Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@19:21:45 GMT

مرغ فروشان همدان خودسرانه قیمت را گران کردند

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۸۴۸۷۷

مرغ فروشان همدان خودسرانه قیمت را گران کردند

گروه استان‌ها- بر اساس گزارش میدانی خبرنگار تسنیم امروز قمیت هرکیلو مرغ در بازار همدان سه هزار تومان افزایش یافته است‌. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، هنوز مدت زیادی از ثبات قیمت مرغ در بازار همدان نگذشته که خبر افزایش نرخ آن در گوش شهر پیچیده است.

چند روزی است که مرغ در بازار همدان دو نرخی شده و بسیاری از واحدها قیمت مصوب 24 هزار و 900 تومانی را رعایت نمی‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز قیمت هر کیلو گوشت مرغ از 27 هزار تومان عبور کرد و در بعضی واحدها با نرخ 27 هزار و 500 تومان به مشتریان عرضه شد.

در بازار اصلی شهر هم نرخ مصوب رعایت نمی‌شود و تنها تعداد معدود و انگشت‌ شماری از واحدها هر کیلو گوشت مرغ را به قیمت 24 هزار و 900 تومان عرضه می‌کنند.

متاسفانه به علت دو نرخی بودن قیمت مرغ، در فروشگاه‌هایی که مرغ را با نرخ دولتی عرضه می‌کنند صف‌های طولانی تشکیل شده است. اگر چه قیمت هر کیلو مرغ در فروردین ماه امسال 5 هزار تومان گران شد اما باز هم واحدها به صورت خودسرانه اقدام به گرانی مرغ و زیر پا گذاشتن نرخ مصوب کردند.

عرضه مرغ به قیمت بیشتر از نرخ مصوب تخلف است

جواد عاشوری در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در همدان، اظهار داشت: قیمت مصوب هر کیلو مرغ در بازار همدان 24 هزار و 900 تومان است و عرضه آن به قیمتی بالاتر تخلف است اظهار داشت: جو روانی سبب افزایش تقاضا در بازار شده است.

رئیس اتحادیه مرغ و ماهی همدان با اشاره به اینکه واحدهای خرده‌فروشی به دنبال افزایش سود خود هستند، بیان کرد: در حال حاضر خرده‌فروشان در ازای فروش هرکیلو مرغ هزار تومان سود دریافت می‌کنند که در صدد افزایش آن هستند.

عاشوری با تاکید بر اینکه مردم باید هرگونه گرانفروشی در بازار مرغ را به سامانه 124 و تعزیرات گزارش دهند، گفت: نوع برچسب و برند مرغ هیچ تاثیری در افزایش قیمت آن ندارد و فروشندگان موظف به رعایت نرخ مصوب 24 هزار و 500 تومانی هستند.

خروج مرغ زنده عامل نابسامانی بازار مرغ در همدان/ نظارت‌ها تشدید می‌شود معضل کمبود و گرانی مرغ در سیستان و بلوچستان ادامه دارد مجوز واردات مرغ با ارز دولتی بیش از 2 برابر افزایش یافت + سند

به گزارش تسنیم نرخ هر کیلو مرغ در بازار همدان نسبت به مدت مشابه پارسال افرایش 300 درصدی داشته و در شرایط فعلی جای خالی ستاد تنظیم بازار و نیروهای نظارتی بیش از پیش محسوس است.

انتهای پیام/743/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مرغ در بازار همدان کیلو مرغ هزار تومان نرخ مصوب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۴۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نفت در مدار رشد؟

روز جمعه قیمت نفت افزایشی شد. برنت به ۸۹دلار و ۵۳سنت و WTI آمریکا به ۸۴دلار و ۱۲سنت در هر بشکه رسید.

به گزارش دنیای اقتصاد، رشد تولید ناخالص داخلی، کاهش تورم و عدم کاهش نرخ بهره آمریکا در کنار نگرانی از افزایش تنش‌ها در خاورمیانه، از عوامل اصلی رشد قیمت نفت بوده‌اند. ترس از استمرار تنش‌های ژئوپلیتیک در منطقه خاورمیانه، همچنان بر نگرانی بازار جهانی انرژی نسبت به عرضه پایدار نفت افزوده است و از قیمت این کالای استراتژیک حمایت می‌کند.

قیمت جهانی نفت در اولین ساعات تجارت در روز جمعه مورخ ۷ اردیبهشت ماه، روند افزایشی در پیش گرفت. طبق اعلام وزارت خزانه داری ایالات متحده، چشم انداز اقتصادی این کشور در شرایط باثبات تری در مقایسه با سه‌ماهه اول سال‌جاری میلادی قرار دارد.

 از طرف دیگر نگرانی فعالان بازار انرژی در مورد عرضه جهانی نفت به واسطه استمرار منازعات در منطقه نفت‌خیز خاورمیانه کماکان پابرجاست. روز گذشته و در لحظه تنظیم این گزارش، قیمت هر بشکه نفت‌برنت دریای شمال با ۴۱‌سنت افزایش به ۸۹ دلار و ۵۳‌سنت رسید. شاخص دیگر یعنی وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا هم با ۳۶‌سنت افزایش در رقم ۸۴ دلار و ۱۲‌سنت به ازای هر بشکه معامله شد.

در همین رابطه، وزیر خزانه‌داری آمریکا، اعلام کرد منحنی رشد اقتصاد این کشور از آنچه که پیش‌بینی‌ها از انتظار رشد برای سه‌ماهه اول سال‌جاری میلادی نشان می‌دادند، در شرایط بهتری قرار دارد.

وی افزود: تولید ناخالص داخلی در ایالات متحده در سه‌ماهه اول سال‌۲۰۲۴ افزایش داشته، ضمن آنکه تورم این کشور تا سطح قابل قبولی پایین آمده‌است. این در حالی است که تا پیش از اظهارات جنت یلن، شواهد حاکی از افزایش تورم در این کشور بود که به نوبه خود بر بازار نفت تاثیر می‌گذاشت، چرا که پیش‌بینی سرمایه‌گذاران نفتی حاکی از آن است که فدرال‌رزرو نرخ بهره را حداقل تا پیش از ماه سپتامبر کاهش نخواهد داد. واقعیت این است که ادامه تنش‌های ژئوپلیتیکی در منطقه خاورمیانه همچنان بر نگرانی فعالان بازار و سرمایه‌گذاران نسبت به عرضه نفت، افزوده و از قیمت این کالای استراتژیک حمایت می‌کند.

دیگر خبرها

  • رصد بازار حبوبات در استان یزد
  • سیگنال مهم دبی و عربستان به دلار تهران
  • روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • روز حساس برای سکه‌ بازان؛ شرط مهم برای کاهش قیمت سکه
  • دلارهای خانگی روانه بازار شدند | روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها
  • نفت در مدار رشد؟
  • پیش‌بینی قیمت‌ها در بازار خودرو؛ وارداتی‌ها گران‌تر می‌شوند؟!
  • پیاز این‌گونه ۱۵۹۸ درصد گران شد/ تغییر ۱۵۴۰ درصدی قیمت گوشت در ۷ سال گذشته
  • مشکلات اتحادیه عطاران و سقط فروشان بررسی شد