Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ ابراهیم محمدولی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین با اشاره به کاهش جزیی قیمت طلا در بازار امروز اظهار کرد: اگرچه ارزش اونس جهانی به ۱۹۰۷دلار افزایش یافته اما روند نزولی که بازار ارز از عصر روز گذشته در پیش گرفت باعث شد قیمت طلا و سکه هم اندکی ارزان شود.

وی به وضعیت تقاضا هم اشاره کرد و گفت: میزان تقاضا برای طلا و سکه نسبت به سال گذشته بهتر شده و هر زمان قیمت‌ها افزایش می‌یابد حجم تقاضا هم بیشتر می‌شود ولی همچنان وضعیت بازار برای ما قابل قبول نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اتحادیه طلا با اشاره به چشم‌انداز بازار طلا بیان کرد: هر خبر و اتفاقی مستقیما قیمت طلا و دلار را تحت تاثیر قرار می‌دهد و حالا با توجه به اینکه مذاکرات وین همچنان ادامه دارد، نگاه بازارها با روند این نشست است و چنانچه اتفاق مثبتی رخ دهد شاهد کاهش قیمت طلا و سکه خواهیم بود.

قیمت طلا و سکه ۱۰خرداد ماه ۱۴۰۰

محمدولی با تشریح قیمت‌های امروز گفت: در جریان معاملات بازار طلای تهران، قیمت سکه امامی به ۱۰میلیون و ۷۲۰هزار و سکه طرح قدیم به ۱۰میلیون و ۶۵۰هزار تومان کاهش یافت.

این فعال بازار طلا اضافه کرد: امروز نیم سکه با قیمت پنج میلیون و ۹۵۰هزارظف ربع سکه سه میلیون و ۹۵۰هزار و سکه یک گرمی دو میلیون و ۳۵۰هزار تومان معامله می‌شود؛ همچنین قیمت هر مثقال طلای ۱۷عیار به چهار میلیون و ۶۸۰هزار و طلای ۱۸عیار به گرمی یک میلیون و ۸۰هزار تومان رسید.

پربیننده ترین پیش بینی قیمت دلار برای فردا ۹خرداد / هجوم انتظارات منفی به بازار ارز قیمت دلار ۸ خرداد ماه۱۴۰۰ فاجعه در پی برکناری همتی/ زنگ خطر برای بیماری هلندی به صدا درآمد قیمت دلار ۹ خرداد ماه۱۴۰۰ پیش بینی قیمت طلا در هفته دوم خرداد / افزایش جزیی تقاضا برای طلا و سکه

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: طلا انتخابات ۱۴۰۰ قیمت طلا طلا و سکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۵۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش چشمگیر قیمت سکه و طلا در یک هفته اخیر

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ضمن اشاره به بازگشت قیمت طلا در بازار‌های جهانی از مسیر صعود با شیب تند، از کاهش قیمت سکه و طلا در بازار داخل خبر داد.

به گزارش ایسنا، نادر بذرافشان در گفتگو با خبرنگاران در رابطه با وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلا اظهار کرد: در هفته‌ای که گذشت اونس جهانی طلا میانگین ۴۴ کاهش اونس جهانی طلا را داشتیم؛ البته میزان کاهش تا ٨٠ دلار هم رسید، اما نوسانات طی دو روز اخیر، این میزان کاهش را کمتر کرد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران خاطرنشان کرد: به‌تبع روند نزولی قیمت‌ها در بازار‌های جهانی و همچنین باتوجه به آرامش در بازار ارز داخلی و نوسانات حداقلی نرخ ارز در داخل و همچنین نبود هیجان در اخبار سیاسی و اقتصادی جهان، بازار سکه و طلای داخلی نیز به‌دور از هرگونه التهاب، روند کاهشی قابل توجهی را تجربه کرده است.

١.١۵٠ میلیون تومان از بهای سکه و ١۵۵ هزار تومان از بهای طلا ریخت

وی در رابطه با قیمت انواع قطعات سکه و مصنوعات طلا در آخرین معاملات پایانی هفته و تغییرات آن نسبت به ابتدای هفته، گفت: هر قطعه سکه تمام طرح جدید با یک میلیون و ١۵٠ هزار تومان کاهش قیمت نسبت به ابتدای هفته در آخرین معاملات روز گذشته (پنجشنبه) به ۴٢ میلیون و ١۵٠ هزار تومان رسید. سکه تمام طرح قدیم نیز با یک میلیون کاهش در پایان هفته ٣٩ میلیون و ٢٠٠ هزار تومان تعیین قیمت شد. نیم سکه در آخرین معاملات پایانی هفته ٢۴ میلیون و ٨٠٠ هزار تومان و ربع سکه ١۴ میلیون و ٩٠٠ هزار تومان تعیین قیمت شدند که به ترتیب نیم سکه ٨٠٠ هزار تومان و ربع سکه ٧٠٠ هزار تومان ارزان‌تر از ابتدای هفته بوده است. سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی نیز با ٢٠٠ هزار تومان کاهش قیمت نسبت به ابتدای هفته، شش میلیون و ٨٠٠ هزار تومان دادوستد شد.

بذرافشان ادامه داد: هر مثقال طلای ١٧ عیار با ۶٧٠ هزار تومان کاهش نسبت به ابتدای هفته به ١۵ میلیون و ٣٢٠ هزار تومان رسید و هر گرم طلای ١٨ عیار نیز با ١۵۵ هزار تومان کاهش نسبت به ابتدای هفته، سه میلیون و ۵٣٩ هزار تومان مبنای معاملات طلا قرار گرفت.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در رابطه با آخرین وضعیت حباب سکه نیز گفت: حباب سکه در یک هفته اخیر تغییر چندانی نداشت. نوسانات افزایشی یا کاهشی داشت، اما در مجموع تغییر خاصی نداشت؛ در آخرین معاملات پایانی هفته، هر قطعه سکه هفت میلیون و ۵٠٠ هزار تومان دارای حباب بوده است.

این مقام صنفی در پایان بر رکود حاکم بر بازار و نبود تقاضا تاکید و نسبت به ادامه‌ی این روند که از سال گذشته بر بازار حکمفرما شده و از ابتدای سال جاری نیز تشدید شده است، ابراز نگرانی کرد.

دیگر خبرها

  • کاهش چشمگیر قیمت سکه و طلا در یک هفته اخیر
  • یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت خودرو در روز‌های آینده؛ زمان خرید خودرو هست یا خیر؟
  • بازار سیاه تایر از بین می‌رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • بازار سیاه تایر از بین می رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • افزایش نرخ دلار و یورو در معاملات امروز مرکز مبادله ارز و طلا
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • طلا دوباره اوج گرفت/ قیمت جدید طلا امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نیم سکه همچنان در صدر تقاضا
  • چرا قیمت سکه کاهشی شد؟