Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان شمالی رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: طی چند سال اخیر توسعه کشت های گلخانه ای مورد اقبال بهره برداران قرار گرفته و روند افزایشی داشته به طوری که سطح گلخانه های در حال بهره برداری و ساخت استان از ۱۰ هکتار در سال ۱۳۹۲ به ۷۶.۸ هکتار رسیده است .

عبدالله یوسفی در گفت و گو با ایسنا افزود: استان خراسان شمالی از نظر سطح کشت در سال ۱۳۹۲ جایگاه ۲۹ کشور را داشته که در سال گذشته به رتبه ۲۱ در سطح و ۱۷ در تولید ارتقاء یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: با فعال‌سازی ستاد توسعه گلخانه در استان و شهرستان‌ها، اجرای برنامه‌های آموزشی ترویجی و حذف استعلامات غیرضروری، تسهیل فرآیند صدور مجوزها، تامین تسهیلات و ... در سال ۱۳۹۹ تعداد ۱۳۵ مجوز تاسیس در سطح ۹۸.۳ هکتار صادر و تعداد ۱۵۱ طرح احداث گلخانه با سطح ۴۹ هکتار جهت اخذ تسهیلات به بانک های کشاورزی و صندوق کارآفرینی امید معرفی شده است که ۳۸ طرح با سطح ۱۰ هکتار انعقاد قرارداد شده است، همچنین ۴۷ واحد گلخانه ای با سطح ۱۰.۵ هکتار به بهره برداری رسیده است .

یوسفی با اشاره به اینکه در حال حاضر از محل منابع داخلی بانک با سود ترجیحی امکان پرداخت تسهیلات میسر است، بیان کرد: در گلخانه های استان محصولات متنوعی نظیر گوجه فرنگی، خیار،سبزی ریحان،گیاهان گلدانی و گل های شاخه بریده (نظیر لسیانتوس ،شب بو)، آلوورا، کاکتوس، نشاء گیاهان دارویی و زراعی ، قلمه گل محمدی ،نهال پسته و ... تولید می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: درحال حاضر مجتمع گلخانه ای امام رضا(ع) در شهرستان مانه و سملقان در سه فاز با مساحت ۱۱۵ هکتار و ۶۰ قطعه احداث شده است که از ۴۰ قطعه فاز اول و دوم آن ۳۰ قطعه واگذارشده و فاز سوم زیرساخت ها تکمیل و در حال واگذاری است و در حال حاضر ۲۵ قطعه با سطح ۱۵ هکتار در حال ساخت و اجرا است که ۲ واحد با مساحت ۱.۳ هکتار به بهره برداری رسیده است.

وی افزود: همچنین مجتمع گلخانه‌ای ۱۰۰ هکتاری دوین شیروان با سرمایه گذاری موسسه ملل در کارگروه استانی و ملی تصویب و فاز اول آن با سطح ۲۰ هکتار برای دریافت تسهیلات به بانک کشاورزی معرفی و در مراحل تکمیل پرونده است.

دکتر یوسفی اضافه کرد: شهرک گلخانه ای ساری گل شهرستان اسفراین با مساحت ۵۰ هکتار نیز در مرحله تامین زیر ساخت است .

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: ایجاد ۲۰۰ هکتار گلخانه طی برنامه ششم وافق ۱۴۰۴ در استان هدف گذاری شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کشت گلخانه ای سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی برنامه ششم استانی اقتصادی خراسان شمالی گلخانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۵۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش دبی آب در شبکه آبیاری دشت قزوین

منصور ستوده مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین گفت: با پیگیری استاندار قزوین و اهتمام وزارت نیرو و دست اندرکاران شرکت آب منطقه‌ای استان در راستای پاسخ به مطالبات کشاورزان و بهره‌برداران منجر به نتیجه شد و خوشبختانه میزان دبی آب در شبکه آبیاری دشت قزوین افزایش یافت.

وی اضافه کرد: در نشستی که با حضور وزیر نیرو و استاندار قزوین همراه بود، رهاسازی حق آبه کشاورزان از سد طالقان افزایش یافت که این پیگیری‌ها همچنان ادامه خواهد داشت.

ستوده تاکید کرد: مجموعه مدیریتی استان قزوین به دنبال تحقق مطالبات کشاورزان و بهره برداران است و از تمام ظرفیت‌های اداری و حقوقی برای تحقق مطالبات این قشر زحمتکش استفاده خواهد کرد.

اعضای تعاونی آب بران و همچنین جمعی از کشاورزان و بهره برداران استان قزوین طی هفته‌های گذشته خواستار افزایش حق آبه در شبکه آبیاری دشت قزوین شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • پیش بینی برداشت ۸۸۱ تن گل محمدی در خراسان جنوبی
  • بهره‌برداری قریب الوقوع از سد قیز قلعه‌سی
  • خسارت ۳۹۰ میلیاردی سیل به باغات خراسان شمالی
  • افتتاح سد قیز قلعه‌سی با حضور رؤسای جمهور ایران و آذربایجان
  • خسارت ۳۹ میلیارد تومانی سیلاب به حوزه کشاورزی خراسان شمالی
  • افزایش دبی آب در شبکه آبیاری دشت قزوین
  • برگزاری انتخابات اتحادیه‌های صنفی دامپروری و باغبانی در مهریز
  • توسعه ۳۰۰ هزار هکتار اراضی؛ افزایش سه میلیون تنی محصولات کشاورزی
  • برداشت گل محمدی از ۵۰۰ هکتار از گلزار‌های خراسان شمالی
  • خوشه‌های خوش‌سالی در خراسان شمالی با جهش تولید و مشارکت کشاورزان