Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمود قنبری روز دوشنبه در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید خراسان شمالی اظهار داشت: بیشتر بانک های استان سال گذشته بیش از سقف لازم و بالای ۸۰ درصد تسهیلات را پرداخت کردند که به همین علت  ۳۵ درصد نیز جریمه شدند.

وی تصریح کرد: در این مدت حدود ۵۰ هزار میلیارد ریال سپرده نیز جمع آوری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نسبت منابع به مصارف خراسان شمالی ۱۱۴ است، یعنی مصارف از منابع پیشی گرفته است.

وی عنوان کرد: در سال گذشته ۴۴ نشست رفع موانع تولید در استان برگزار شد که ۹۴ درصد از این مصوبات پیگیری و محقق شد و چهار درصد مصوبات نیز توسط خود سرمایه گذاران پیگری نشده است.

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی در ادامه گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی استان در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها نیز از نهایت توان برای ادامه این روند تلاش خواهند کرد و لازم است بانک ها نیز همانند سال گذشته ریسک پذیری بیشتری را در این زمینه داشته باشند.

وی با بیان اینکه میزان سرمایه گذاری صنعتی در خراسان شمالی به نسبت سایر استانها کمتر است، گفت: سرمایه گذاری صنعتی در اولویت سیاستگذاری های استان قرار گرفت و در سال گذشته به نسبت سال های گذشته شرایط مناسبی در این زمینه داشتیم.

قنبری افزود:  سرمایه گذاری گاوداری ۳۰۰ هزار راسی شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) در شیروان نمونه ای از جذب سرمایه گذاری موفق در سال گذشته بود که فاز اول آن تا پایان شهریورماه امسال افتتاح می شود و با تکمیل آن برای ۳۰۰ نفر اشتغالزایی خواهد شد.

بازنگری و اصلاح قوانین تجارت

معاون اقتصادی استاندار خراسان شمالی در ادامه از خلاءهای قانونی و مشکلات ایجاد شده در روند سرمایه گذاری گلایه کرد و گفت: مدت زمان زیادی از تصویب قوانین تجارت در کشور می گذرد و به منظور راهبردی بهتر و حل و فصل مسائل تجاری سرمایه گذاران باید این قوانین توسط مجلس شورای اسلامی بازنگری و اصلاح شود.

وی افزود: قانون تجارت زیر ساخت همه قوانین و تعاملات اقتصادی در کشور محسوب می شود که نحوه اجرا و مشکلات این قوانین برای سرمایه گذاران در شهرستانها نیز کاملا مشهود است.

قنبری بیان کرد: گسترده شدن اقتصاد جهانی و پیچیده شدن قراردادهای تجاری از یک سو و سکوت قانون، مشکلاتی را برای اکثر سرمایه گذاران داخلی ایجاد کرده است و باید این موضوع مهم در مجلس بررسی شود.

وی ادامه داد: بیشتر سرمایه گذاران استانی بنیه مالی مناسبی برای سرمایه گذاری ندارند و بیشتر آنها در پرداخت تسهیلات با مشکل مواجه می شوند که بیشتر این موارد با بازنگری در قوانین تجارت قابل اصلاح است.

معاون استاندار خراسان شمالی گفت: قوانین موجود تنها شرایط واسطه گران را بهبود می بخشد و دلالان در اقتصاد ما همانند زالو به جان مردم افتاده و هر روز دارای شرایط مالی مناسبی می شوند در حالی که سرمایه گذار باید برای دریافت اندک وام با قوانین پیچیده و مشکل دست و پنجه نرم کند.

در این جلسه مسائل و مشکلات واحد تولیدی مواد شوینده در شیروان و واحد تولیدی ماسک در بجنورد مورد بررسی قرار گرفت.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در نواحی روستایی سکونت دارند.   

برچسب‌ها تسهیلات بانکی رونق تولید خراسان شمالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تسهیلات بانکی رونق تولید خراسان شمالی تسهیلات بانکی رونق تولید خراسان شمالی اخبار کنکور سرمایه گذاران خراسان شمالی سرمایه گذاری سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۴۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موفقیت بانک ملی ایران در جذب سرمایه اجتماعی با پرداخت تسهیلات خرد

علی نیکزاد ثمرین در گفت‌وگو با روابط عمومی بانک ملی ایران، درخصوص عملکرد بانک ملی ایران گفت: به‌لحاظ اینکه اقتصاد ایران بانک محور است، افرادی که سرمایه‌گذاری می‌کنند، در ابعاد کوچک و بزرگ تسهیلاتی را از بانک‌ها مطالبه می‌کنند. 

وی با تأکید بر اینکه بهتر است بانک‌ها با بنگاهداری، رقیب بخش خصوصی نباشند، افزود: در رأس همه رهبر معظم انقلاب فرمودند بانک‌ها از بنگاهداری خارج شوند که بانک ملی ایران در سال 1402 با 36 همت خروج از بنگاهداری پیشگام شد و کارها را واگذار کرد که جای تقدیر و تشکر دارد. 

 نماینده مردم اردبیل، سرعین و نمین در مجلس شورای اسلامی اظهار امیدواری کرد که بانک ملی در سال 1403 هم در خروج از بنگاهداری پیشگام باشد و گفت: تمام بانک‌ها باید در این مسیر قدم بگذارند و از مسیر خرید و فروش ملک، ساخت و ساز، تشکیل هلدینگ و ... خارج شوند.

نیکزاد ثمرین در ادامه از اقدام رئیس بانک ملی ایران و هیأت مدیره این بانک برای آغاز پر ثمر خروج از بنگاهداری تقدیر و تشکر کرد. 

وی در خصوص اقدامات بانک ملی ایران در پرداخت تسهیلات تکلیفی در سال 1402 افزود: این بانک بیش از تعهدات خود تسهیلات تکلیفی پرداخت کرده است که این اقدام بسیار ارزشمند است؛ چرا که پرداخت این تسهیلات موضوعات جزیی مردم در زمینه درمان، مسکن، ازدواج و ... را کاهش می‌دهد. 

نماینده مجلس شورای اسلامی تسهیلات خرد را در جذب سرمایه اجتماعی و دلبستگی مردم به نظام بانکی مؤثر دانست و گفت: مردم از عملکرد بانک ملی ایران در زمینه تسهیلات تکلیفی بسیار رضایت دارند و بسیار پسندیده است که در تصمیم‌گیری‌های کلان کشور درخصوص تسهیلات خرد در استان‌ها تصمیم‌گیری‌های مفیدی انجام شود. 

نیکزاد ثمرین پرداخت تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب و رؤسای ادوار و فعلی دولت تأکید داشتند که بانک ملی ایران به سمت خروج از بنگاهداری حرکت کند. همچنین پیشنهاد دارم بانک ملی در مباحث سرمایه‌گذاری طبق برنامه مدنظر پیش برود و از همه مهمتر در پرداخت تسهیلات خرد برای رفع مشکل مردم طبق آیه « انَّ حَوائِجَ النّاسِ اِلَیکُم مِن نِعَمِ اللهِ عَلَیکُم» اقدام کنند تا خدا به رزق و کارشان برکت دهد.

دیگر خبرها

  • طرح مشکلات بانکی خراسان شمالی در هیئت دولت
  • ۷۵۰۰۰کارگرتحت پوشش تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد هستند
  • چرا بانک‌ها از پرداخت تسهیلات مسکن طفره می‌روند؟/ فرار بانک ها از تله وام مسکن
  • تشکیل ۳۰۳۵ پرونده تخلف در استان خراسان شمالی
  • رشد ۴۴ درصدی مبلغ تسهیلات پرداختی در سال ۱۴۰۲
  • نقش۳۰۶هزارمیلیاردریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی
  • چرا عمده مردم از دریافت وام بانکی محروم اند؟/سو استفاده بانک ها
  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد
  • تعیین تکلیف حدود ۴ هزار میلیارد ریال از اموال تملیکی خوزستان
  • موفقیت بانک ملی ایران در جذب سرمایه اجتماعی با پرداخت تسهیلات خرد