Web Analytics Made Easy - Statcounter

بحرالعلومی از انتشار دومین سوگواره ملی شعر عاشورایی «ماه منیر» به چهار زبان فارسی، ترکی، عربی و کردی خبر داد.

«عبدالله بحرالعلومی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: فراخوان دومین سوگواره ملی شعر عاشورایی «ماه منیر» به چهار زبان فارسی، ترکی، عربی و کردی منتشر شد.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: موضوع های این دوره ابعاد زندگی، مقام علمی، معرفت و ادب، شجاعت و دلاوری، ولایت و کرامت و شهادت آقا اباعبدالله الحسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) است و شعرا می توانند اشعار خود را در قالب های شعر کلاسیک (غزل، مثنوی، رباعی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..) و شعر نو (آزاد، سپید و ...) را به دبیرخانه ارسال کنند.

 

این مقام مسئول یادآور شد: این دوره از سوگواره به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل و با همیاری استانداری، اداره کل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری، شهرداری، حوزه هنری استان، خانه کتاب و ادبیات ایرانیان، اداره کل کانون و پرورش فکری کودک و نوجوان استان و موسسه فرهنگی و هنری گلشن افق آراز برگزار می شود.

 

بحرالعلومی اعلام داشت: شعرا عاشورایی می توانند حداکثر 2 اثر همراه با مشخصات فردی و شماره تماس به دبیرخانه سوگواره ارسال کنند.

 

وی خاطر نشان کرد: علاقمندان حوزه شعر که در این سوگواره مشارکت خواهند کرد آثار خود که تاکنون در کتاب یا نشریه منتشر شده و حائز رتبه در سایر جشنواره بوده را ارسال نکنند.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود: شعرا حسینی آثار خود را تا 15 شهریور ماه سال جاری به پست الکترونیکی سوگواره farhangi.ardebil@farhangmail.ir ارسال کنند.

 

بحرالعلومی ادامه داد: اعطای گواهینامه به شرکت کنندگان و چاپ اشعار در قالب یک کتاب نفیس از جمله امتیازهای این سوگواره خواهد بود.

 

وی اعلام داشت: از همه اشعار دعوت می شود تا با حضور فعال در این سوگواره مروج فرهنگ عاشورایی و حسینی در سطح جامعه باشند.

 

پایان پیام/365

منبع: شبستان

کلیدواژه: سوگواره ملی شعر عاشورایی ماه منیر شعرا ترویج فرهنگ عاشورایی اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۵۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین پویش مردمی پاکسازی جنگل های هیرکانی در گرگان برگزار شد

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان ، احمد سالاری با اعلام این خبر اظهار داشت: در راستای گرامیداشت هفته «زمین پاک»، شهرداری گرگان با همراهی و حضور حدود ۲۰۰ فعال محیط زیست پارک جنگلی النگدره را از وجود زباله پاکسازی کرد.

وی ادامه داد: این پاکسازی در ادامه پویش مسئولانه مردمی در پاکسازی جنگل های هیرکانی در النگدره در روز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار شد.

سالاری خاطرنشان کرد: هدف اصلی این اقدام فرهنگ سازی و ارتقای آگاهی و آموزش مسائل زیست محیطی با همراه نمودن شهروندان در خصوص عدم رها سازی زباله در طبیعت برنامه ریزی شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه شعار امسال مبنی بر «مشارکت مردم ایران در برابر پلاستیک و نجات زمین» نام گذاری شده است و همانطور که می دانیم نزدیک به ۵۰۰ سال زمان می برد تا پلاستیک در طبیعت تجزیه شود تلاش کنیم با فرهنگ سازی و مشارکت شهروندان پلاستیک زباله در طبیعت رها نشود.

سالاری خاطر نشان کرد: امیدواریم روز زمین پاک فرصتی برای یادآوری همه ما جهت احترام به زمین به عنوان مادر هستی و گسترش فرهنگ مسئولیت پذیری شهروندان برای پاکیزه نگه داشتن طبیعت و محیط زیست  در اذهان عمومی به اولویت همیشگی تبدیل شود.

لازم به ذکر است، اختتامیه این پویش با حضور سید محمدرضا سیدالنگی شهردار گرگان و معاونین، صفرعلی پایین محلی و حمیدرضا آقاملایی اعضای شورای اسلامی شهر گرگان و نیروها و ادوات شهرداری و همکاری معاونت محیط زیست و خدمات شهری و دفتر مشارکتهای مردمی شهرداری و همچنین همراهی مسئولین منابع طبیعی، اداره ورزش و جوانان و جمع کثیری از طبیعت دوستان در پارک جنگلی النگدره برگزار شد.

دیگر خبرها

  • فراخوان جایزه داستان و بازآفرینی منتشر شد
  • انتشار آگهی فراخوان عمومی جهت ارزیابی کیفی پیمانکاران راه و ترابری
  • جدیدترین شماره مجله «خیمه» منتشر شد
  • دومین پویش مردمی پاکسازی جنگل های هیرکانی در گرگان برگزار شد
  • نقص سیستم خودران تسلا دردسرساز شد
  • انتشار فراخوان دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • آخرین مهلت ارسال اثر به دومین رویداد «اهدای جایزه جوانی جمعیت» در همدان 
  • کشف رشوه خواری و پولشویی بیش از ۲۰ میلیارد در یزد
  • کشف رشوه خواری و پولشویی بیش از ۲۰ میلیاردی
  • برگزاری دومین همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس