Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: بیش از دو هزار و ٧٠٠ قلم شیء تاریخی به کشور استرداد شده است.

قدس آنلاین؛ علی اصغر مونسان صبح دوشنبه در آئین بهره برداری از مرکز فرهنگی سعدی بیان کرد: با توجه به شرایط ویژه ای که در دولت دوازدهم وجود داشت باید گفت ١۶٠ هزار میلیارد تومان پروژه در حوزه گردشگری در جریان بوده و ٢٢ هزار میلیارد تومان نیز به بهره برداری رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: با توجه به روند سرمایه گذاری در حوزه هتل سازی کشور شاهد هستیم که ۶٧٠ هتل در کشور در حال ساخت است و ١٧۵ هتل از این آمار دارای چهار ستاره و بیشتر هستند این در حالی است که در دولت دوازدهم بالغ بر ۴٠٠ هتل در کشور ساخته شده است.

وی ادامه داد: در این دولت بالغ بر دو هزار و ٢٠٠ واحد اقامتی بوم گردی نیز به بهره برداری رسیده که مجموع تخت‌های اقامتی در کشور از ٢۵٠ هزار تخت به ۴۶٠ هزار تخت افزایش یافته است.

وزیر میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور در ادامه یادآور شد: یکی از دستاوردهای هایی که در حوزه گردشگری صورت‌گرفته است تنوع در محصولات گردشگری است که پیشتر عمده گردشگری در حوزه فرهنگی و تاریخی بود اما اکنون گردشگری در سایر حوزه‌ها نظیر تاریخی، فرهنگی، طبیعی وکشاورزی و … است.

مونسان با اشاره به اینکه با بهره برداری از ظرفیت‌های کشور در حوزه گردشگری گوی رقابت گردشگری را از کشورهای همجوار ربوده‌ایم و افزود: نسبت به واگذاری حق بهره برداری از برخی از واحدهای تاریخی به بخش خصوصی اقدام شد تا با جذب اعتبار این طرح‌ها نسبت به بهره برداری و احیای ۵٠٠ باب خانه تاریخی در کشور اقدام شود.

وی با اشاره به بودجه کم این وزارت خانه در خصوص مرمت و نگهداری ابنیه تاریخی گفت: اگر بخواهیم مجموع اعتباراتی که در بودجه برای نگهداشت ٣۴ اثر ملی و ٢۴ اثر جهانی را صرف این آثار کنیم سرانه بودجه نگهداری هر اثر نزدیک به پنج میلیون تومان است.

وزیر میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور خبر از بازگشت دو هزار و ٧٠٠ شب تاریخی به کشور طی دولت دوازدهم داد.

وی در خصوص آثار صنایع دستی نیز تاکید کرد: صنایع دستی کشور کاربردی تر از قبل شده و موجب شده تا دسته بندی صنایع دستی نیز افزایش قابل توجه‌ای داشته باشد این در حالی است که شیوع کرونا نیز باعث نشد صنایع دستی دارای رشد منفی باشد.

مونسان در خصوص تسهیلات اختصاص یافته به فعالین حوزه گردشگری نیز متذکر شد: یک هزار و ٢٠٠ میلیارد تومان تسهیلات به فعالیت این حوزه ارائه شده است و نزدیک به ٧٠٠ میلیارد تومان نیز هنوز تسهیلات توسط بانک‌ها به فعالیت این بخش پرداخت نشده است.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی وزیر میراث فرهنگی مونسان حوزه گردشگری بهره برداری صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۲۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت روز گل محمدی و گلاب

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خمین از ثبت جشنواره «گل محمدی و گلاب» در ضمیمه تقویم رویداد‌های گردشگری ملی کشور خبر داد.

علی مشهدی با اشاره به هویت و اصالت تاریخی شهرستان خمین افزود: گل محمدی و گلاب دو محصول راهبردی منطقه شهابیه در این شهرستان است.

او ادامه داد: با این پیشینه و با پیگیری اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان، اداره شهرستان خمین، شورای اسلامی و دهیاری روستای شهابیه این رویداد در تقویم رویداد‌های گردشگری کشور به ثبت رسید.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان خمین عنوان کرد: بر این اساس هر سال، این جشنواره در روز‌های نوزدهم تا بیست و یکم اردیبهشت ماه به عنوان «روز گل محمدی و گلاب» برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا
  • تعطیلی تمام اماکن تاریخی و فرهنگی فارس در روز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • ثبت روز گل محمدی و گلاب
  • معرفی ریسباف محور طرح های سرمایه گذاری گردشگری اصفهان
  • نمایش ۵۹ شیء تاریخی به زودی در موزه‌های استان همدان
  • افتتاح هتل و آغاز اجرای تله کابین خوشاکو در ارومیه
  • وجود بیش از یکهزار و 800 اثر تاریخی ثبت ملی شده در آذربایجا‌ن‌غربی
  • انعقاد تفاهم‌نامه مشترک حوزه گردشگری با ۶ استان در نمایشگاه ایران اکسپو
  • افتتاح هتل در ارومیه
  • تائید بیمه هنرمندان صنایع‌دستی فارس پس از ۱۵ سال