Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمدباقر بی پروا روز دوشنبه در بازدید از باغات گل محمدی شهرستان آذرشهر در گفت و گو با خبرنگاران افزود: از مجموع یک هزار و ۴۴۷ هکتار سطح زیر کشت و تولید گل محمدی، یک هزار و ۳۰۵ هکتار آن گل محمدی بارور و ۱۴۲ هکتار آن غیر بارور می باشد.

وی با بیان این‌که متوسط عملکرد تولید گل محمدی استان بالغ بر چهار تن در هر هکتار است، افزود: به میزان یک هزار و ۳۵۰ تن معادل حدود ۳۰ درصد از کل تولید گل محمدی استان، جهت مصرف در تهیه محصولات خانگی شامل مربا و شربت می‌شود و ۷۰ درصد مابقی معادل سه هزار و ۱۵۰ تن نیز در زمینه فرآوری گل محمدی مثل گلاب و اسانس استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در مورد صادرات این محصول، اظهار کرد: ۲۵ واحد کارگاهی در زمینه فرآوری گل محمدی مانند گلاب، اسانس، عرقیجات و بسته بندی گیاهان دارویی در استان فعالیت و قسمت اعظم محصولات تولیدی را به کشورهای حوزه خلیج فارس و آسیای مرکزی و روسیه صادر می‌کنند.

بی پروا ادامه داد: ارقام بومی این گل، ۹۰ درصد از سطح زیر کشت استان را تشکیل می‌دهند و پنج درصد باقی نیز ارقام اصلاح شده به صورت کشت بافتی است.

وی در مورد وضعیت کشت گل محمدی استان در سطح کشور، گفت: آذربایجان شرقی از مجموع بیش از ۱۴ هزار هکتار گل محمدی در کشور حدود ۱۰ درصد سطح زیرکشت باغات گل محمدی را دارد و رتبه پنجم کشور را در این زمینه به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: بیشترین سطح زیر کشت گل محمدی استان در شهرستان‌ اسکو و سپس آذرشهر قرار دارد و این مناطق از قطب‌های مهم تولید گل محمدی و فرآورده‌های آن در استان به شمار می‌روند و شهرستان های مرند، شبستر، مراغه، عجب شیر و تبریز نیز از جمله مناطقی هستند که کشت این گیاه در آن‌ها انجام می‌گیرد.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی تبریز آذربایجان شرقی برداشت محصول

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی تبریز آذربایجان شرقی وزارت جهاد کشاورزی تبریز آذربایجان شرقی برداشت محصول اخبار کنکور گل محمدی استان تولید گل محمدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۴۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی از سرمایه‌گذاری ۱۸ هزار و ۱۷۳ میلیارد تومانی و اشتغال هفت هزار و ۸۲۷ نفری در بخش معدن و صنایع معدنی استان خبر داد.

حیدر فتح‌زاده در نشستی با معاونان شورای نظام فنی و اجرایی سازمان برنامه و بودجه کشور اظهار کرد:  بخش اعظمی از سهم ارزش افزوده استان مربوط به بخش معدن بوده و بر اساس آمارگیری سال گذشته حدود ۱۳.۷ درصد سهم ارزش افزوده معدن کل کشور در آذربایجان شرقی است.

وی اضافه کرد: حدود ۱۸ هزار و ۱۷۳ میلیارد تومان در بخش معدن استان سرمایه گذاری شده و میزان اشتغال این بخش هفت هزار و ۸۲۷ نفر است.

وی وضعیت نرخ مشارکت و نرخ بیکاری استان را مطلوب دانست و افزود: ۴۲ درصد ارزش افزوده استان مربوط به صنعت و معدن، ۹ درصد در بخش کشاورزی و مابقی ارزش افزوده استان در بخش خدمات است.

فتح زاده افزود: اصلی‌ترین قابلیت فراروی توسعه استان، تعدد و توانمندی بخش خصوصی استان است که توانسته بخش اعظم فرصت‌ها و منابع توسعه در استان از جمله اراضی حاصلخیز، معادن، بازار خدمات، مرز و ... را در مسیر فرآوری و مولدسازی قرار دهد و با هدایت سرمایه‌گذاری‌های گسترده و ایجاد کارگاه‌ها و کارخانه‌های متنوع، بستر مطلوبی برای ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی فراهم سازند.

وی گفت: بر اساس آخرین برآوردهای مرکز آمار ایران این استان با ۴ میلیون و ۷۵ هزار نفر جمعیت دارای ۲۳ شهرستان، ۷۲ شهر، ۱۴۲ دهستان و ۵۲ بخش است. تبریز به عنوان پرجمعیت ترین شهر آذربایجان شرقی، ۴۱ درصد جمعیت استان را به خود اختصاص داده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی، فتح‌زاده تصریح کرد: آذربایجان شرقی ۲۳۵ کیلومتر مرز مشترک با کشورهای آذربایجان و ارمنستان دارد و سهم ارزش افزوده این استان از کل کشور ۳.۶ درصد است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی
  • سطح زیرکشت کلزا در آذربایجان‌غربی ۲ برابر شد/پیش‌بینی برداشت حدود ۱۲ هزار تنی
  • تولید زعفران ۷۰ درصد افت پیدا کرده است/صادرات با نام دیگران
  • کشت نیشکر در ۲۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان
  • پیشرفت‌های علمی و صنعتی کشور نتیجه زحمات و تلاش‌های نیروی کار است
  • کارگری نماد بالندگی، رشد و اثربخشی است/ کارگران حرف اول و آخر را در جهش تولید می‌زنند
  • افزایش دو برابری سطح زیرکشت کلزا در اسدآباد
  • قابل احیا بودن ۱۴ درصد مساحت محوطه ربع رشیدی تبریز
  • کشت کلزا در ۳۲۷۰ هکتار از اراضی آذربایجان شرقی
  • رتبه دهم آذربایجان شرقی در تبدیل مجوز‌های کاغذی