Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@15:51:49 GMT

هدررفت آب در شبکه روستایی خراسان جنوبی ۴۰ درصد است

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۸۵۳۷۹

هدررفت آب در شبکه روستایی خراسان جنوبی ۴۰ درصد است

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی با بیان اینکه هدررفت آب در شبکه روستایی ۴۰ درصد و در شبکه شهری ۳۲ درصد است، اظهار کرد: شبکه‌های فرسوده آب خراسان جنوبی در سال ۱۴۰۰، دو و نیم درصد کاهش می‌یابد.

حسین امامی، امروز دوشنبه ۱۰ خرداد با اشاره به فرسودگی ۳۲ درصدی شبکه آب روستایی معادل هزار و ۳۰۰ کیلومتر و ۲۷ درصدی شبکه آب شهری معادل ۷۰۰ کلیومتر فرسوده، گفت: ۱۲ پیمانکار در ۱۱ شهرستان خراسان جنوبی در حال اجرای عملیات اصلاح شبکه آب هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به اینکه هدررفت آب در شبکه روستایی ۴۰ درصد و در شبکه شهری ۳۲ درصد است، افزود: ۱۵ میلیارد تومان اعتبار ملی برای عملیات اصلاح و نوسازی شبکه و تعویض کنتور در خراسان جنوبی در حال جذب است.

وی گفت: با توجه به هزینه زیاد عملیات اصلاح شبکه چند سالی است نشت یابی با اشتفاده از دستگاه‌های نشت یاب انجام می‌شود و این عملیات با اولویت مناطق با بافت شنی برای تشخیص نشت‌های نامرئی اجرا می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی با بیان اینکه ۹۸۵ روستا تحت پوشش شبکه آبرسانی شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی است، تصریح کرد: بیش از ۵۹۲ روستا بالای ۲۰ خانوار و بیش از ۱۵۶ روستا زیر ۲۰ خانوار هستند.

امامی با اشاره به آبرسانی سیار به ۱۳ درصد جمعیت روستایی زیر پوشش شبکه، یادآور شد: ۱۴۵ روستای بالای ۲۰ خانوار استان، نیازمند شبکه آبرسانی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شبکه آبرسانی روستایی خراسان جنوبی شبکه آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۵۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی هلال احمر خراسان جنوبی در ۴ شهرستان گرفتار در سیلاب

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان  از امدادرسانی به چهار شهرستان متاثر از سیلاب خبر داد و گفت: شهرستان‌های بشرویه، سرایان، طبس و زیرکوه دچار سیلاب هستند.
محمدعلی کاوسی افزود: به دنبال تشدید بارندگی در تمامی سطح استان، برخی از منازل در روستا‌های استان دچار آبگرفتگی و خسارات سیلاب شدند.
وی افزود: در شهرستان بشرویه روستای حجت‌آباد و غنی‌آباد، هفت نفر در سیلاب گرفتار شده بودند که با تلاش امدادگران پایگاه امدادونجات اصفاک به نقاط امن انتقال یافتند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: در روستا‌های چاه خوشنری و رباط مورشک شهرستان سرایان نیز چهار نفر به مناطق امن منتقل شدند و امدادرسانی در این منطقه هنوز ادامه دارد.
کاوسی با عنوان اینکه از روستای براف شهرستان طبس نیز درخواست امدادرسانی شده بود افزود: یک تیم ازشهرستان طبس نیز به این روستا اعزام شدند و عملیات امدادرسانی هنوز ادامه دارد.
وی گفت: امدادگران هلال‌احمر همچنین در روستا‌های محمدآباد، حسن‌آباد دلاکه، بغرایی و محله عشایری شهرستان زیرکوه نیز در حال امدادرسانی هستند.

دیگر خبرها

  • بازگشایی جاده‌های سیلابی ۶ روستا در خراسان رضوی
  • آب شرب روستا‌های سیل زده خراسان جنوبی وصل شد
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستا‌های مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • آب روستا‌های سیل زده خراسان جنوبی وصل شد
  • آخرین اخبار از سیل خراسان جنوبی؛ تخلیه برخی از روستاهای زیرکوه
  • آخرین اخبار از سیل خراسان جنوبی
  • زیرکوه در محاصره سیلاب + تصاویر
  • ۴ شهرستان خراسان جنوبی، گرفتار سیلاب
  • بارش باران در خراسان جنوبی سیلاب به راه انداخت
  • امدادرسانی هلال احمر خراسان جنوبی در ۴ شهرستان گرفتار در سیلاب