Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک سازمان حقوق بشری مستقر در سرزمین اشغالی به نام «پزشکان حقوق بشر» و همچنین سازمان حقوق بشری فلسطینی «المیزان» از رژیم صهیونیستی بابت ممانعت از خروج بیماران سرطانی از منطقه غزه شکایت کردند.

به نوشته وبگاه عرب۴۸، روزنامه صهیونیستی هاآرتص نوشت، علی‌رغم ادعای مقامات اسرائیلی مبنی بر دادن اجازه خروج به بیمارانی که نیاز به درمان فوری دارند، گذرگاه «بیت حانون» از زمان آغاز جنگ غزه تا سه‌شنبه هفته گذشته به طور کامل بسته بود و پس از آن رژیم صهیونیستی مدعی شد که گذرگاه باز شده و بیماران می‌توانند به بیمارستان‌های قدس اشغالی و کرانه باختری منتقل شوند، اما دو سازمان حقوق بشری «المیزان» و «پزشکان حقوق بشر» با شکایت از رژیم تل آویو گفته‌اند که مأموران صهیونیستی فقط به آمبولانس‌ها اجازه خروج می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته این روزنامه، در یک مورد مقامات صهیونیستی سه شنبه هفته گذشته مانع عبور یک زن مبتلا به سرطان از گذرگاه «بیت حانون» که برای شیمی درمانی به قدس اشغالی می‌رفت شده‌اند؛ علی‌رغم اینکه وی مدارک شیمی درمانی خود در بیمارستان «آگوستا ویکتوریا» در قدس را به همراه داشت. این فرد بیمار دیروز (یکشنبه) نیز تلاش کرد تا از گذرگاه بیت حانون عبور کند که مأموران رژیم صهیونیستی مانع شدند.

همسر  وی به هاآرتص گفت که او به نوع خطرناکی از سرطان مبتلا است و هنگامی که برای اولین بار به گذرگاه بیت حانون رفته‌اند تا به بیت‌المقدس بروند، پس از سه ساعت معطلی مأموران اسرائیلی مانع عبور آن‌ها شده‌اند و دیروز نیز از عبور آن‌ها ممانعت کرده‌اند، در حالیکه هر یک روز تأخیر در روند شیمی درمانی، موجب وخامت بیشتر حال بیمار می‌شود.

محاصره همه جانبه منطقه غزه که بیش از ۱۵ سال است ادامه دارد، موجب تحمیل مشکلات وسیعی برای ساکنان این منطقه‌ی به شدت متراکم شده است.

درگیری رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت فلسطین از روز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تعرض‌ها در قدس و مسجدالاقصی آغاز شد. در این درگیری‌ ۱۲ روزه که تا بامداد روز جمعه دو هفته پیش در جریان بود ۲۴۸ فلسطینی از جمله ۶۶ کودک به شهادت رسیده و بیش از دو هزار نفر مجروح شدند.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی غزه کرانه باختری بیماری سرطان شیمی درمانی رژیم صهیونیستی بیت حانون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۴۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسدود شدن گذرگاه اسپین بولدک

منابع محلی در قندهار اعلام کردند که طالبان منطقه «مازل گلی» راه مختص بیماران در این گذرگاه را از سه روز به این‌سو بسته کرده‌اند.

طالبان ادعا می‌کنند که به دلیل برخورد نامناسب مرزبانان پاکستانی این گذرگاه را مسدود کرده‌اند.

شماری از بیمارداران می‌گویند که پس از مسدود شدند این راه با چالش‌های زیادی روبه‌رو شده‌اند.

راه «مازل گلی» در جنوب دروازه عمومی گذرگاه چمن-اسپین‌بولدک موقعیت دارد که از گذشته به این‌سو مردم دو طرف از طریق آن به دو‌ کشور رفت‌وآمد می‌کردند و تنها به بیمارانی اجازه عبور داده می‌شد که ضمانت خط داشتند.

گذرگاه اسپین بولدک از چهار ماه به این‌سو از سوی معترضان ساحه چمن به ممنوعیت تردد بدون پاسپورت و ویزا مسدود شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • رژیم صهیونیستی در عرصه نظامی به هیچیک از اهدافش نرسید
  • آمریکا در پشت نقاب حقوق بشر پنهان شده است
  • هدف آمریکا از ساخت اسکله غزه چیست؟ / نگرانی از پروژه امنیتی جدید آمریکا و رژیم صهیونیستی در قالب «مهاجرت داوطلبانه» +عکس و فیلم
  • تحریم ۱۳ فرد و شرکت آمریکایی توسط ایران
  • گور‌های جمعی، مکان‌هایی که ابعاد نقض حقوق شهدای غزه را افشا می‌کند
  • بازگشایی گذرگاه بیت حانون در شمال غزه پس از هفت ماه
  • مسدود شدن گذرگاه اسپین بولدک
  • بازدید بلینکن از یک گذرگاه کلیدی در غزه
  • نتانیاهو مانع دستیابی به توافق است/ تلاش آمریکا برای فشار بر حماس
  • «اسکله شناور غزه» ظاهر انسانی و باطن نظامی