Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان مدیرکل کمیته امداد استان کرمان گفت: هم‌اکنون 11 هزار و 800 کودک مبتلابه سوءتغذیه و ۷۵۵۸ مادر باردار و شیرده از خدمات حمایتی این نهاد بهره‌مند هستند.

"یحیی صادقی" امروز 10خردادماه با اشاره به حمایت از 11 هزار و 800 کودک مبتلابه سوءتغذیه و ۷۵۵۸ مادر باردار و شیرده توسط کمیته امداد استان کرمان اظهار کرد: هدف از این کار ارتقاء وضعیت تغذیه مادران شیرده و باردار و کودکان دچار سوءتغذیه زیر پنج سال است و رویکرد اصلی کمیته امداد، آموزش شیوه‌های ارتقاء کیفیت مراقبت از مادران باردار، شناسایی زودهنگام مادران مبتلابه سوءتغذیه و اجرای موفق طرح توزیع سبد غذایی سالم و کامل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: آن دسته از مادران دچار سوءتغذیه که از طریق مراکز بهداشتی به کمیته امداد معرفی می‌شوند می‌توانند به فروشگاه‌های طرف قرارداد مراجعه و به میزان ۱۰۰ هزار تومان کالا خریداری کنند.

صادقی ادامه داد: مادران باردار از ابتدای ماه چهارم بارداری تا ۲۴ ماه پس از زایمان، مشمول بهره‌مندی از مزایای این طرح خواهند شد تا بدین ترتیب، دوره بارداری و شیردهی موفقی را سپری کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان افزود: کودکان دچار سوءتغذیه نیز توسط مراکز بهداشت و درمان استان شناسایی و به کمیته امداد معرفی می‌شوند و این نهاد برای رفع سوءتغذیه این کودکان نیز ماهیانه کارت‌های سبد غذایی به ارزش 100 هزار تومان جهت خرید از فروشگاه صادر می‌کند و سبد غذایی شامل برنج، ماکارونی، عدس، پنیر، مرغ، خرما، روغن، نخود، لوبیا، تن ماهی، سویا و ... است که ماهانه بین مادران باردار و شیرده و کودکان سوءتغذیه توزیع می‌شود.

وی در خصوص اجرای طرح "هم‌سفره" با رویکرد تلاش در جهت رفع سوءتغذیه کودکان زیر ۵ سال گفت: این طرح به‌منظور تأمین حداقل نیاز غذایی کودکان نیازمند که سرپرست آن‌ها توانایی مالی کافی را ندارند اجراشده است.

صادقی با اشاره به اینکه سوءتغذیه این کودکان در صورت بی‌توجهی می‌تواند در آینده بیماری‌ها و ناهنجاری‌های زیادی در پی داشته باشد، تأکید کرد: برای تأمین مواد خوراکی موردنیاز هر کودک، حساب بانکی ویژه‌ای افتتاح‌شده که سقف برداشت ماهیانه سرپرست خانواده برای هر کودک، معادل تهیه یک سبد غذایی است که تنها جهت خرید اقلامی که مصرف آن‌ها برای کودک مفید و ضروری است امکان خرید وجود خواهد داشت تا از این طریق مواد ضروری موردنیاز رشد کودکان با نظارت این نهاد تأمین شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی سوء تغذیه مادران باردار كميته امداد مبتلابه سوءتغذیه کمیته امداد سبد غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۲۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک بیش از ۱۰ میلیارد تومانی حامیان به ایتام و فرزندان محسنین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد؛ محمود جاودان، رئیس کمیته امداد منطقه دو بندرعباس با اعلام این خبر گفت: سال گذشته حامیان نیکوکار در قالب طرح اکرام ایتام مبلغ ۱۰ میلیارد و ۲۷۲ میلیون تومان به خانواده‌های ایتام و محسنین این نهاد کمک کرده‌ اند که از این میزان ۱۰ میلیارد و ۸۳ میلیون تومان به صورت نقدی و مابقی به صورت غیر نقدی بوده است.

جاودان، با اشاره به جذب ۴۹۱ حامی در ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: این تعداد حامی برای حمایت مادی و معنوی از یک هزار و ۷۹ فرزند یتیم و محسنین نیازمند ثبت نام کردند و به صورت ماهانه مبلغی به صورت مستقیم به حساب فرزندان معنوی خود واریز می‌نمایند.

رئیس کمیته امداد منطقه دو بندرعباس یاد آور شد: در حال حاضر یک هزار و ۶۸۱ یتیم و فرزندان محسنین تحت حمایت این نهاد در حوزه اکرام ایتام منطقه دو بندرعباس می‌باشند که از حمایت مادی و معنوی حامیان برخوردار هستند.

این مقام مسئول در پایان افزود: مردم نوع دوست و خیران نیک اندیش می‌توانند، با ارسال عدد ۱ به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۳۳۳۳۷۶ و یا مراجعه حضوری به دفاتر کمیته امداد، در طرح اکرام ایتام و محسنین این نهاد مشارکت نمایند.

کد خبر 6088977

دیگر خبرها

  • کمک هزینه ۱۸ میلیاردی برای درمان مددجویان کمیته امداد هرمزگان
  • پرداخت بیش از ۱۸ میلیارد کمک هزینه درمانی به بیماران هرمزگانی
  • معیار انتخاب یک ضد آفتاب مناسب/ مصرف ضد آفتاب در مادران باردار و کودکان چگونه است؟
  • بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی تعلق می‌گیرد
  • ارائه خدمات حقوقی به هزار مددجوی زنجانی‌
  • کمک بیش از ۱۰ میلیارد تومانی حامیان به ایتام و فرزندان محسنین
  • شاد، اما خسته!
  • تحریر زندگی شهدای کودک و نوجوان حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان
  • شاد اما خسته
  • زنان بدون فرزند شاد‌تر هستند یا مادران؟