قطعات خودرو شامل انواع تایر خودرو و رینگ فلزی که عمدتا ساخت کشورهای چین، کره‌ جنوبی، ترکیه، آلمان، فرانسه، سریلانکا، ایتالیا و ویتنام است.
وی یادآور شد: به منظور تسریع در روند واردات کالاهای کولبری از سوی سازمان ملی استاندارد ایران، بسته حمایتی در نظر گرفته شده است که در صورت یکبار انطباق کالای مشخصی با برند خاص ساخت با استانداردهای مربوطه، واردکننده این کالا در بازه زمانی یکساله با داشتن سوابق کیفی قبلی، مجاز به ورود کالای مذکور است، اما در مقابل کالاهای دارای اهمیت از نظر بهداشت و سلامت (ریسک بالاتر)، از جمله مواد غذایی، برای هر ورود کالا نمونه برداری و آزمون تکرار می‌گردد.

برچسب‌ها سازمان ملی استاندارد ایران واردات شورای عالی استاندارد کرمانشاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان ملی استاندارد ایران واردات شورای عالی استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران واردات شورای عالی استاندارد کرمانشاه اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۲۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضویت ایران در سازمان جهانی ارزیابی و انطباق

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مدیر کل استاندارد استان گفت: بازرسانی از کشور‌های آمریکا، کانادا، کره جنوبی، مکزیک و پاکستان شرایط آزمایشگاه‌های انطباق کشور را بررسی کردند و با ۹۷ درصد آرا گواهی انطباق برای ایران نیز صادر شد.
میر نظامی افزود: رفع موانع صادراتی برای تجار ایرانی، کاهش هزینه‌های صادرات و سرعت بخشیدن در صادرات و واردات از مزایای پیوستن ایران به این سازمان جهانی است.
او ادامه داد: تا قبل از این تجار و بازرگانان برای ارزیابی و انطباق محصولات صادراتی و وارداتی مجبور به استفاده از آزمایشگاه‌های ارزیابی و انطباق کشور ثالث بودند، اما هم اکنون می‌توانند از ظرفیت آزمایشگاه‌های همکار و انطباق استاندارد استفاده کنند.
هم اکنون ۴۱ آزمایشگاه همکار و انطباق در استان مرکزی فعالیت می‌کنند.

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۴۸ میلیارد ریال کالای قاچاق در ایلام
  • کشف کالای قاچاق در مروست
  • حوزه نظارت بر کیفیت آموزش دانشگاهی در قزوین احیا شد
  • حضور اکسید در نمایشگاه خودروی پکن
  • کشف ۱۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرزهای استان آذربایجان غربی
  • حوزه ارزیابی و نظارت بر کیفیت آموزش عالی در قزوین احیا شد
  • تعدد مراکز نظارتی در وزارت علوم مطلوب نیست
  • عضویت ایران در سازمان جهانی ارزیابی و انطباق
  • بازگشایی بازارچه‌های هنگه‌ژال و سیف در حال پیگیری است
  • اهدای ۱۴ سری جهیزیه به ۱۴ زوج زیر پوشش بهزیستی در اصفهان