Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از گاردین، هفته گذشته روزنامه وال استریت ژورنال با استناد به نهادهای اطلاعاتی آمریکا گزارش داد که سه تن از کارکنان آزمایشگاهی در شهر ووهان چین نوامبر ۲۰۱۹ با علائمی شبیه به کووید – ۱۹ روانه بیمارستان شدند.

مقام های اطلاعاتی آمریکا پی از آن  تاکید کردند که نمی دانستند ویروس چطور در وهله اول انتقال می یابد، اما دو فرضیه را مطرح کردند مبنی بر اینکه یا طبیعتا از تماس انسان با حیوانات آلوده پدیدار می شود و یا ناشی از یک اتفاق آزمایشگاهی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دال فیشر رئیس شبکه جهانی هشدار و پاسخ به شیوع گفت که این فرضیه که ویروس از آزمایشگاه نشات گرفته، از روی میز برداشته نشده، اما همچنان بدون اثبات مانده است.

وی که با سازمان جهانی بهداشت همکاری دارد، از آمریکا خواست هر گونه اطلاعاتی در این زمینه را با سایرین در میان گذارد. وی تاکید کرد که روزنامه وال استریت ژورنال واقعا روشی مناسب برای اشتراک علم نیست.

در همین حال، تحقیقات کارشناسان سازمان جهانی بهداشت پیشتر در سال جاری حاکی از آن بود که آغاز همه گیری ناشی از یک اتفاق آزمایشگاهی، بسیار بعید است.

اجماع گسترده در میان کارشناسان علمی نشان می دهد که کووید – ۱۹ از یک میزبان حیوانی در قالب رویدادی طبیعی به انسان انتقال یافته است.

با این حال، برخی کارشناسان خواستار بررسی بیشتر فرضیه نشت آزمایشگاهی شده اند.

فیشر با اشاره به بازدید کارشناسان سازمان جهانی بهداشت از آزمایشگاه ووهان در سال جاری گفت: معتقدیم که همه کارکنان آزمایشگاه تست های سرولوژی را انجام داده و همه تست های آنتی بادی منفی بوده و این بخشی از دلیل چرایی کم اهمیت جلوه دادن این خطر بوده است.

در همین حال، تدروس آدهانوم دبیر کل سازمان جهانی بهداشت با اعلام اینکه اعتقاد ندارد گزارش اولیه کافی باشد، خواستار تحقیقات بیشتر در این زمینه شد. وی همچنین تاکید کرد که همه فرضیه های مطرح در مورد منشا ویروس که باعث شیوع بیماری کووید – ۱۹ شده، روی میز است.

در این میان، ندیم زهاوی وزیر مسئول واکسیناسیون در انگلیس گفت که سازمان جهانی بهداشت باید اجازه تحقیقات کامل درمورد منشا این همه گیری را داشته باشد.

شیوع ویروس کرونا موسوم به «کووید-۱۹» اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ۱۳۹۸) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

تاکنون بیش از ۱۷۱ میلیون نفر در سراسر جهان به ویروس مبتلا شده اند. در این مدت، بیش از ۳ میلیون نفر بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ جان باخته و بیش از ۱۵۳ میلیون نفر بهبود یافته اند.

برچسب‌ها کووید-19 چین ایالات متحده آمریکا سازمان جهانی بهداشت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کووید 19 چین ایالات متحده آمریکا کووید 19 چین ایالات متحده آمریکا سازمان جهانی بهداشت اخبار کنکور سازمان جهانی بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۳۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین، اتهامات دخالت در امور انتخاباتی کانادا را بی‌اساس خواند

سفارت چین در اتاوا در بیانیه‌ای نوشته است: «اظهارات جاستین ترودو نخست‌وزیر کانادا تهمت‌های بی‌اساس است، ما این اظهارات را محکوم و قاطعانه با آن مخالفیم.»

این اظهارات زمانی مطرح شد که شبکه بی. بی. سی و خبرگزاری رویترز انگلیسی به نقل از نخست‌وزیر کانادا، پکن را عامل اصلی در دخالت در ۲ انتخابات اخیر فدرال این کشور می‌داند.

این بیانیه افزود: ما هرگز در امور داخلی اتاوا مداخله نکرده‌ایم و قصدی هم برای انجام آن نداریم.

سفارت چین خاطرنشان کرد که ما از طرف کانادایی می‌خواهیم به حقایق احترام بگذارد، تعصب ایدئولوژیک را کنار بگذارد و از حمله بی اساس به پکن دست بردارد.

پیشتر سخنگوی وزارت امور خارجه چین، درباره ادعای وزیر امور خارجه آمریکا درباره دخالت پکن در امور داخلی دیگر کشور‌ها و انتخابات آمریکا، گفته بود: این موضوع برخلاف اصول اصلی دیپلماسی ما است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • کمک جامعه بین‌المللی به بخش صحت افغانستان
  • طالبان خواستار واگذاری جایگاه افغانستان در بهداشت جهانی شد
  • طالبان خواستار دریافت کرسی در سازمان جهانی بهداشت
  • مسائل بشردوستانه نباید با سیاست گره بخورد
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • چین، اتهامات دخالت در امور انتخاباتی کانادا را بی‌اساس خواند
  • تغییرات آب و هوایی می‌تواند منجر به افزایش ویروس‌هایی مانند کووید شود
  • در صورت حمله اسرائیل به رفح «حمام خون» به راه می‌افتد