Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-05-02@02:56:45 GMT

بزرگراه تبریز- اهر طی روزهای آینده افتتاح می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۸۲۶۴۰

بزرگراه تبریز- اهر طی روزهای آینده افتتاح می‌شود

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی گفت: ما در روزهای آینده بزرگراه ۹۰ کیلومتری تبریز- اهر را افتتاح می‌کنیم که این پروژه سهم خود را در قطعات جنوبی کریدور خواهد گذاشت.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرنگار مهر، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، سوال الله‌وردی دهقانی نماینده مردم ورزقان از وزیر راه و شهرسازی درباره علت اجرای تبعیض آمیز طرح‌ها و پروژه های بزرگ زیرساختی از جمله راه‌آهن و بزرگراه‌ها در سراسر کشور و علت تصمیم به تغییر در روند اجرای دو بزرگراه در ورزقان در دستور کار قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد اسلامی در پاسخ به سوال مذکور، گفت: این پروژه ترکیبی از مسیر بین المللی نوردوز- ورزقان- خواجه- تبریز است که مطالعات آن سال ۸۶ آغاز شده و طرح کریدور آن هم در سال ۸۷ تصویب شده است. بر اساس فرآیندی که برای تامین اعتبارات این پروژه طی شده، این پروژه تا سال ۹۷ کمتر از ۲۰ درصد پیشرفت داشته است.

وی تصریح کرد: در این دوره وزارت راه و شهرسازی رایزنی و هماهنگی هایی را با مس سنقر که یکی از مراکز بزرگ صنعتی و معدنی منطقه است، انجام داد تا این پروژه تامین اعتبار و احداث شود.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: ما در روزهای آینده بزرگراه ۹۰ کیلومتری تبریز- اهر را افتتاح خواهیم کرد که این پروژه سهم خود را در قطعات جنوبی کریدور خواهد گذاشت.

اسلامی خطاب به نماینده سوال کننده، گفت: مسیر پروژه نوردوز- ورزقان- خواجه- تبریز بر اساس مفروضات مهندسی انتخاب شده است و امیدواریم با تعامل ایمیدرو برای ۶۰ کیلومتر باقیمانده و تکمیل قطعات نیمه تمام، تامین اعتبار کنیم.

وی اظهار داشت: بزرگراهی که به آن اشاره شد، قرار است یک مسیر بین المللی شود و ۹۷ درصد باری را که در این نقطه وجود دارد، به خود اختصاص دهد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: متاسفانه دستور توقف این پروژه داده شده و الان ۱۰ ماه است که این پروژه تعطیل شده و سوال ما این است که چه کسی هزینه های تمام شده برای این پروژه را جبران می کند؟ دلیلی نداشت با یک تصور اشتباه یک پروژه بین‌المللی را تعطیل کنیم.

اسلامی افزود: بنده هرگز در خدمات رسانی به مردم ورزقان کوتاهی نمی کنم و اجازه تصرف نمی دهم. آنچه امروز برای ما مهم است، آبادانی کشور و رفع مسائل و دغدغه های مردم است. ما اکثر پروژه های تاریخی سنوات گذشته را در این دوره تکمیل و بهره‌برداری کردیم.

وی گفت: تمام اقدامات وزارت راه و شهرسازی بر اساس معادلات مهندسی بوده و احکام آن هم مشخص است. از شما نمایندگان درخواست دارم که با این وزارتخانه همراهی کنید تا پروژه احداث بزرگراه بین المللی در این منطقه تعطیل نشود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی وزیر راه و شهرسازی بزرگراه تبریز اهر ورزقان وزیر راه و شهرسازی بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۲۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیریت شهری شانس گرفته شده از مردم برای دوچرخه ها را دوباره به آنها برگرداند

به گزارش «نماینده»، سید جعفر تشکری هاشمی در دویست و سی و دومین جلسه شورای شهر تهران و پس از ارائه گزارش محله گردی توسط امانی و با اشاره به وضعیت دوچرخه های رها شده در محله جوادیه، گفت: اینکه شهروندان به چه شکل و به چه نحوه‌ای از دوچرخه‌ها استفاده ‌کنند به انتخاب مردم خواهد بود، مهم این است که دوچرخه‌هایی که سرمایه این شهر بودند و اکنون بدون هیچ دلیل منطقی محو شده‌اند و صدها و هزاران میلیارد تومان از اموال این شهر درحال از بین رفتن است را احیاء کنیم.

وی تأکید کرد: مدیریت شهری باید شانس گرفته شده از مردم را دوباره به آنها برگرداند ، به راحتی می‌توان از این دوچرخه‌ها در خیابان‌ها یا حد فاصل مراکز آموزشی و تجاری تا ایستگاههای حمل و نقل عمومی استفاده کرد؛ اما متاسفانه در حالی که این امکانات وجود دارد مردم را محروم کرده‌ایم و حقشان را از آنها سلب کرده‌ایم.

تشکری هاشمی با اشاره به برگزاری مناقصه برای ساماندهی وضعیت دوچرخه ها گفت: گویا چندین مرتبه مناقصه برگزار و برنده نیز مشخص شده؛ اما با گرفتاری در یک سیکل معیوب اداری کار متوقف شده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: تقاضای من این است که اجازه دهند مردم شهر از امکان دوچرخه سواری استفاده کنند و بارها انجمن‌هایی که مرتبط با دوچرخه هستند به کمیسیون مراجعه کرده‌ و از ما خواستند که مانع استفاده از دوچرخه نباشیم.

وی افزود اخیرا با مدیرعامل محترم سازمان ترافیک جلسه ای در همین خصوص داشتیم که قول دادند در اسرع وقت موانع را مرتفع نمایند.

وی با اشاره به پروژه در حال تکمیل اتصال بزرگراه شهید نواب به بزرگراه شهید تندگویان گفت: آنطور که متوجه شده‌ایم این پروژه مانع دسترسی به محله جوادیه خواهد شد و مشکلاتی را برای اهالی منطقه ایجاد می‌کند باید هرچه سریعتر جلساتی برگزار شود تا مشکلی برای ساکنین ایجاد نشود و اگر قرار است کاری برای مردم انجام دهیم مشکلی برای آنها ایجاد نکنیم و با افتتاح این پروژه زحمتی برای مردم ایجاد نکنیم.

دیگر خبرها

  • تسهیل در روند اجرای بزرگراه شهید شوشتری ظرف ۱۰ روز آینده
  • ساخت ۲۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در شمال سیستان و بلوچستان
  • ساخت ۲۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در شمال سیستان وبلوچستان
  • بازدید تعدادی ازمعتمدان وریش سفیدان ازطرحهای بزرگراهی درسیستان وبلوچستان
  • سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت در روزهای آینده معرفی می‌شود
  • تراکتور فردا سرمربی خود را معرفی می‌کند!
  • مدیریت شهری شانس گرفته شده از مردم برای دوچرخه ها را دوباره به آنها برگرداند
  • سرانجام ساخت فاز تکمیلی بزرگراه یادگار امام
  • از اجرای ۱۲۰ پروژه تا افتتاح یک باغ بانوان طی دو ماه آینده در منطقه ۵ شیراز
  • بهسازی ۲۱۰ کیلومتر از آسفالت آزادراه تبریز - زنجان