Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش الف به نقل از فرهیختگان:  بعد از اینکه شورای نگهبان نتوانست صلاحیت هیچ‌یک از نامزدهای اصلاح‌طلبان و مشخصا نامزدهای نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان را احراز کند، اختلافات درباره حمایت از عبدالناصر همتی یا محسن مهرعلیزاده بین اصلاح‌طلبان و کارگزاران بالا گرفت. کارگزاران از احتمال حمایت نهایی از همتی خبر می دهند، ولی اصلاح‌طلبان پیش از آن با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند که در این دوره از انتخابات ریاست‌جمهوری کاندیدایی نخواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای بررسی موضع کارگزاران و اختلافات با جبهه اصلاحات به‌سراغ سیدمحمود علیزاده طباطبایی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران رفته‌ایم.

 
درخصوص بحث مهرعلیزاده و همتی ارزیابی شما چیست؟ ظاهراً همتی برخلاف مهرعلیزاده با هماهنگی اصلاح‌طلبان ثبت‌نام کرده است. تحلیل شما درباره کاندیداهای فعلی چیست؟
آخرین صحبتی که در بیانیه نهاد اجماع‌ساز منتشر شد این بود که اذعان کردند ما کاندیدا نداریم، ولی حزب کارگزاران اصرار دارد همتی به‌عنوان کاندیدای اصلاح‌طلبان موردقبول مجمع اصلاح‌طلبان قرار گیرد. البته مجمع اصلاح‌طلبان هنوز نظر قطعی نداده است، ولی موضوع قرار است در آنجا مطرح شود.
بحث ما این بود که همتی به نهاد اصلاح‌طلبان بسیار نزدیک‌تر است، همان‌طور که سال 92 اصلاح‌طلبان روی روحانی اجماع کرده و موفقیت به‌دست آوردند، اکنون همتی شخصیتی است که هم تجربه مسئولیت سیاسی و هم تجربه بانک و دکتری اقتصاد دارد و درعین حال فرد توانمندی است. از این‌رو تلاش کارگزاران این است که به اصلاح‌طلبان بقبولانند از همتی حمایت کنند.

همتی برای ثبت‌نام با اصلاح‌طلبان هماهنگ کرده بود؟
از این امر اطلاع ندارم، ولی تلاش این بود که نهاد اجماع‌ساز را قانع کنیم از همتی حمایت کنند.

درخصوص نظر خاتمی و کروبی چطور؟ آیا آنها نظری درباره کاندیداهای فعلی اصلاح‌طلبان دارند؟
آقایان هنوز نظری نداده‌اند و تلاش ما این است آقایان را قانع کنیم. اگر همه تلاش کنیم از یک کاندیدا حمایت کنند، شانس موفقیت بسیار زیاد است.

چقدر احتمال دارد آنها پای کار نامزدهای فعلی منتسب‌به جریان اصلاحات بیایند؟
هم همتی و هم مهرعلیزاده اصلاح‌طلب و هر دو توانمند هستند، لذا تلاش ما این است آنها را قانع کنیم، ولی هنوز مشخص نیست.

  شاید اصلاح‌طلبان از همتی حمایت کنند
بحث دیگر این است که اگر در مناظرات یکی از این دو نامزد عملکرد خوبی مقابل رقبا داشته باشد، آیا ممکن است اصلاح‌طلبان تجدیدنظر کنند؟
این احتمال وجود دارد. اصلاح‌طلبان از همه افراد واجد شرایط درخواست کردند ثبت‌نام کنند. از این افراد واجد شرایط بیش از 25 نفر ازجمله همتی و مهرعلیزاده ثبت‌نام کردند، 14 نفر بالای 10 رای در نهاد اجماع‌ساز آوردند که هر 14 نفر رد شدند. آقایان می‌گویند پیام شورای نگهبان به ما این است که نمی‌خواهیم شما باشید. وقتی حاکمیت این پیام را می‌دهد چه اصراری دارید که حضور داشته باشیم؛ ولی کارگزاران این نظر را ندارد.

نظر کارگزاران چیست؟
کارگزاران معتقد است حتی اگر کاندیدا نداشته باشیم در هیچ شرایطی صندوق رای را رها نمی‌کنیم و حتی اگر کاندیدا نداشته باشیم در انتخابات شرکت می‌کنیم.

از جانب اصلاح‌طلبان و کارگزاران با خاتمی دیداری بوده است؟
قطعا نهاد اجماع‌ساز با خاتمی مذاکراتی داشتند، ولی هنوز به جمع‌بندی نرسیده‌اند.

اگر جمع‌بندی نهاد اجماع‌ساز براساس ظواهر فعلی حمایت از همتی باشد، آیا خاتمی از این تصمیم حمایت خواهد کرد؟
از این امر اطلاع ندارم و باید این سوال را از خود او بپرسید، ولی به‌نظر بنده اگر نهاد اجماع‌ساز به این جمع‌بندی برسد، امیدواریم بتوانیم حمایت خاتمی را هم کسب کنیم.

منبع: الف

کلیدواژه: نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان حمایت کنند ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۳۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش همتی به برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران/ دنبال اصلاح شیوه حکمرانی باشید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، عبدالناصر همتی، رئیس اسبق بانک مرکزی، در توییتی نوشت:« با توجه به برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران، خوب است بدانیم که میانگین صادرات سال گذشته ۱۵ کشور اول آسیا (بدون چین) بالای ۵۰۰ میلیارد دلار بوده‌است. مجموع صادرات نفتی و غیرنفتی ایران، به رغم منابع عظیم و تمامی توانمندی‌ها، ۷۸ میلیارد دلار شد. کسب جایگاه قابل قبول تجاری در صحنه رقابت بین المللی، در گرو اصلاح شیوه حکمرانی و تلاش موثر و کارآمد برای رفع تحریم‌های تجاری و بانکی است.»

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900716

دیگر خبرها

  • خیز اصلاح طلبان رادیکال به سوی خیابان به بهانه طرح نور/ روزنامه آرمان ملی: مسئله مذاکره با آمریکا و حجاب باید حل شود!
  • مورد عجیب بودجه جامعه‌المصطفی؛ بیشتر از بودجه دانشگاه‌های علم و صنعت و علامه طباطبایی!
  • انتقاد تند جهره شاخص اصلاح‌طلبان از سوپر افراطی حزب‌اللهی دیروز!
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • رابط اصلاح‌طلبان با رهبری بعد از فوت هاشمی‌رفسنجانی چه کسی است؟
  • اصلاح شیوه آبیاری نخیلات آب‌پخش نیازمند اجماع استانی است
  • فاکتور اشتباه و شیطنت آمیز اصلاح طلبان در خصوص شرایط امید در جامعه/ آغاز کنش‌های انتخاباتی رادیکال‌ها پس از عملیات تحریم!
  • واکنش همتی به برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران/ دنبال اصلاح شیوه حکمرانی باشید
  • اجماع شورای وحدت برای حمایت از یک نامزد دور دوم انتخابات مجلس در مشهد
  • تشکیل کانون‌ نقد و کانون‌های شورش!