Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-08@22:50:46 GMT

افتتاح ۱۳ بوستان جدید در تهران تا پایات تابستان

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۸۳۹۱۴

افتتاح ۱۳ بوستان جدید در تهران تا پایات تابستان

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران گفت: ۲۶ بوستان در سال ۱۴۰۰ افتتاح خواهد شد که تا شهریورماه ۵۰ درصد از این بوستان‌ها به بهره‌برداری می‌رسد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مجتبی یزدانی معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران در نشست خبری اظهار کرد: در 4 سال گذشته، 89 بوستان به مساحت 154 هکتار احداث شده است و 26 بوستان در سال 1400 افتتاح خواهد شد که تا شهریورماه 50 درصد از این بوستان‌ها به بهره‌برداری می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه سرانه فضای سبز تهران حدود 16 متر است ما در برخی از مناطق سرانه پایینی را داریم که مناطق 7، 8، 10، 11، 12 و 17 تقریبا زیر 6 متر مربع است و به همین دلیل با مصوبه شورای شهر تهران و با اکیپ مشخص به این مسئله پرداخته شد و باغات تبدیل به بوستان عمومی شد و 23 مورد نیز در نوبت قرار دارند.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران، افزود: باید در هر محله یک بوستان داشته باشیم  و  17 محله فاقد بوستان بودند که در 8 محله بوستان ایجاد شده است و 7 محله دیگر نیز در نوبت قرار دارند. نکته بعدی در مورد فضای سبز در ارتباط با پیرامون پایتخت است که در این بخش  نیز در سال 96،‌ 1200 هکتار کار شده و 4720 هکتار به سرانه فضای سبز و کمربند سبز افزوده شده است.

یزدانی با بیان اینکه امضای تفاهمنامه با وزارت جهاد کشاورزی یکی دیگر از موضوعات مهم در این دوره محسوب می‌شود و در این رابطه تفاهمنامه‌هایی بین شهرداری و همکاران ما در جهاد کشاورزی به امضا رسید تصریح کرد: بهره‌برداری از 22 هزار هکتار از جنگل‌کاری‌های داخل محدوده و داخل حریم به شهرداری واگذار شد و بعد از امضای این تفاهمنامه هر منطقه‌ای با مدیر کل منابع طبیعی تفاهمنامه‌ای را به امضا رساندند و به مدت 30 سال این جنگل‌ها در اختیار شهرداری قرار داده شد  تا شهرداری نسبت به نگهداشت آن اقدام کند.

وی افزود: در این زمینه 60 درصد از تفاهم‌نامه‌ها در دفترخانه‌ها به امضا رسیده و  موضوع چیتگر و سرخه حصار نیز انجام شده است. همچنین دو مورد دیگر هم وجود دارد که در مناطق 4، 5 و 22 و تفامه‌نامه مربوط به قسمتی از منطقه یک در دو هفته آتی به امضا خواهد رسید.

وی افزود: موضوع مهمتر بحث تفاهمنامه با وزارت نیرو است و 4 موضوع در این تفاهمنامه گنجانده شده است؛‌ یک: قنوات، دو: پساب، سه: موضوع چاه‌ها و چهارم تصفیه‌خانه‌های محلی است. در سال 1400 تقسیم‌بندی شده است در منطقه یک، 2،  20 و 6، 4 مورد عملیاتی شده و پیشرفت کارها بیش از 60 درصد است و انجام خواهد شد و استفاده از دره‌ها و پساب عملیاتی می‌شود.

یزدانی با بیان اینکه نکته بعدی که حائز اهمیت است و با توجه به شرایطی که داریم در خصوص مخارن اضطراری است که در 374 بوستانها تا 40 مورد اجرایی شده است گفت: سرمایه‌گذاری شرکت آب و فاضلاب با مشارکت شهرداری در حال اجرا است و امسال 60 مورد عملیاتی می‌شود.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران با اشاره به موضوع سازمان میادین است گفت: در این باره می‌توان به افزایش تعداد بازارها اشاره کرد که 57 بازار افزوده شده است و به ترتیب در سال 96 شانزده، سال 97 چهارده و سال 99 بیست و سه مورد بوده است و این 57 پروژه جدید به غیر از  پروژه‌هایی است که بازسازی شده است. بحث مناسب سازی در میادین دیگر موضوعی است که انجام شده است که این کار با همکاری سازمان زیباسازی میادین انجام شده است.

وی ادامه داد: همچنین در طی سال گذشته 40 بازار بازسازی شده است. تعداد بازارهایی که در حال حاضر داریم میانگین اختلاف قیمت با سطح شهر 35 درصد است.

یزدانی در ارتباط با سازمان آتش نشانی خاطر نشان کرد: تاکنون 14 ایستگاه آتش‌نشانی اضافه شده و 6 ایستگاه نیز تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید و در مناطق مختلف این ایستگاه‌ها راه‌اندازی خواهند شد.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران افزود: مجموعا در سه سال و نیم گذشته حدود 800 میلیارد تومان هزینه تجهیزات و ساخت ایستگاه داشته‌ایم. در این بخش نردبان‌ها و خودروهای آتش‌نشانی به سازمان آتش‌نشانی اضافه شده است.

وی گفت: در بحث سیل و حوادث سازمان آتش‌نشانی  به اندازه مناسب تجهیز شده است و به برخی از نواحی پمپ‌هایی از سوی سازمان اتش‌نشانی داده شده است و هم اکنون در حال تجهیز کردن 137 هستیم.

یزدانی با بیان اینکه در مواقع بحرانی نیز به سایر استان‌ها کمک‌هایی در امر خدمت‌رسانی انجام شده است، عنوان کرد: همچنین در ارتباط با آموزش و ایمنی نیز برنامه‌هایی در دستور کار قرار داشت که بر اساس آن عمل کردیم و در بحث آتش‌نشانی و بحران 3 تفاهمنامه به امضا رسید که می توان به تفاهمنامه سازمان شهرداری‌ها اشاره کرد که در آن به بحث آموزش و ایمنی توسط سازمان شهرداری کل کشور اشاره کرد. موضوع بعدی امضای تفاهم‌نامه با وزارت دفاع درباره حریق در ارتفاعات بود و موضوع سوم تفاهمنامه با اورژانس بود.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران ادامه داد: در ارتباط با پسماندهای پزشکی و نخاله‌‌ها اقداماتی صورت گرفت. همچنین در خصوص پسماندهای صنعتی بر اساس برنامه‌ریزی های انجام شده عمل کردیم و در این بخش مکانی در منطقه 18 راه‌اندازی شده است. همچنین در بحث چوب و سرشاخه نیز تبدیل به کمپوست می‌شوند. طرح جامع پسماند با حمایت شورا انجام شد. 

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران ادامه داد: در ارتباط با سازمان بهشت زهرا باید اشاره کنم به بحث مکان‌یابی و گورستان جدید که مراحل نهایی در حال طی شدن است و ساماندهی آرامستان‌های تاریخی و مذهبی با همکاری میراث و اوقاف در حال انجام است. مجموعه آرامستان دولاب به پایان رسید. همچنین سوله‌های بحران در بهشت زهرا به بهره‌برداری رسید و مرکز کنترل ترافیک یک مرکز حرفه‌ای در بهشت زهرا راه‌اندازی شده است.

یزدانی گفت: در حوزه زیباسازی، ساختمان تاریخی و بحث تهران قدیم و جاده‌سازی‌ها اقداماتی صورت گرفته است. همچنین در بحث ساماندهی مبلمان شهری و سرویس‌های بهداشتی در مناطق با همکاری سازمان زیباسازی اقداماتی انجام شده است که 20 درصد از برنامه‌های تدوین شده جلو هستیم.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران بهره برداری انجام شده آتش نشانی انجام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۳۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان عملیات بازپیرایی بوستان شهری کوچه بیوک در یزد

مدیر منطقه یک شهرداری یزد گفت:  بازپیرایی بوستان درون محله ای کوچه بیوک واقع در جنب مسجد اعظم این محله با اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد ریال و طی مدت ۱۰ ماه به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه، علیرضا رسولی با بیان اینکه بازپیرایی بوستان کوچه بیوک با توجه به مراجعات و پیگیری‌های اهالی و فعالین اجتماعی این محله در دستور کار منطقه یک شهرداری قرار گرفت، اظهار کرد: برنامه بازپیرایی بوستان کوچه بیوک جنب مسجد اعظم این محله به عنوان یکی از بوستان‌های محله‌ای از محل اعتبارات عمرانی ۱۴۰۲ منطقه آغاز شد و خوشبختانه طی برنامه زمان بندی در مدت ۱۰ ماه به پایان رسید.

وی با اشاره به اینکه تا قبل از بازپیرایی این بوستان، این محل فقط به عنوان یک بوستان درختکاری شده مورد استفاده قرار می‌گرفت، گفت: در باز طراحی و بازپیرایی، موضوع استفاده بهینه از این بوستان، همچنین افزایش نشاط اجتماعی مورد توجه قرار گرفته است.

مدیر منطقه یک شهرداری یزد، احداث سایت چمن مصنوعی با عنوان مینی فوتبال برای بازی‌های گل کوچک را از مهمترین اقدامات انجام شده در این بوستان برشمرد و افزود: خوشبختانه توانستیم پس از تأمین اعتبار، علاوه بر احداث این زمین چمن مصنوعی، اقداماتی نظیر تقویت روشنایی، تجهیز مبلمان، نصب وسایل بازی جدید، ایجاد جاده سلامت و نصب دستگاه‌های ورزشی انجام دهیم که همه این فعالیت‌ها منجر به رونق بیشتر این محل و افزایش شور و نشاط اجتماعی شده است.

رسولی با بیان اینکه با همکاری حوزه‌های عمرانی و خدماتی منطقه و با تکمیل روشنایی این بوستان، فاز اول بازپیرایی این پروژه پایان یافته است، اظهار امیدواری کرد: انشاالله در سال جاری، فاز دوم بازپیرایی این بوستان شامل اصلاح معابر باقیمانده و بقیه فعالیت‌ها و عملکردهای آن تکمیل خواهد شد و مورد استفاده بهینه همه همشهریان به ویژه اهالی محترم محله کوچه بیوک قرار خواهد گرفت.

کد خبر 751544

دیگر خبرها

  • احداث فاز نخست بوستان جلالیه در محله گل محمدی
  • چرا شهرداری تهران درختان پارک جنگلی سرخه حصار را قطع کرد؟
  • پایان عملیات بازپیرایی بوستان شهری کوچه بیوک در یزد
  • تا ۵۰ سال آینده مشکلی برای دفن در باغ رضوان نداریم/ ‏احیای قبور ۳۰ ساله
  • شهرداری تهران کارهای ارزنده‌ای در ۳ سال گذشته انجام داده است
  • ۳ پل در محدوده دره نورالشهدا اراک ساخته می‌شود
  • پیش‌بینی بودجه تملک فضای سبز برای سال جاری در منطقه ۲
  • انتقاد مجدد از حصارکشی پارک لاله/ «توضیحات ارائه شده شهرداری مبهم بود»
  • پس‌لرزه‌های حصارکشی «لاله» در شورا
  • وعده چمران برای عدم قطع درختان پارک لاله