Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، محمد وحیدی نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (دوشنبه 10 خرداد) به عنوان درخواست کننده بررسی اولویت دار لایحه رتبه بندی معلمان اظهار داشت: تصویب این لایحه از شاهکارهای مجلس یازدهم بوده، چرا که بیانگر استمرار پیگیری‌های نمایندگان به ارسال آن از سوی دولت و مجلس است؛ پیگیری‌های کمیسیون آموزش نشان می‌دهد که برای اجرایی شدن بخش تعطیل شده سند تحول بنیادین در 6 زیرنظام تلاش کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این لایحه بر توجه به معلمان به عنوان مهمترین مولفه اثربخش در تعلیم و تربیت تاکید دارد، ضمن اینکه همه ما از این جهت از آموزش و پرورش ناراضی هستیم که در جهت رسیدن آموزش و پرورش به یک وضعیت مطلوب تلاش نکرده است، کما اینکه تاکنون تنها در حوزه کمّی و پوشش تحصیلی اقدام شده و در جهت کیفی شدن آموزش اقدامی صورت نگرفته است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: هم اکنون مجلس در تلاش است با این نگاه که معلم مهمترین عنصر حوزه تعلیم و تربیت بوده و نظام شایستگی و ارزشیابی معلم‌ها و نظام پرداخت‌ها باید براساس این نگاه اصلاح شود، این لایحه را به تصویب رساند.

وحیدی اظهار کرد: این نظام براساس قانون 6 زیرنظام تحول سند تحول بنیادین را طراحی کرده که یکی از آنها که وظیفه مجلس در آن این است که این مهم را که 10 سال توسط دولت مسکوت نگه داشته شده است را تا تبدیل آن به قانون پیگیری کند، چرا که در قانون برنامه ششم توسعه نیز به صراحت آمده است که در صورتی می‌توان رتبه بندی معلمان را اجرا کرد که این موضوع به صورت لایحه از دولت به مجلس تقدیم شود.

وی ضمن تشکر از دولت و وزیر آموزش و پرورش برای ارسال این لایحه به مجلس افزود: یکی از ایرادات این لایحه این بوده که فوریت ندارد و حتی به رغم اینکه در بودجه 1400 حداقل مبلغ 15 هزار میلیارد تومان برای این مصوبه تعیین شده است، اما تا فوریت آن تصویب نشود، اجرایی نخواهد شد.

نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس اظهار داشت: با بیان اینکه تقاضای جامعه فرهنگیان و مردم این است که این لایحه با فوریت بررسی و تصویب شود، عنوان کرد: انتظار می رود نمایندگان براساس نگاهی که به سند تحول بنیادین دارند، به انتظار 10 ساله معلمان پایان دهند تا براساس نظام شایستگی بتوان فرصت بسیار مهمی را برای ارتقای کیفیت حوزه آموزش در کنار توجه به فضاهای آموزشی، تجهیزات و مدارس ایجاد کرد، ضمن اینکه معلمان باید به عنوان مهمترین عنصر تاثیرگذار بر فرآیند آموزش در این قانون، محور قرار گیرند.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: محمد وحیدی نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس رتبه بندی معلمان کمیسیون آموزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۵۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۱۰ امتیاز رتبه‌بندی به ۵۷۰۹ دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان


به گزارش خبرگزاری صداو سیما ، رضامراد صحرایی در ویراستی نوشت: «به منظور تقدیر از اقدام جهادی دانشجو معلمان ورودی ۹۸ و ۹۹ دانشگاه فرهنگیان (که زودتر از فارغ‌التحصیلی به کلاس درس رفتند) در مرحله ارتقای رتبه‌بندی ۱۰ امتیاز ویژه به ایشان تعلق خواهد گرفت. 

در عنوان بخش مشارکت‌ها ۶ امتیاز و در بخش سنوات تجربی ۴ امتیاز به عنوان تقدیر در نظر گرفته شده است.

ارزش کار این عزیزان در کمک به اعتلای نظام تعلیم و تربیت بیش از این است. از تلاش‌ها و زحمات این معلمان جوان صمیمانه تشکر می‌کنم.»

طبق اطلاعاتی که دانشگاه فرهنگیان در اختیار خبرگزاری پانا قرار داده، تعداد ۵۷۰۹ نفر از دانشجو‌ معلمان ورودی ۱۳۹۹ دانشگاه فرهنگیان، در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ در تمامی پایه‌های مقطع ابتدایی و دوره اول و دوم متوسطه مشغول به تدریس در مدارس هستند. 

این دانشجو معلمان در تمامی مقاطع تحصیلی مشغول به تدریس هستند و در همه استان‌ها به غیر از استان‌های اردبیل، ایلام، لرستان، خراسان شمالی، سمنان و خراسان رضوی با هدف کمک به رفع بحران کمبود معلم و تربیت آینده‌سازان این مرز و بوم آستین همت بالا زده‌اند.

همچنین طبق اعلام این دانشگاه، استان‌های آذربایجان شرقی، اصفهان، خوزستان، تهران، سیستان‌و‌بلوچستان، فارس، کرمان و مازندران بیشترین جذب این گروه از دانشجومعلمان را داشته اند.

دیگر خبرها

  • دو ضربه مهم به بودجه‌نویسی کشور؛ یکی در دولت احمدی‌نژاد و یکی در دولت رئیسی
  • گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس از میزان تخصیص بودجه عمومی به رسانه‌ها در لایحه بودجه ۱۴۰۳/ صداوسیما ۲۴ هزار میلیارد تومان
  • اصلاح احکام رتبه بندی ۱۰۰ معلم بازنشسته سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲
  • واکنش صحرایی به گزارش مهر/ ۱۰ امتیاز در رتبه بندی دانشجو معملمان
  • ۱۰ امتیاز برای دانشجومعلمان در مرحله ارتقای رتبه‌بندی
  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • اختصاص ۱۰ امتیاز رتبه‌بندی به ۵۷۰۹ دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان
  • مجلس هفته آینده جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • لایحه دو فوریتی اصلاح قانون تعزیرات حکومتی به مجلس می‌رود
  • ارائه لایحه اصلاح قانون کار به مجلس دوازدهم در اولین فرصت