Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، مجتبی شکری،  شهردار منطقه۱۳ در این مراسم در سخنانی با بیان اینکه فرهنگ پهلوانی نمود ارزش های اخلاقی در جامعه است، بر ضرورت احیا و بازشناسی این فرهنگ تأکید کرد.
 
 او اضافه کرد: از جمله ویژگی‌های اصلی پهلوانان جوانمردی است؛ گرفتن دست ناتوانان، یاری‌رسانی به تنگدستان و از خودگذشتگی رفتارهایی است که افراد نیرومند را شایسته عنوان پهلوانی می‌کرد و از این رو پهلوانان محبوبیت و جایگاه اجتماعی بالایی در میان مردم داشته و همواره مورد اعتماد ایشان بوده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 ️او با بیان اینکه فرهنگ پهلوانی فقط مختص ورزش زورخانه‌ای نیست، گفت: ترویج فرهنگ پهلوانی از جمله رزمایش کمک مومنانه، نذر خون، نذر رهایی و حرکت‌های جهادی نه فقط مخصوص یک روز و یک هفته بلکه متعلق به تمام ایّام سال بوده و شایسته است که در موقعیت‌ها و زمان‌های مختلف در جهت کمک به مردم این فرهنگ را ترویج دهیم.
  ️محمدرضا طالقانی نیز در این مراسم ضمن بیان مطالبی در خصوص اهمیت ورزش پهلوانی و سنت حسنه گلریزان، از حسن نظر و اقدام شهردار منطقه ۱۳ در راستای ترویج فرهنگ پهلوانی و گره گشایی از نیازمندان تقدیر کرد و آن را موجب افتخار شهر و شهروندان دانست.
 ️ گفتنی است اجرای برنامه ورزش زورخانه ای، گلریزان آزادی زندانیان جرائم غیر عمد و تهیه جهیزیه، اهدای لوح تقدیر به پهلوانان و... از جمله بخش های این مراسم بود که به همت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه۱۳ برگزار شد.

کد خبر 604651 برچسب‌ها منطقه ۱۳ ورزش شهر

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: منطقه ۱۳ ورزش شهر فرهنگ پهلوانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۵۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گذشت و بخشش باید در جامعه تبدیل به فرهنگ شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام برومند رازیانی در دیدار با دبیر ستاد صبر کردستان اظهار کرد: صلح و سازش امری ارزشمند وخداپسندانه است که باید در جامعه رواج یابد.

وی افزود: اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان با داشتن ظرفیت تشکل‌های مردمی می‌تواند در راستای ترویج فرهنگ صلح قدم بردارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان فعالیت ۲۰۰ کانون فرهنگی تبلیغی در سطح استان، وجود ۸۰۰ مداح اهل تسنن و تشیع، وجود بیش از ۸۰۰ هیات مذهبی در استان و وجود موسسات و خانه‌های قرآنی و فعالان عرصه قرآنی استان را ظرفیتی برای ترویج فرهنگ صلح و سازش در استان برشمرد.

وی اذعان کرد: با امضای تفاهمنامه این اداره‌کل با ستاد صبر استان می‌توان در راستای تقویت صلح و سازش در جامعه تلاش کنیم.

حجت‌الاسلام رازیانی اضافه کرد: باید گذشت و بخشایش در میان مردم جامعه تبدیل به یک فرهنگ شود.

کد خبر 6092632

دیگر خبرها

  • همایش پهلوانان و باستانی کاران شهرضا
  • گذشت و بخشش باید در جامعه تبدیل به فرهنگ شود
  • برگزاری مسابقات زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی زندانیان لرستان
  • برگزاری همایش بزرگ ورزش پهلوانی در نصف جهان
  • جمع آوری ۲ میلیارد ریال در جشن گلریزان کشکوئیه
  • جشن گلریزان در شهرستان دیلم برگزار شد
  • ترویج ورزش های زورخانه ای در سمنان
  • پیشکسوتان زورخانه استان تجلیل شدند
  • هفته پهلوانی را قوی‌تر برگزار کنیم
  • حضور بیش از ۱۲۰۰ نفر ورزشکار در ویژه‌برنامه «ایرانی پهلوان»