Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-05-07@09:17:56 GMT

تاثیر درازمدت کمبود تراشه در بازار جهانی

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۸۳۰۴۰

تاثیر درازمدت کمبود تراشه در بازار جهانی

ایتنا - دورکاری و درس خواندن از خانه در دوران شیوع ویروس همه گیر کرونا منجر به "چرخه رشد انفجاری قطعات نیمه رسانا" شده است که فشار زیادی را برای زنجیره‌های تأمین جهانی به وجود آورده است.
مدیر عامل شرکت آمریکایی اینتل با اشاره به مشکل جهانی کمبود تراشه که باعث تعطیلی برخی کارخانه‌های خودروسازی شده است و در سایر صنایع از جمله لوازم الکترونیکی مصرفی نیز احساس می‌شود، گفت ممکن است چندین سال طول بکشد تا این کمبود برطرف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایتنا از تسنیم، مدیر عامل شرکت آمریکایی اینتل روز دوشنبه با اشاره به مشکل جهانی کمبود تراشه که باعث تعطیلی برخی کارخانه های خودروسازی شده است و در سایر صنایع از جمله لوازم الکترونیکی مصرفی نیز احساس می‌شود، گفت ممکن است چندین سال طول بکشد تا کمبود جهانی قطعات نیمه رسانا برطرف شود.

پت گلسینگر در نشست مجازی نمایشگاه تجاری کامپیوتکس Computex در تایپه تاکید کرد که دورکاری و درس خواندن از خانه در دوران شیوع ویروس همه گیر کرونا منجر به "چرخه رشد انفجاری قطعات نیمه رسانا" شده است که فشار زیادی را برای زنجیره‌های تأمین جهانی به وجود آورده است.

وی در ادامه افزود: اما در حالی که این صنعت گام‌هایی را برای رفع محدودیت‌های کوتاه مدت برداشته است، با این وجود دو سال طول می‌کشد تا این اکوسیستم بتواند کمبود ظرفیت کارخانه‌های ذوب، بسترها و اجزای سازنده را جبران کند.

گلسینگر اواسط ماه آوریل در مصاحبه ای به واشنگتن پست گفته بود که این کمبود دو یا سه سال طول می کشد، و برنامه ریزی شده است که تولید تراشه را برای رفع کمبود در کارخانه های اتومبیل سازی ایالات متحده طی شش تا نه ماه آغاز کند.

اینتل در ماه مارس از برنامه 20 میلیارد دلاری خود برای توسعه ظرفیت تولید تراشه های پیشرفته، ساخت دو کارخانه در آریزونا و گشایش کارخانه های خود به مشتریان خارجی خبر داده بود.

گلسینگر بدون توضیح بیشتر گفت: ما قصد داریم کارخانه‌های خود را به سایر نقاط ایالات متحده و اروپا گسترش دهیم و از زنجیره تامین پایدار و ایمن تراشه برای جهان اطمینان حاصل کنیم.

برنامه‌های اینتل می تواند به طور مستقیم دو شرکت دیگر در جهان را که می‌توانند پیشرفته‌ترین تراشه‌ا را تولید کنند به چالش بکشد: شرکت تولید نیمه رسانای تایوان و شرکت سامسونگ کره جنوبی.

این دو با تسلط بر کار تولید نیمه رسانا، کارخانه‌های اصلی خود را از ایالات متحده به آسیا، جایی که اکنون بیش از دو سوم تراشه‌های پیشرفته تولید می‌شود، منتقل کردند.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: تراشه سخت افزار کارخانه های خود نیمه رسانا سال طول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۳۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اپل تراشه‌‎های هوش مصنوعی خود را برای مراکز داده توسعه می‌دهد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، وال استریت ژورنال به نقل از افراد آشنا گزارش داد که اپل در حال توسعه تراشه خود برای اجرای نرم افزار هوش مصنوعی در مراکز داده است.

اپل که در زمینه هوش مصنوعی از رقبای خود عقب افتاده است، از سؤال در مورد برنامه های خود برای این فناوری طفره رفته است.

تیم کوک، مدیرعامل این شرکت در مصاحبه‌ای با رویترز گفت: «ما همچنان نسبت به فرصت‌های خود در زمینه هوش مصنوعی مولد بسیار خوش‌بین هستیم و سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی انجام می‌دهیم.

در این گزارش آمده است که این پروژه با نام رمز داخلی «Project ACDC» (تراشه‌های اپل در مرکز داده) با هدف استفاده از تخصص طراحی تراشه اپل برای زیرساخت سرور آن است.

به گفته این روزنامه، این پروژه چندین سال است که در حال انجام است، اما مشخص نیست که چه زمانی رونمایی خواهد شد.

در این گزارش آمده است که برای تراشه سرور اپل، این مؤلفه احتمالاً بر روی اجرای مدل‌های هوش مصنوعی، که به عنوان استنتاج نیز شناخته می‌شوند، متمرکز خواهد بود تا بر روی آموزش مدل‌های هوش مصنوعی.

اپل بلافاصله به درخواست رویترز برای اظهار نظر پاسخ نداد.

وال استریت ژورنال گفت که اپل با شرکت تولید نیمه هادی تایوان برای طراحی و شروع تولید چنین تراشه هایی همکاری می کند؛ اما اضافه می کند که هنوز مشخص نیست که این دو شرکت درباره این موضوع به نتیجه قطعی رسیده اند یا خیر.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اپل تراشه‌‎های هوش مصنوعی را برای مراکز داده توسعه می‌دهد
  • اپل تراشه‌‎های هوش مصنوعی خود را برای مراکز داده توسعه می‌دهد
  • از خرداد ماه، قیمت حبوبات کاهش می‌یابد
  • ثبات نسبی بهای نفت در بازار جهانی
  • قیمت حبوبات از خرداد کاهشی می‌شود
  • فولاد مبارکه؛ دارنده کامل‌ترین زنجیره تولید ورق‌های فولادی
  • راه حل مشکل لاستیک/واردات یا توجه به تولید؟
  • بررسی تاثیر حملات حماس، اسرائیل و اتفاقات اخیر منطقه بر بازار‌های مالی
  • ایران ۱۰۰ تولیدکننده موبایل دارد، کره جنوبی یک عدد؛ چرا این نگران‌کننده است‌؟
  • برقراری نخستین ارتباط بلوتوثی با فضا/ مقرون به‌صرفه و کارآمد