Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه افزایش قیمت ملک در سال گذشته هیجانی بود، با تایید کاهش ۲۰ درصدی قیمت مسکن گفت: روند نزولی قیمت همچنان ادامه دارد.

مصطفی قلی خسروی رئیس اتحادیه مشاوران املاک در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ درباره کاهش قیمت مسکن در تهران اظهار کرد: بعد اینکه بارها اعلام شد روند قیمت ملک نزولی است و کاهش پیش بینی شده بود؛ اکنون معاون وزیر مسکن این کاهش ۲۰ درصدی قیمت را تایید کرده است؛ که البته در جلسه‌ای با محمد اسلامی وزیر مسکن عنوان کردیم که این کاهش قیمت حداقل باید بیشتر از ۲۵ درصد باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کاهش قیمت مسکن به نفع مشاوران املاک است، زیرا باعث و رونق معاملات و کسب و کار آنها می‌شود.

کاهش قیمت مسکن همچنان ادامه دارد

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه روند نزولی قیمت مسکن همچنان ادامه دارد و این روند منطقی است، گفت:  افزایش قیمت مسکن در سال گذشته به هیچ عنوان منطقی نبود و بیشتر تابع هیجانات قیمتی در بازارها بود؛ لذا این کاهش قابل پیش‌بینی است و روند آن احتمالا ادامه دار خواهد بود.

قلی خسروی ادامه داد: با کاسته شدن از قیمت و افزوده شدن بر توان خریداران، تعداد معاملات نسبت به قبل مثل وضعیت کنونی افزایش خواهد یافت و این به نفع خریداران، فروشندگان و مشاوران املاک است. رکود در بازار مسکن به زیان همه از جمله فروشنده است که برای تبدیل ملک خود به وجه نقد چاره‌ای جز کاهش قیمت ندارد؛ لذا این امر موثر بر کاهش ۲۰ درصدی قیمت در بازار شده است.

 

قیمت‌ها در بازار اجاره رشد داشت اما...

وی اضافه کرد: شرایط و فایل‌های سپرده شده به مشاوران املاک برای فروش، کاهش قیمتی بیشتر نسبت به قبل دارد؛ البته مورد بازار اجاره با توجه به روند افزایشی نرخ تورم، رشد را شاهد هستیم، اما از شیب آن کم شده و افزایش آن نسبت به قبل منطقی‌تر است؛ قطعا با کاهش قیمت، اجاره مسکن نیز کاهش خواهد داشت که این هم با وجود سیاست‌های حمایتی اعمال شده در حال بهبود تدریجی است.

این فعال بازار مسکن بیان کرد: در حال حاضر عرضه مسکن از تقاضا پیشی گرفته و روند قیمت نزولی است که این خود تاثیر زیادی روی کاهش اجاره بها نیز دارد.

  ۸۰ درصد قیمت مسکن، وام خرید با سود کم داده شود

رئیس اتحادیه مشاوران املاک در مورد مالیات بر خانه‌های خالی، گفت: مالیات به عنوان تنظیم کننده ثروت، زمانی اثربخش است که اجرای آن صحیح باشد؛ در این زمینه مهم است که عدالت رعایت شود، به عنوان نمونه باید مالیات بیشتری از خانه‌های لوکس گرفته شود، زیرا این نوع مالیات بر بازار مسکن تاثیر زیادی روی بالا بردن میانگین قیمت دارد.

قلی خسروی با در باره پرداخت وام همچون وام‌های ودیعه مسکن در سال ۱۴۰۰ گفت: این نوع وام‌ها به علت شرایط بازپرداخت و سود بالا کارآمد نیستند و باید مانند سایر کشورها وام خرید با پوشش ۸۰ تا ۸۵ درصدی از کل قیمت مسکن را داشته باشیم، آن هم با سود کم و اقساط بلند مدت داده شود تا هر کسی بتواند اقدام به خرید کند تا میزان اجاره نشینی کاهش یابد و در بازار مسکن موثر باشد.

وی تصریح کرد: برای ساماندهی بازار مسکن و افزایش عرضه، می‌بایست شاخص‌هایی مثل قیمت مصالح ساختمانی که بیش از ۸۰ درصد آن تولد داخل و دولتی است، کنترل شود تا قیمت تمام شده تولید مسکن کاهش یابد و رونق به ساخت برگردد و همه مردم از آن منتفع شوند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفت: دولت تدبیر و امید که در پایان راه است و برای اقدام در بخش تولید مسکن وقتی ندارد، ولی امیدواریم دولت بعد تلاش بیشتری را در این زمینه از خود نشان دهد و هدف‌گذاری صحیحی داشته باشد تا از مشکلات امروز مردم و کسب و کارها کم شود.

 

انتهای پیام/ط

منبع: دانا

کلیدواژه: رئیس اتحادیه مشاوران املاک بازار مسکن کاهش قیمت قیمت مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۲۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر معاون وزیر راه برای خریداران مسکن

آفتاب‌‌نیوز :

هادی عباسی، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با اشاره به استقبال مردم از سامانه «خودنویس» برای انعقاد قرارداد‌های اجاره در آستانه فصل جابه‌جایی‌ها و نقل و انتقالات اظهار داشت: سامانه املاک و مستغلات با نام تجاری «خودنویس» به طور ۲۴ ساعته و تمام ایام حتی روز‌های تعطیل امکان انعقاد قرارداد‌های اجاره را دارد و تمام خدمات در این سامانه برای موجران و مستاجران رایگان است و کد رهگیری در سامانه خودنویس به طور رایگان صادر می‌شود.

وی تاکید کرد: روز یکشنبه رکورد انعقاد قرارداد اجاره در سامانه خودنویس با ۶ هزار و ۴۵۰ قرارداد شکسته شد و این تعداد قرارداد در یک روز منعقد شد. مشاوران املاک هم وارد سامانه خودنویس شده‌اند و قرارداد‌های مشاوران املاک هم در این سامانه منعقد می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: مردم این حق اختیار را دارند که در سامانه خودنویس به صورت مستقیم قرارداد مورد نظر را تنظیم کنند یا از طریق مشاوران املاک در این سامانه برای تنظیم قرارداد اقدام کنند. در صورت تنظیم قرارداد از طریق مشاوران املاک در سامانه تنها حق العمل به همرسانی دو طرف قرارداد را با نرخ رسمی و مصوب به مشاوران می‌پردازند، اما در صورت تنظیم قرارداد به صور مستقیم وجهی پرداخت نمی‌کنند و کاملا رایگان است.

عباسی از آغاز به کار نسخه اولیه انعقاد قرارداد خرید و فروش مسکن در خودنویس از خرداد ماه خبر داد و گفت: در حال فراهم کردن بستری برای انعقاد قرارداد‌های خرید و فروش مسکن در سامانه خودنویس هستیم و تیم برنامه‌ریزی در حال کار است و خردادماه نسخه اولیه خرید و فروش مسکن در سامانه خودنویس آغاز به کار می‌کند.

وی افزود: مردم می‌توانند در صورت انعقاد قرارداد خرید و فروش مسکن به صورت مستقیم هیچ پولی نمی‌پردازند و این اقدام در سامانه خودنویس کاملا رایگان است.

عباسی با اشاره به فعالیت مشاوران املاک در بازار اظهار داشت: به طور قطع مشاوران املاک از بازار مسکن حذف نمی‌شوند و هر مشاوره املاکی که خدمت بهتری ارایه دهد مردم از آن استفاه خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • الزام ثبت قرار داد اجاره در سامانه خودنویس
  • حال مستأجران بهتر می شود؟!
  • ۶ برنامه برای کنترل بازار اجاره
  • خبر معاون وزیر راه برای خریداران مسکن
  • دست باز مستاجران در عقد قرارداد اجاره / با سامانه خودنویس، دیگر نیازی به مراجعه به مشاورین امکان نیست
  • تولید مسکن با اخذ مالیات از اراضی بایر و رها شده رونق می گیرد/ممانعت قیمت گذاری های کاذب مسکن در سکوهای آنلاین بازار مسکن
  • سیگنال پشت خطی به قیمت دلار/ خبر خوش ارزی چیست؟
  • پلمب ۱۲۴ مشاور املاک متخلف در قزوین
  • زمزمه‌های دلالی مشاوران املاک در طرح مسکن جوانی جمعیت یزد
  • رد پای رشد قیمت اجاره خانه در پرند/ انتظارات تورمی قیمت مسکن در شهرهای حاشیه تهران را افزایش داد