Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، در کشورهایی که الگوی مصرف با شاخص‌های علمی و استانداردهای جهانی فاصله دارد و هنوز خواست و اراده جمعی برای تغییر و اصلاح در مدیریت مصرف شکل نگرفته است، سالانه حجم انبوهی از سرمایه‌های ملی آنها که می‌تواند زمینه ساز پیشرفت و توسعه باشد، در معرض نابودی قرار می­‌گیرد که این موضوع نیز در علل و عوامل عقب‌ماندگی آن کشور تأثیرگذار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این رو، ایران به عنوان کشوری که برنامه‌­های بلندمدت و میان مدت مختلفی از جمله سند چشم‌انداز پیشرفت در افق 1404 را برای توسعه و پیشرفت خود در نظر گرفته است، اصلاح الگوی مصرف یکی از ضروریات و الزامات تحقق اهداف توسعه در کشور است.

اصلاح الگوی مصرف از منظر رهبری

روش اسلامی، تبیین است و همین تبیین‌ها موجب شد که انقلاب اسلامی بر بسیاری از پیش زمینه‌های تاریخی و تربیت‌های غلط، فائق بیاید و فائق آمد؛ البته در بعضی‌اش هم هنوز فائق نیامدیم که آن انگیزه‌های دیگری دارد؛ مثل این مصرف‌گرایی و اسراف، این، جزو میراث‌های ما از گذشته است و متأسفانه این میراث را نگهداشتیم، ما ملت ایران باید این جامة ناساز بی‌اندام زشت را از تنمان بیرون بیاوریم. ما خیلی مصرف زده هستیم؛ باید این را حلش کنیم. همه باید دست به دست هم بدهند و این قضیه را حل کنند.

ضرورت کاهش 50 درصدی مصرف انرژی در ساعت اداری

هیوا لهونیان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان، با انتقاد از برخی ادارات و دستگاه‌های دولتی و برخی‌ بانک‌های استان در مورد بی‌توجهی به الگوی مصرف، اظهار کرد:‌ ادارات در ساعات اداری باید ۵۰ درصد و در ساعات غیراداری تا ۹۰ درصد مصرف انرژی خود را کاهش دهند.

وی با بیان اینکه در صورتی که مدیریت مصرف در ادارات اعمال نشود بدون هیچ اغماضی مجبور به قطع کردن برق ادارات خواهیم بود، اضافه کرد: پیک مصرف روزانه برق در استان ۵۰۰ مگاوات است، چنانچه هر مشترک در ساعات پیک مصرف، یک لامپ ۱۰۰ واتی اضافی را خاموش کند، مصرف برق ۶۰ مگاوات مدیریت می‌شود و مانع از اعمال خاموشی در استان خواهد شد.

 مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان تصریح کرد: طبق پیش‌بینی انجام شده ادارات کردستان روزانه حدود ۱۰ مگاوات برق مصرف می‌کنند، ادارات باید در طول ساعات اداری دیزل ژنراتورها را راه‌اندازی کنند و طبق مصوبه هیات دولت، ۲۰ درصد انرژی خود را از طریق پنل‌های خورشیدی تامین کنند.

لهونیان گفت: 60 مگاوات کمبود برق داریم و ادارات 13 مگاوات پیک مصرف را به خود اختصاص داده‌اند، برق دستگاه‌ها و اداراتی پرمصرف را از فردا قطع خواهیم کرد هر دستگاهی که سه بار اخطار بگیرد تا یک هفته برقش قطع خواهد شد.

 ۶۰ درصد ادارات کردستان الگوی مصرف آب را رعایت نمی‌کنند

علیرضا تخت‌شاهی مدیرعامل شرکت آبفا کردستان می‌گوید: ۶۰ درصد ادارات استان الگوی مصرف آب را رعایت نمی‌کنند که قابل قبول نیست از مدیران دستگاه‌ها درخواست داریم تا نسبت به رعایت الگوی مصرف در ادارات زیرمجموعه حساسیت لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه عده‌ای هنوز خطر کم آبی را جدی نگرفته‌اند و مدیریت مصرف ندارند، گفت: ۴۶۷ هزار مشترک آب و فاضلاب در استان وجود دارد.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر از یک‌هزار و ۶۷۷ روستای استان، یک هزار و ۱۶ روستا از خدمات این شرکت بهره‌مند و به ۱۰۴ روستا هم به صورت سیار آبرسانی می‌شود.

به گفته تخت‌شاهی، متأسفانه به دلیل شرایط سخت آبی در سال‌جاری پیش‌بینی می‌شود حدود ۳۰۰ روستای استان نیازمند آب رسانی سیار شوند. 

وی با وجود ۶۰ فیدر حساس در ایستگاه‌های پمپاژ اصلی و ۴۹۶ نقطه روستایی که ۸۴ نقطه در مجتمع‌های آبرسانی هستند نیازمند تأمین برق هستیم، گفت: انتظار داریم تأمین برق این مراکز و نقاط در اولویت شرکت توزیع نیروی برق قرار داشته باشند تا دچار مشکل می‌شوند.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس

کلیدواژه: الگوی مصرف آب مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان علیرضا تخت شاهی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان مدیرعامل شرکت الگوی مصرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۳۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۲۸ درصدی مبادلات تجاری از گمرکات کردستان در فروردین سال جاری

ناظر گمرکات کردستان گفت: حجم مبادلات تجاری از طریق گمرکات کردستان در فروردین سال جاری بالغ بر ۴۲۷ هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از ۴۱۴ میلیون دلار بوده است که از نظر وزنی نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۲۸ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی حوزه نظارت گمرکات کردستان، فرامرز امیدی از صادرات ۱۶۴ هزار تنی انواع کالا به ارزش ۶۱ میلیون دلار در گمرکات استان به خارج از کشور خبر داد و اظهار کرد: از این میزان، ۱۳۹ هزار تن به ارزش ۴۲ میلیون دلار نزد گمرکات استان اظهار و خروج شده است.

وی افزود: رشد وزنی صادرات در فروردین امسال نسبت به سال قبل ۱۰ درصد بوده است که عمده کالاهای صادر شده از این گمرکات انواع محصولات کشاورزی و باغی، مصنوعات فلزی و پلاستیکی، فرآورده‌های لبنی، مصالح ساختمانی، انواع شیشه (جام) و فرش بوده که به کشورهای عراق، سوریه، افغانستان، امارات متحده عربی، روسیه، ترکیه، جمهوری آذربایجان، پاکستان، گرجستان و کویت ارسال شده است.

ناظر گمرکات کردستان خاطرنشان کرد: میزان واردات قطعی و ورود موقت از گمرکات تحت نظارت استان در یک ماه اول سال‌جاری در مجموع ۱۴ هزار تن انواع کالا به ارزش تقریبی ۳۸ میلیون دلار بوده که سهم واردات قطعی ۸۰۸ تن به ارزش هفت میلیون دلار بوده و در مجموع واردات و ورود موقت از نظر ارزش دلاری شش درصد رشد داشته است.

امیدی گریزی به کالاهای وارداتی نیز زد و گفت: عمده کالاهای وارداتی عبارت است از شمش طلا، آلومینیوم، کالاهای واسطه‌ای، ماشین آلات و قطعات خط تولید، مواد اولیه و اقلام مصرفی موردنیاز مرزنشینان بوده که از کشورهای عراق، اسپانیا، آلمان، امارات، ترکیه و چین به کشور وارد و در کوتاه‌ترین زمان ممکن ترخیص شده‌اند.

وی ادامه داد: در فروردین ۱۴۰۳ تشریفات گمرکی بیش از ۲۴۴ هزار تن انواع کالای ترانزیتی به ارزش بالغ بر ۲۹۷ میلیون دلار از گمرک باشماق صورت پذیرفته که مقدار ۲۰۵ هزار تن آن به ارزش ۲۳۷ میلیون دلار طی ترانزیت مبدا به کشور ورود شده و نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی رشد ۶۳ درصدی را به همراه داشته است.

ناظر گمرکات کردستان اضافه کرد: در مدت مذکور نیز ۳۹ هزار تن کالا به ارزش بالغ بر ۱۶۰ میلیون دلار از گمرکات استان طی ترانزیت خارجی مقصد به کشور عراق خارج شده است.

امیدی تصریح کرد: تشریفات گمرکی بیش از چهار هزار تن کالا در رویه خروج موقت به ارزش تقریبی ۱۸ میلیون دلاری انجام شده که در مقایسه با سال قبل به لحاظ وزنی ۲۴ درصد و از نظر ارزش ریالی ۲۳ درصد افزایش داشته است.

وی گفت: درآمدهای گمرکات استان در فروردین سال جاری بیش از ۳۲۷ میلیارد و ۶۰۵ میلیون ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۶ درصد رشد داشته است.

کد خبر 749987

دیگر خبرها

  • نصب بیش از ۲۸ هزار کنتور هوشمند در استان قزوین
  • تجارت خارجی ۴۱۴ میلیون دلاری از گمرکات کردستان
  • ایران اسلامی الگوی وحدت و برادری در جهان است
  • ایران اسلامی؛ الگوی تقریب مذاهب در جهان/علما وحدت را در بین مردم اشاعه دادند
  • تامین ۲.۵ تا ۳ درصد برق کشور در نیرو‌گاه شهید مفتح
  • بارندگی در همدان تصادفات را ۴۰ درصد افزایش داد
  • صرفه جویی ۳.۹ درصدی مصرف گاز در سال گذشته
  • رشد ۲۸ درصدی مبادلات تجاری از گمرکات کردستان در فروردین سال جاری
  • سالانه ۲۵ درصد تولید برق به واسطه ناترازی‌ها کم می‌شود
  • نیاز مصرف برق کشور در سال جدید رشد شتابانی دارد