Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@05:56:44 GMT

انگلیس در آستانه موج سوم کرونا

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۸۴۹۸۱

انگلیس در آستانه موج سوم کرونا

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، پروفسور «رَوی گوپتا» می‌گوید که برنامه دولت برای رفع عمده محدودیت‌های کرونایی در ۲۱ ژوئن (۳۱ خرداد) باید به تعویق بیفتد تا از بروز یک فاجعه بهداشتی جلوگیری شود.

بیشتر محدودیت‌های کرونایی که از ۱۶ دی ماه سال گذشته در پی شیوع افسارگسیخته کرونا اعمال شد، تاکنون رفع شده و تنها یک گام تا بازگشت اوضاع به شرایط عادی باقی‌مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق نقشه راه دولت انگلیس، عمده محدودیت‌های کرونایی از ۲۱ ژوئن رفع خواهد شد.

«جورج یوستیس» وزیر محیط زیست انگلیس هم می‌گوید که احتمال تعویق در اجرای گام پایانی رفع محدودیت‌های کرونایی، غیرممکن نیست. دیروز وزارت بهداشت انگلیس گزارش داد که بالغ بر ۳ هزار و ۲۴۰ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند که عمده آن‌ها به گونه هندی دچار بوده‌اند. این برای پنجمین روز متوالی از ابتدای آوریل (فروردین) است که آمار بیماران کرونایی در این کشور از سه هزار نفر تجاوز می‌کند.

پروفسور گوپتا در گفت‌وگو با شبکه رادیویی بی‌بی‌سی۴ در پاسخ به این پرسش که آیا انگلیس در موج سوم کرونا قرار دارد بیان داشت: بله آمار مبتلایان به میزان زیادی افزایش یافته و دست کم سه چهارم آن‌ها به گونه هندی مبتلا هستند.

وی با بیان اینکه آمارها همچنان نسبتا پایین است، اما تصریح کرد که تمام موج‌های کرونایی ابتدا با آمار پایین‌تری آغاز و سپس اوج می‌گیرد. «مساله کلیدی این است آنچه اکنون می‌بینیم نشانه‌های اولیه موج جدید شیوع کروناست»

این محقق دانشگاه کمبریج عنوان کرد که با توجه به طرح واکسیناسیون سراسری، ظهور موج جدید طولانی‌تر خواهد بود. این مساله به گفته وی باعث ایجاد یک حس امنیت غلط خواهد شد «که این مساله ما را نگران کرده است»

کارشناسان امور بهداشتی در انگلیس پیش‌بینی می‌کردند که آمار مبتلایان پس از کاهش محدودیت‌های کرونایی دوباره افزایش یابد و اجرای طرح واکسیناسیون به کنترل فشار روی بیمارستان‌های کشور که در جریان موج دوم و سوم با هجوم افسارگسیخته بیماران فلج شده بود، کمکی نخواهد کرد.

گزارش‌ها حاکیست که آمار مراجعان کرونایی به بیمارستان‌های انگلیس طی یک هفته گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است. پیش‌بینی می‌شود که این آمار طی هفته‌های آینده پس از وارد کردن داده‌های جدید، افزایش قابل توجهی را تجربه کند.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس سه هفته پیش در نشست خبری دولت درباره احتمال تعویق آخرین گام محدودیت‌های کرونا هشدار داد و گفت که شاید دولت مجبور شود تصمیم‌های سختی را در این زمینه اتخاذ کند. او بر همین اساس اصرار دارد که مردم با دریافت واکسن کرونا، سهم خود را در مهار این ویروس ایفا کنند.

براساس آخرین آمار وزارت بهداشت انگلیس تاکنون ۳۸ میلیون و ۸۷۱ هزار و ۲۰۰ نفر در این کشور واکسینه شده‌اند که از این تعداد ۲۴ میلیون و ۴۷۸ هزار و ۵۲ نفر هر دو دوز را دریافت کرده اند. بر اساس فراخوان دولت انگلیس اکنون افراد بالای سن ۳۰ سال می‌توانند برای دریافت واکسن به مراکز بهداشتی مراجعه کنند.

پروفسور گوپتا تاکید دارد که اجرای گام پایانی رفع محدودیت‌های کرونایی باید چند هفته‌ای به تعویق بیفتد تا اطلاعات دقیق و جامع‌تری از اوضاع کرونا جمع‌آوری شود. او می‌گوید: «اگر هزینه و مزایای چنین اشتباهی را حساب کنیم، مصلحت بر این است که اجرای گام بعدی به تعویق بیفتد»

وزیر محیط زیست هم امروز به شبکه رادیویی بی‌بی‌سی۴ گفت که تغییر در برنامه دولت غیر ممکن نیست. «می‌دانیم که این یک همه‌گیری دشواری برای همه بوده و اوضاع دائما در حال تغییر است. اما باید چند هفته‌ای صبر کنیم و تاثیر گامی را که ۱۷ «مه» (۲۷ اردیبهشت) برداشتیم ارزیابی کنیم»

از ۱۷ «مه» محدودیت‌ها برای سفرهای تفریحی خارجی و دید و بازدیدهای خانوادگی آسان، مقررات حمل ماسک صورت برداشته و فعالیت در مکان‌های سرپوشیده مانند رستوران‌ها، هتل‌ها، سینماها و مراکز تفریحی از سرگرفته شد. برخی موارد مانند محدودیت حضور افراد در اماکن سرپوشیده همچنان باقی مانده تا پس از راستی آزمایی گام پیشین، در ۲۱ ژوئن به عنوان مرحله پایانی قرنطینه رفع شود.  

از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۴ میلیون و ۴۸۴ هزار و ۵۶ نفر در انگلیس به این ویروس مبتلا و ۱۲۷ هزار و ۷۸۱ نفر جان خود را از دست داده‌اند.  

برچسب‌ها ویروس کرونا بوریس جانسون انگلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا بوریس جانسون انگلستان ویروس کرونا بوریس جانسون انگلستان اخبار کنکور محدودیت های کرونایی محدودیت های کرونا محدودیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۴۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محدودیت تردد در آزادراه‌های تهران-پردیس و تهران-ساوه

مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از محدودیت تردد در آزادراه‌های تهران-پردیس و تهران-ساوه در پی اجرای عملیات استقرار بالابر، تأمین، نگهداری و کالیبراسیون دوربین‌های ثبت تخلف جاده‌ای خبر داد.

به گزارش ایمنا، بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، در پی اجرای عملیات استقرار بالابر، تأمین، نگهداری و کالیبراسیون دوربین‌های ثبت تخلف جاده‌ای در مسیر رفت‌وبرگشت آزادراه تهران-پردیس، محدودیت تردد در این محور اعمال می‌شود.

بازه زمانی این عملیات از تاریخ ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ لغایت ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ و از ساعت ۱۲ الی ۱۶ روزهای شنبه، از ساعت ۹ الی ۱۶ روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه و از ساعت ۹ الی ۱۲ روزهای چهارشنبه هر هفته خواهد بود. همچنین عملیات در روزهای پنجشنبه و جمعه، ایام تعطیلات رسمی و همچنین روزهای قبل و بعد تعطیلات چندروزه متوقف می‌شود.

موقعیت دقیق اجرای عملیات نیز کیلومتر ۵۰۰+۲ الی ۰۰+۵ آزادراه تهران-پردیس خواهد بود و امکان تردد هم‌زمان با اجرای عملیات با اعمال محدودیت و رعایت جوانب احتیاط وجود دارد.

تردد در محور تهران-ساوه محدود می‌شود

مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از محدودیت تردد در محور تهران-ساوه به دلیل اجرای عملیات استقرار بالابر، تأمین، نگهداری و کالیبراسیون دوربین‌های نظارت تصویری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، در پی اجرای عملیات استقرار بالابر، تأمین، نگهداری و کالیبراسیون دوربین‌های نظارت تصویری در مسیر رفت‌وبرگشت آزادراه تهران-ساوه، محدودیت تردد در این محور اعمال می‌شود.

بازه زمانی این عملیات از تاریخ ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ لغایت ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ و از ساعت ۹ الی ۱۵ روزهای شنبه تا چهارشنبه هر هفته خواهد بود. ضمن این که در روزهای پنجشنبه و جمعه، ایام تعطیلات رسمی و همچنین روزهای قبل و بعد تعطیلات چندروزه عملیات متوقف می‌شود.

موقعیت دقیق اجرای عملیات نیز از کیلومتر ۲ الی ۲۹ این محور خواهد بود. این در حالی است که تردد هم‌زمان با اجرای عملیات با اعمال محدودیت و رعایت جوانب احتیاط امکان‌پذیر است.

کد خبر 748609

دیگر خبرها

  • تراشه‌ای جدید که محدودیت‌های معلولان را رفع می‌کند (فیلم)
  • راز عبور شورای شهر قشم از محدودیت منابع
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • محدودیت تردد در آزادراه‌های تهران-پردیس و تهران-ساوه
  • هری کین به آمار 400 گل در دوران حرفه‌ای خود رسید
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • یمن میهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟
  • ارزش صادرات فرش ماشینی به ۲۸۰ میلیون دلار رسید