Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمیک موشن «پهلوون» تولیدشده در فرهنگسرای اندیشه، خاطره‌ای کمتر شنیده شده از شهید ابراهیم هادی و رقابت او در مسابقات کشتی را روایت کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی مدیریت فرهنگی هنری منطقه 7، فرهنگسرای اندیشه با همکاری رویش فیلم، شبکه یک سیما و خبرگزاری تسنیم، کمیک موشن «پهلوون» را با محوریت بخشی از زندگی شهید ابراهیم هادی تولید کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تولید تصویری به مناسبت سالروز روز فرهنگ پهلوانی که برگرفته از مبارزه تاریخی و شجاعانه امیرالمؤمنین با عمر بن عبدود است، در فضای مجازی منتشر شد و شبکه یک سیما آن را بازنشر داد. 


کمیک موشن «پهلوون» روایتی واقعی اما کمتر شنیده شده از مسابقه شهید ابراهیم هادی با محمود کلهر قهرمان کشتی ارتش‌های جهان در مسابقات قهرمانی باشگاه‌ها در سال 1355 است. داستان اصلی این کمیک موشن برگرفته از کتاب «سلام بر ابراهیم» زندگی‌نامه و خاطرات پهلوان شهید ابراهیم هادی است. 


در بخشی از زندگی‌نامه شهید ابراهیم هادی که سوژه این کمیک موشن شده است، می‌خوانیم: «وقتی داور دست حریف را بالا می‌برد ابراهیم خوشحال بود! انگار که خودش قهرمان شده! بعد هر دو کشتی گیر یکدیگر را بغل کردند. حریف ابراهیم در حالی که از خوشحالی گریه می کرد خم شد و دست ابراهیم را بوسید! دو کشتی گیر در حال خروج از سالن بودند. من از بالای سکوها پریدم پایین. با عصبانیت سمت ابراهیم آمدم. داد زدم و گفتم: آدم عاقل، این چه وضع کشتی بود؟ بعد هم از زور عصبانیت با مشت زدم به بازوی ابراهیم و گفتم: آخه اگه نمیخوای کشتی بگیری بگو، ما رو هم معطل نکن. ابراهیم خیلی آروم و با لبخند همیشگی گفت: اینقدر حرص نخور! بعد سریع رفت تو رختکن، لباسهایش را پوشید. سرش را پایین انداخت و رفت.» 


این اثر به طراحی امیرحسین جعفری‌نژادان با گزارش هادی عامل و گویندگی آرش جوان و علی زکریایی توسط فرهنگسرای اندیشه و با مشارکت خبرگزاری تسنیم، شبکه یک سیما و رویش فیلم تولید شده است. 
علاقه‌مندان برای تماشای این کمیک موشن می‌توانند به فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی فرهنگسرای اندیشه به آدرس farhangsara.andisheمراجعه کنند. 
 

پایان پیام/32

منبع: شبستان

کلیدواژه: شهید ابراهیم هادی انتشار شهید ابراهیم هادی فرهنگسرای اندیشه کمیک موشن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۲۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکلیف دوئل حسن یزدانی و قاسمپور مشخص شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ حسن یزدانی پس از دوری ۶ ماهه از میادین به علت انجام عمل جراحی کتف، چند روزی است تمرینات کشتی خود را از سر گرفته و قرار است در دور جدید تمرینات تیم ملی به اردو ملحق شود.

در گزارش ایسنا آمده است: طبق برنامه ریزی های انجام شده و تاکید کادر فنی تیم ملی، یزدانی عازم تورنمنت رنکینگ بوداپست مجارستان خواهد شد تا در یک رویداد خارجی محک بخورد و کادر فنی در جریان وضعیت او قرار گیرد.

اما در حالیکه پیش از این صحبت های زیادی مبنی بر احتمال برگزاری مبارزه انتخابی المپیک میان یزدانی و قاسمپور مطرح شده بود، این مبارزه به احتمال فراوان برگزار نخواهد شد و این دو کشتی گیر قرار نیست مبارزه رو در رو با یکدیگر داشته باشند.

از سوی دیگر باید منتظر ماند و دید آیا قاسمپور به وزن ۸۶ کیلوگرم باز می‌گردد و همراه یزدانی عازم تورنمنت مجارستان می شود یا قید آزمودن شانس خود را برای حضور در المپیک می زند؟

مشخص نیست قاسمپور علاقه‌ای به رقابت جهت حضور در المپیک پاریس دارد یا تنها به حضور در وزن ۹۲ کیلوگرم در مسابقات جهانی اوزان غیرالمپیکی فکر می‌کند؟

هر چه هست مهمترین موضوع برای کادرفنی تیم ملی و فدراسیون کشتی، وضعیت بدنی و کتف حسن یزدانی برای اعزام به المپیک است چرا که آن ها قصد ندارند یزدانی را در صورتیکه ناآماده باشد به المپیک اعزام کنند.

251 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900590

دیگر خبرها

  • تکلیف دوئل حسن یزدانی و قاسمپور مشخص شد
  • روایتی از هنرآفرینی هنرمندان نصف‌جهان در قطب عاشقی عالم، «کعبه»
  • سکانس‌هایی از فیلم های پاور
  • جدیدترین شماره مجله «خیمه» منتشر شد
  • مستند جوانمرد؛ روایتی از زندگی شهید غیرت حمیدرضا الداغی
  • رکورددار بالاترین پرواز با بالگرد در جهان به روایت آسمان غرب
  • ویدئوی آهنگ عاشقانه منوچهر هادی برای دخترش سوفیا
  • روایتی از شهید لشکر فاطمیون + فیلم
  • افتتاح گود زورخانه شهید ابراهیم هادی در مصلای اردبیل
  • تجلیل از آقای ورزش ایران در حاشیه کشتی فرنگی جام تختی