Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@09:01:45 GMT

توضیحات آب منطقه ای البرز در خصوص آلودگی رودخانه کرج

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۸۵۷۱۲

توضیحات آب منطقه ای البرز در خصوص آلودگی رودخانه کرج

داوود نجفیان، مدیر عامل آب منطقه ای البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، عدم وجود شبکه آبرسانی در محدوده جاده چالوس را عامل آلودگی آب رودخانه کرج دانست و گفت: به دلیل اینکه سوخت ویلاها و مجموعه‌های تجاری در جاده چالوس، نفت و گازوئیل است و این مناطق هنوز به شبکه گاز رسانی مجهز نشده اند و این امر می‌تواند هر روز موجب آلودگی رودخانه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه در ۴ نقطه از طول رودخانه کرج،  سنسور تشخیص آلودگی  نصب شده که به صورت لحظه ای هر نوع آلودگی را ثبت می‌کند و هشدار می‌دهد، اظهار کرد: خودپالایی رودخانه هر نوع آلودگی از جمله فاضلاب و غیره، جز آلودگی های نفتی را  پالایش می کند. اما  در خصوص آلودگی نفتی مجبوریم  آب آلوده ای را که به شبکه آب شرب وارد می‌شود را قطع و تا زمان پاکسازی، آب را   به خارج رودخانه منحرف کنیم.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه امکان شناسایی منبع آلودگی آب رودخانه وجود ندارد، یادآور شد: در سال گذشته ۴۰ موردآلودگی نفتی در رودخانه کرج  اتفاق افتاد و تنها ۴ مورد شناسایی شد که  سازمان محیط زیست علیه آنها اعلام جرم کرد. منبع آلودگی آب رودخانه کرج در هفنه گذشته هم شناسایی نشده است. متاسفانه تا زمانی که شبکه گاز رسانی در این مناطق تکمیل نشود، امکان آلودگی رودخانه وجود دارد.

وی با بیان اینکه طبق برنامه شرکت گاز استان، محدوده زیر سد کرج تا پایان امسال به شبکه گازرسانی متصل می شود، افزود: با توجه به اینکه ۷۲ درصد آلودگی آب رودخانه کرج، مربوط به ویلاها و رستوران هاست، با رسیدن  گاز  به این مناطق،  بخش اعظمی از منابع آلودگی از بین می‌رود. از سوی دیگر با آلودگی های نفتی به دلیل منحرف کردن  آب،  بخش زیادی از آب رودخانه را ازدست می‌دهیم که  در شرایط خشکسالی این امر نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیر عامل آب منطقه ای استان البرز در بخش دیگری با اشاره به  شرایط خشکسالی حاکم بر کشور  و استان، گفت: بر اساس برنلامه ذخیره سازی آب در استان البر، میزان ذخیره آب سد کرج  در مقایسه با سال گذشته ۷ درصد افزایش داشته و ظرفیت آب این سد به ۱۷۴ میلیون متر مکعب رسیده است که در حال حاضر ۹۹ درصد ظرفیت سد کرج، پر است. ظرفیت سد طالقان ۳۲۷ میلیون متر مکعب است که  نسبت به سال گذشته، حدود ۲۷ درصد کاهش داشته و حدود ۷۰درصد از ظرفیت سد طالقان  پر است.

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: رودخانه کرج آلودگی آب رودخانه رودخانه کرج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۵۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۲۹ درصدی مصرف نفت سفید در کردستان

مدیر شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه کردستان از مصرف ۲۲ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر نفت سفید طی سال گذشته در این استان خبر داد و گفت: این میزان مصرف نسبت به سال گذشته با کاهش ۲۹ درصدی همراه بوده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه کردستان، جهانبخش نوکانی اظهار کرد: سال گذشته ۲۲ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر نفت سفید در استان مصرف شده که از این میزان ۲۰ میلیون لیتر آن در روستاهای استان توزیع و مصرف شده است.

وی با اشاره به زحمات و تلاش رانندگان ناوگان حمل‌ونقل فراورده‌های نفتی منطقه که با توجه به شرایط کوهستانی و صعب‌العبور بودن راه‌های روستایی استان نسبت به تأمین سوخت مورد نیاز روستاییان اقدام می‌کنند، افزود: راستی‌آزمایی خانوارهای نفت سفیدسوز توسط همکاران این شرکت، توزیع الکترونیک نفت سفید و توسعه شبکه گازرسانی از دلایل کاهش نفت سفید در استان کردستان است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان با اشاره به توزیع الکترونیکی نفت سفید در سطح روستاهای استان و شارژ سهمیه سالیانه شش هزار خانوار نفت سفیدسوز در کارت بانکی آن‌ها، خاطرنشان کرد: ۲۷۹ باب فروشندگی نفت سفید روستایی در سطح استان فعالیت می‌کند.

کد خبر 748654

دیگر خبرها

  • کاهش ۲۹ درصدی مصرف نفت سفید در کردستان
  • شرنگ شیرابه در کام خزر
  • البرزنشین مهمان خانه های مردم در شبکه البرز
  • شرنگ شیرابه در کام خزر/ میلیون‌ها مسافر به شوق شنا از راه می‌رسند
  • تخلیه فضولات حیوانی رودخانه روستای همای علیا را آلوده کرد + فیلم و تصاویر
  • رشد ۱۵ درصدی بخش نفتی اقتصاد ایران در سال گذشته
  • پاکسازی ۳ کیلومتر از حریم رودخانه در ساوجبلاغ
  • توضیحات شهرداری منطقه ۷ تهران درباره قطع درختان کنار باغ موزه قصر
  • افزایش چهار برابری درآمدهای نفتی ایران با شبکه‌ باورنکردنی دور زدن تحریم‌ها
  • ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است | درآمدهای نفتی ایران از سال ۲۰۲۰ چهار برابر شده