Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حجت‌الاسلام محسن قلندری در جمع خبرنگاران از برپایی ستاد استانی ازدواج دانشجویی خبر داد و گفت: ستاد استانی ازدواج دانشجویی در  استان فعالیت خود را آغاز کرده و زوج‌هایی که هر دو نفر یا یکی از آنها دانشجو بوده و از تاریخ اول فروردین ۹۸ تا شهریور ۱۴۰۰ عقد کرده باشند می‌توانند با مراجعه به سایت https://ezdevaj.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

nahad.ir/registeration/sign-up ازدواج دانشجویی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ثبت نام کنند.

رئیس ستاد ازدواج دانشجویی دانشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: با توجه به اینکه سال گذشته کرونا وضعیت کشور را به چالش کشانده بود و وضعیت آموزشی دانشگاه‌ها تحت تاثیر قرار گرفت وقفه‌ای یکسال در ازدواج‌های دانشجویی ایجاد شد که در سال ۱۴۰۰ ازدواج‌های دانشجویی مزین "به نام همسفر تا بهشت" از سر گرفته می‌شوند.

این مسئول با بیان اینکه در دوره‌های بیست و یکم ازدواج دانشجویی ۸۰ زوج، طرح بیست و دوم ۱۰۰ زوج و طرح بیست و سوم ۱۲۰ زوج ثبت‌نام کرده‌اند گفت: آمار طلاق در کل کشور ۸.۲ درصد است که در ازدواج‌های دانشجویی ۵.۸ درصد یعنی کمتر از میانگین کشور است که نشان از موفق بودن ازدواج دانشجویی دارد،البته طلاق در ازدواج‌های دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد صفر بوده است.
وی

قلندری با اشاره به مجموعه ازدواج دانشجویی با شعار ازدواج بهنگام آسان، آگاهان و پایدار افزود: به این منظور برنامه‌ریزی درون دانشگاهی حین ازدواج داریم و  دوره‌های آموزش مهارتی از طریق فضای مجازی را خواهیم داشت و زوج‌های پس از طی این دوره به مشهد مقدس اعزام و مدت سه روز از طرف نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌ها میهمان امام رضا(ع) خواهند بود.

این مسئول با اشاره به اینکه ۷۰ نفر برای حضور در این دوره‌ها اعزام می‌شوند، گفت: در طرح همسفر تا بهشت برنامه‌ای با مشارکت سه وزارت‌خانه تدوین شده و مورد توجه مقام معظم رهبری قرار گرفته، البته هنوز تصویب نشده است که در صورت تصویب مشکلات زوج‌های جوان رفع خواهد شد.

قلندری عنوان کرد: طرح همسفر تا بهشت نیازمند مشارکت خیرین است، کهگیلویه و بویراحمد از استان‌های است که در حوزه خوابگاه دانشجویان متاهل ضعیف است تنها در دانشگاه یاسوج خوابگاه داریم که کمتر از  ۵ واحد است که می‌طلبد خیرین به این حوزه ورود پیدا کنند.

 قلندری با اشاره به کاهش مقوله ازدواج در کل کشور گفت: نه تنها در کهگیلویه و بویراحمد بلکه در کل کشور نرخ ازدواج رو به کاهش است امیدوارم رئیس جمهور آینده برنامه‌ای برای افزایش و پایداری ازدواج داشته باشد.

این مسئول در نهاد نمایندگی ولی‌فقیه  بیان کرد: در سال‌های گذشته که وضعیت اقتصادی بهتر بود هدایای خوبی به زوج‌های دانشجو اهداء می‌شد اما با مشکلات اقتصادی مبالغ اهداء ناچیز است امیدوارم شهرداری، سازمان جوانان، استانداری و روسای دانشگاه‌ها کمکی در این زمینه داشته باشند.

این مسئول در نهاد ولی‌فقیه در دانشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: آمار اشتغال دانشجویان آمار خوبی نیست و قطعا تاثیر منفی بر ازدواج دانشجویی داشته است، استان ما به دلیل مشکلات بیشتری که دارد وضعیت حادتر است قصد داریم از پتانسیل نمایندگان بیشتر استفاده کنیم که چطور آینده شغلی دانشجویانمان را درست کنیم.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشجو ازدواج طلاق کهگیلویه و بویراحمد ازدواج های دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد ازدواج دانشجویی دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۴۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری وارد فرودگاه یاسوج شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، صبح امروز محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری وارد فرودگاه یاسوج شد و مورد استقبال استاندار کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفت.

حضور در دانشگاه یاسوج و افتتاح سردر دانشگاه، زیارت مقبره شهید گمنام، کلنگ‌زنی دومین خوابگاه متاهلی، بازید از چندین پروژه فعال و در حال ساخت، مصاحبه با شبکه سراسری به صورت زنده از خبر ۱۴، نشست با اعضای هیأت رئیسه، نشست آمایش آموزش عالی، نشست با اعضای هیأت علمی در قالب جلسه گرامیداشت هفته معلم (استاد) و تجلیل از برگزیدگان و سرآمدان علمی و موارد دیگر از برنامه‌های این سفر یک روزه است.

دیگر خبرها

  • پایگاه اتوبوس آمبولانس در بویراحمد کلنگ‌زنی شد
  • وزیر علوم: صندلی خالی زیادی در دانشگاه‌ها داریم
  • خریداری ۵۰۰ دستگاه آمبولانس در کشور
  • روند کاهشی دمای هوای کهگیلویه و بویراحمد در شبانه روز آینده
  • بهره برداری از سردرب دانشگاه یاسوج
  • لزوم پیش‌بینی آمبولانس‌های ویژه شرایط کوهستانی برای کهگیلویه و بویراحمد
  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری وارد فرودگاه یاسوج شد
  • درخواست بلینکن از رئیس جمهور چین درباره ایران
  • سفر رئیس سازمان اورژانس کشور به کهگیلویه و بویراحمد
  • اشتغال ۲۰۰ نفر در کهگیلویه و بویراحمد با بازگشت ۵۰ واحد راکد به چرخه تولید