Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس، محمود واعظی روز یکشنبه در دیدار شاهین مصطفی اف، معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان، اشتراکات تاریخی، فرهنگی و قومی را سرمایه مشترک و موتور محرکه و پیش برنده روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان توصیف کرد و اظهار داشت: امروز روابط دو کشور با اراده روسای جمهوری دو کشور در همه ابعاد به سطح راهبردی ارتقاء یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واعظی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در همه شرایط حساس و در مقاطع مختلف در کنار دولت و ملت جمهوری آذربایجان بوده است و روابط مستحکمی بین دو کشور و دو ملت در تمامی حوزه‌ها برقرار است.

رئیس دفتر رئیس جمهور تسریع در اجرا و عملیاتی شدن توافقاتی که بین روسای جمهور دو کشور به امضا رسیده را مورد تاکید قرار داد و گفت: ضرورت دارد با سرعت بیشتری فعالیت‌های خود را پیگیری کنیم تا در دو ماه باقی مانده این توافقات به نتیجه نهایی برسند.

واعظی خاطرنشان کرد: امروز شرایط مناسبی فراهم شده تا همچنین مقدمات اجرایی شدن پروژه هایی که به دلیل تحریم‌های ظالمانه آمریکا متوقف شده بود را فراهم سازیم و آنها را در راستای منافع ملت های خود فعال کنیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: باید ایده‌ها و همکاری‌هایی که در روابط دو کشور نقش ماندگار دارند را شناسایی و عملیاتی کنیم تا روابط دو ملت هر چه بیشتر به هم پیوند بخورد.

شاهین مصطفی اف معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان نیز در این دیدار با بیان اینکه تحکیم روابط با جمهوری اسلامی ایران در اولویت سیاست خارجی کشورش قرار دارد، اظهار داشت: سطح روابط دو کشور طی سالهای اخیر در عالی‌ترین سطح قرار گرفته و در این راستا اراده سیاسی روسای جمهور دو کشور بسیار موثر بوده است.

معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های بسیار بالایی برای همکاری‌های بیشتر دو کشور در بخش های مختلف از جمله انرژی، حمل و نقل، صنعت، کشاورزی و گردشگری وجود دارد و مصمم هستیم این ظرفیت‌ها را فعال کنیم همچنانکه به رغم موانعی که کرونا در مناسبات تجاری کشورها ایجاد کرد اما در همین ایام ۲۷ درصد بر حجم مبادلات تجاری دو کشور افزوده شد و حتی یک روز هم ترانزیت کالا بین ما متوقف نشد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران ایران محمود واعظی معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان روابط دو دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۳۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد وزیر خارجه اسرائیل از رئیس‌جمهور کلمبیا

یسرائیل کاتز، وزیر خارجه رژیم اسرائیل، از پترو گوستاوو، رئیس‌جمهور کلمبیا، پس از اینکه اعلام کرد روابط دیپلماتیک خود را با رژیم صهیونیستی به دلیل نسل کشی در غزه قطع خواهد کرد، انتقاد کرد.

کاتز در پیامی بدون اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه، رئیس‌جمهور کلمبیا را به حمایت از حماس که اسرائیلی‌ها را به اسارت گرفته متهم کرد.

او بر روابط گرم تاریخی بین اسرائیل و کلمبیا تأکید کرد و هشدار داد که "هیچ رئیس‌جمهور پر از نفرت و ضد یهود" نمی‌تواند این پیوند را تغییر دهد.

روز چهارشنبه، پترو اعلام کرد که روابط دیپلماتیک خود را با اسرائیل قطع خواهد کرد و دلیل آن را نسل کشی تل آویو در غزه عنوان کرد.

از زمان آغاز جنگ اسرائیل در نوار غزه، بیش از ۳۴۵۰۰ فلسطینی شهید و بیش از ۷۶۰۰۰ نفر زخمی شده‌اند. اکثریت قریب به اتفاق شهدا زن و کودک بوده‌اند. اسرائیل همچنین محاصره فلج کننده‌ای را بر نوار غزه اعمال کرده است که جمعیت آن، به ویژه ساکنان شمال غزه را در آستانه گرسنگی و قحطی قرار داده است.

دادگاه بین المللی دادگستری (ICJ) در ماه ژانویه حکمی موقت صادر کرد و رژیم اسرائیل را به نسل کشی متهم کرد و به آن دستور داد تا اقدامات نسل کشی را متوقف کند و اقداماتی را برای تضمین ارائه کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان غزه انجام دهد.

کلمبیا درخواست کرده است تا در کنار آفریقای جنوبی به پرونده شکایت از نسل کشی اسرائیل در غزه بپیوندد. پترو قبلا فروش تسلیحات به اسرائیل را متوقف کرده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • واعظی: روسیه بیشترین منفعت را از جنگ غزه و اسرائیل برد
  • انتقاد وزیر خارجه اسرائیل از رئیس‌جمهور کلمبیا
  • معاون وزیر دفاع جمهوری آذربایجان با سرتیپ نصیرزاده دیدار کرد
  • همکاری با ایران بهترین راه حل بحران انرژی پاکستان است
  • کلمبیا قطع کامل روابط با رژیم صهیونیستی را اعلام کرد
  • تاکید امیر عبداللهیان بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس‌جمهور
  • رئیس‌جمهور کلمبیا: روابط خود با اسرائیل را قطع می‌کنیم
  • قطع روابط کلمبیا و رژیم صهیونیستی به دلیل جنگ غزه
  • رئیس جمهور کلمبیا: از فردا روابطمان با اسراییل را قطع می‌کنیم
  • علی‌اف: صلح در قفقاز جنوبی تنها از طریق عادی‌سازی روابط باکو-ایروان حاصل می‌شود