Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن قلندری با اشاره به اینکه طلاقی در میان زوج‌های دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد وجود ندارد از افزایش ۲۰ درصدی ازدواج‌های دانشجویی استان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از صبح زاگرس محسن قلندری دبیر ستاد ازدواج دانشجویی دانشگاه های استان و مسول نهاد رهبری در دانشگاه یاسوج به اشاره به آغاز طرح سفر تا بهشت گفت:  هر دانشجویی از اول فروردین ماه ۹۸ تا شهریور ۱۴۰۰ عقد کردند شرایط ثبت نام در این طرح را  دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: ویروس کرونا باعث شد فضای آموزشی و سایر برنامه ها تحت تاثیر قرار بگیرد اما در سه دوره گذشته تعداد ۸۰ ، ۱۰۰ و ۱۲۰ زوج ثبت نامی در این طرح داشتیم که حتما یکی از زوجین دانشجو بوده است هر ساله ۲۰درصد افزایش مزدوجین دانشجویی را داریم.

کمترین روند را در طلاق زوج های دانشجویی در استان داشتیم می توان گفت طلاق در میان زوج های دانشجویی در این طرح در استان صفر بوده است هر چند که اکنون درصد ازدواج در کشور منفی است.

حجت الاسلام والمسلمین قلندری ادامه داد: در کل کشور امار طلاق ۸.۲ درصد است و در جامعه  دانشجویی ۵.۸ درصد است و این نشان می دهد این ازدواج های دانشجویی پایدار و  موفق بوده است.

وی ادامه داد: آموزش های حین ازدواج برای دانشجویان انجام می شود دوره های مهارت های زندگی  را در شهر مشهد برگزار می کنیم دوره دیگری در فضای مجازی برگزار و بعد عازم مشهد می شوند که هزینه این سفر برای دانشجو سفر است و در سه روزی که مشهد هستند برنامه های مختلف و خوبی برای آنها اجرا می شود.

دبیرستاد ازدواج دانشجویی دانشگاه های استان گفت: در این دوره با توجه به شرایطی که وجود دارد حداکثر ۷۰ زوج از استان می توانند حضور پیدا کنند که در کشور در گذشته همزمان ۷۰۰ نفر اعزام می شدند اما با توجه به شرایط موجود هر زوج به سایت مراجعه و یک زمان را برای سفر خود مشخص میکنند.

وی بیان کرد: از اول اردیبهشت ماه اعزام کاروان ها شروع شده و تا پایان اسفند ماه ادامه دارد این برنامه مورد توجه رهبر انقلاب نیز قرار گرفته است و چند وزارت خانه وارد این کار شده اند اساس نامه این طرح آماده شده است که  تصویب این طرح  مانده است.

وی  با اشاره به خوابگاه های دانشجویی متاهلین در استان‌های مختلف بیان کرد: متاسفانه تعداد خوابگاه های دانشجویی ویژه متاهلین در استان  بسیار کم است شاید به کمتر از ۳ واحد برسد که در اینجا از خیرین می خواهیم برای ساخت خوابگاه متاهلین همراهی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین قلندری افزود: این تعداد برای استان بسیار کم است و جوابگو نیست که انتظار می رود مسولان و خیرین در این کار خیر همراهی لازم را داشته باشند

وی تصریح کرد: در سال های گذشته تعداد زوج های متاهل زیادی در استان خواهان خوابگاه بودند که متاسفانه به دلیل کمبود در استان نتوانستیم به آنها خوابگاهی داده شود.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۵۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت پایگاه اورژانس در بویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، دکتر میعادی فر با هدف بازدید از زیر ساخت‌های فوریت‌های پزشکی و کلنگ زنی ۳ پایگاه اورژانس وارد کهگیلویه و بویراحمد شد.
با حضور رئیس اورژانس کشور کلنگ ساخت ساختمان پایگاه اورژانس جاده ای آب سفید شهرستان بویراحمد با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال و با مساحت ۲۴۰ و زیر بنای ۱۳۵ متر مربع به زمین زده شد.
خبر تکمیل می شود...

دیگر خبرها

  • کارگروه ویژه پیشگیری از طلاق در راور تشکیل شد
  • اولین دستگاه رادیو تراپی وارد کهگیلویه و بویراحمد شد
  • ورود اولین دستگاه رادیوتراپی به کهگیلویه و بویراحمد بعد از سال‌ها انتظار
  • آمار اورژانس از مصدومان حوادث ترافیکی سالانه در ایران
  • کوهنوردان کهگیلویه و بویراحمد بر فراز کوه خامی
  • بهره برداری از سردرب دانشگاه یاسوج
  • آغاز ساخت پایگاه اورژانس در بویراحمد
  • ساخت ۵ هزار خوابگاه متاهلی تا پایان دولت
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد
  • جشن ازدواج ۵۰ زوج دانشجو در قم برگزار شد