Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر نفت بر ضرورت افزایش تولید نفت ایران تأکید کرد و گفت: به نظرم هر دولتی بر سر کار آمد باید تولید روزانه ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه نفت را جزو نخستین برنامه‌های خود قرار دهد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بیژن زنگنه، وزیر نفت در مراسم امضای تفاهم نامه مطالعات توسعه میدان مشترک آزادگان و آغاز عملیات اجرایی احداث ایستگاه‌های تقویت فشار گاز در میادین هما، وراوی و تابناک، اظهار داشت: در وضعیتی هستیم که ناچاریم برای تدام تولید و نگهداشت بازیافت قراردادهایی را امضا کنیم که به 25 تا 30 میلیارد دلار نیاز است که اینکارها به افزایش اشتغال در داخل منجر می‌شود و تمام تجهیزات در ایران ساخته خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کاری که در منطقه پارسیان انجام می‌شود، تضمین برای تامین خوراک پالایشگاه‌های گاز منطقه است و 3.3 میلیون تن خوراک در آن منطقه ایجاد خواهد شد.

زنگنه با بیان اینکه "باید جریان سرمایه‌گذاری را زنده نگه داریم تا جریان کار در کشور حفظ شود"، گفت: میزان سرمایه‌گذاری‌ها کمتر از نیاز کشور است، اگرچه در این سال‌های تحریم، کارهای بزرگی انجام شد؛ با این حال کشور ظرفیتی که در نیروی انسانی دارد با این حجم سرمایه‌گذاری، پاسخگو نیست.

وزیر نفت تصریح کرد: طرح ضربتی افزایش تولید گاز را داریم‌؛ اگرچه پیش از این، زمان اجرای این طرح‌ها را به آینده موکول کرده بودیم اما رشد مصرف گاز بسیار بالاتر از برنامه‌ریزی‌ها بود، این طرح ها را تسریع کردیم تا گاز مورد نیاز تامین شود . 

این عضو کابینه دولت با بیان اینکه "در خصوص توسعه میدان آزادگان، دولت آینده تصمیم نهایی را خواهد گرفت"، گفت: میدان آزادگان بیش از مطالعه است، البته که اقدام اجرایی نیست؛ بلکه ارایه پیشنهاد فنی و مالی برای امضای قرارداد  توسعه است و به 4.5 میلیارد دلار تامین مالی نیاز  دارد. 

زنگنه با بیان اینکه "باید اصل را بر این بگذاریم که از بازارهای داخلی این نیاز مالی تامین شود"، گفت: شرکت‌های GC باید در بخش نفت فعال شوند؛ همچنین شرکت‌های اکتشاف تولید مهم هستند اما برخی به اسم انقلابی گری گفتند شرکت های اکتشاف تولید گرگ‌زاده هستند. 

وزیر نفت با بیان اینکه "زحمت زیادی کشیده شد و 17 شرکت با سطوح توانمندی مختلف شناسایی شدند"، گفت: امیدوارم درست عمل شود و شرکت‌های ایرانی در امر معاملات نفت و فرآورده حضور داشته باشند؛ البته به دلیل تحریم توانستیم شرکت‌های بازرگانی را در این زمینه تعریف کنیم و امیدوارم بعد از تحریم بمانند. 

وی افزود: با وجود تحریم‌های مالی و فناوری فقط با اتکای داخل کار بزرگی کردیم و غرب کارون از تولید 70 هزار بشکه به 400 هزار بشکه رسیده است؛ کسی که یک بشکه نفت اضافه کرده باشد معنای این افزایش تولید را می‌داند؛ذ البته اگر تولید میدان آذر را اضافه کنیم به 460 هزار بشکه رسیده است و این کارها در شرایط تحریم و زمانی که صندوق توسعه پولی نداشت انجام شد.

وزیر نفت با بیان اینکه "تحریم که آمد نه تنها توقف نکردیم بلکه به رکوردهای افتخارآفرینی در صنعت نفت رسیدیم"، گفت: در آزادگان اینکار قدم اول است و با فرض این است که ضریب بازیافت اضافه نشود، این مدل‌ها ارائه خواهد شد؛ اکنون ضریب بازیافت از میدان آزادگان، 5.5 درصد است  و 10 میلیارد دلار با یک درصد افزایش ضریب بازیافت به درامد کشور اضافه می‌شود. 

وی افزود: زمان این قرارداد 6 ماه است و این برای کشور افتخاری می شود؛ اگر خارجی هم خواستند بیایند می توانند ملحق شوند.

وزیر نفت با بیان اینکه "به راحتی می توانیم به 6.5 میلیون بشکه تولید نفت در روز برسیم"، گفت: این واقعیتی است که برخی ها نمی خواهند بپذیرند؛ با این حال هر دولتی که بیاید باید تولید نفت را به 6.5 میلیون بشکه برساند. 

وی ادامه داد: در سیاست‌های کلی نظام بر افزایش تولید نفت برای بالابردن قدرت امنیتی و سیاسی کشور تاکید شده است. 

زنگنه با تأکید بر اینکه "این وابستگی به نفت نیست بلکه استقلال از نفت است"، گفت: اگر پول نفت را در بخش خصوصی سرمایه گذاری کردند و ثروت زیر زمینی به ثروت رو زمینی تبدیل شود، ما از بودجه نفتی فاصله گرفته‌ایم. 

وی ادامه داد: عراقی که هیچ وقت سه میلیون بشکه نفت تولید نمی‌کرد اکنون پنج میلیون بشکه تولید می کند و بازار دارد؛ در واقع به هر کاری که اراده داشته باشید و تدبیر کنید می‌شود. 

وزیر نفت با بیان اینکه "من دیگر در صنعت نفت و هیچ کار دولتی نخواهم بود"، گفت: از آنجایی که برای ایران دلم می سوزد، هر اطلاعاتی که می‌خواهند می‌دهم.

وی خاطرنشان کرد: زمان زیادی طول نخواهد کشید که کنوانسیون‌هایی وضع خواهد شد که ‌تولید نفت کشورها را محدود می‌کند، بنابراین تا زمان داریم باید ظرفیت تولید نفت خود را افزایش دهیم زیرا محدودیت‌های بین المللی یقه مار ا می‌گیرد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بیژن زنگنه نفت ایران بیژن زنگنه نفت ایران وزیر نفت سرمایه گذاری افزایش تولید میلیون بشکه هزار بشکه تولید نفت خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۵۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژیم صهیونیستی توان دفاع از خود را هم ندارد

ایسنا/کرمانشاه یک فعال سیاسی اجتماعی، گفت: زمانی رژیم صهیونیستی تامین‌کننده منافع آمریکا و غرب در منطقه بود، اما امروز این رژیم توان دفاع از خود را هم ندارد.

جهانبخش زنگنه تبار در نشست بصیرتی جهادتبیین با عنوان آخرین تحولات منطقه غرب آسیا با محوریت جمهوری اسلامی ایران که با حضور جمعی از مدیران و کارکنان جهاد کشاورزی کرمانشاه برگزار شد، عملیات طوفان الاقصی را پاسخ به ۷۵ سال ظلم، تجاوز، آوارگی و کشتار مردم مظلوم فلسطین دانست و گفت: این عملیات هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی را درهم شکست و آبروی این رژیم جعلی را برای همیشه برد.

 وی به تحلیل عملیات افتخارآمیز وعده صادق و دستاوردهای آن پرداخت و گفت: اخلاقی بودن، شجاعانه بودن، تمام توان رژیم صهیونیستی و همپیمانان او را به مبارزه طلبیدن، تحمیل اراده ملت بزرگ ایران و نظام اسلامی بر دشمن، پاسخ پشیمان‌کننده، عقب نشینی رژیم صهیونیستی و آمریکا در پاسخ دادن به این عملیات سهمگین و ناامید کردن کشورهایی که روزی به استقرار پایگاه‌های نظامی آمریکا در کشورشان می‌بالیدند، بخشی از مشخصات و دستاوردهای این عملیات بود.

 زنگنه تبار گفت: زمانی رژیم صهیونیستی تامین کننده منافع آمریکا و غرب در منطقه بود، اما امروز این رژیم توان دفاع از خود را هم ندارد و هزینه‌های حمایت از این رژیم غاصب از نظر اقتصادی، امنیتی، نظامی و حیثیتی آنقدر برای غرب بالا رفته که بهتر است آمریکا و انگلیس به فکر جمع‌آوری و انتقال این رژیم جعلی به جای دیگری باشند.

این پژوهشگر مسائل سیاسی با بیان اینکه وضعیت منطقه غرب آسیا برای حضور رژیم صهیونیستی، قرمز است، افزود: اگر حکام آمریکا  سالانه میلیاردها دلار به حساب رژیم صهیونیستی واریز کنند، سرویس‌های جاسوسی خود را برای حمایت از آن بکار گیرند، رسانه‌های خود  را برای پوشش عملکرد ننگین آن فعال کنند و ماهی یک بار به آنجا سفر کنند، نتیجه نخواهد داشت و عمر فرزند نامشروع آنها رو به پایان است.

 زنگنه تبار همچنین به توطئه‌های ۴۵ ساله اخیر دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: زمانی که انقلاب اسلامی یک نهال نوپا بود، توطئه‌های آمریکا و همپیمانان او نتوانست آن را از پای درآورد و امروز که آن نهال نوپا به درخت تنومندی تبدیل شده، توطئه‌های دشمنان در مقابل آن نسیمی بیش به حساب نمی‌آید.

 زنگنه تبار گفت: برخلاف آنچه که دشمنان می‌گویند، جمهوری اسلامی به دنبال کشورگشایی، تشکیل امپراتوری و صدور تسلیحات به دنیا نبوده است، اما آنچه که از صدور انقلاب اسلامی مد نظر امامین انقلاب بود، در دنیا اتفاق افتاده و می‌توان گفت امروز تمام دنیا پیام این انقلاب الهی را دریافت کرده و تحت تاثیر آن قرار گرفته‌اند.

 وی گفت: تشکیل تمدن اسلامی و زمینه سازی برای ظهور منجی عالم بشریت مهمترین اهداف نظام اسلامی است که به کوری چشم دشمنان، محقق خواهد شد و کسی نمی‌تواند مانع آن شود.

زنگنه تبار با بیان اینکه امروز دوستان و دشمنان یکصدا می‌گویند که قدرت اول و تعیین کننده در منطقه غرب آسیا جمهوری اسلامی ایران است، گفت: در مقابل قدرت آمریکا در منطقه رو به افول است. در گذشته اگر ناو آمریکایی از مبدا به سمت منطقه غرب آسیا حرکت می‌کرد کشورهای منطقه دچار اضطراب می‌شدند، اما امروز همان ناو و کشتی‌های آمریکایی و انگلیسی توسط حوثی‌های قهرمان مورد هدف قرار می‌گیرند و غرق می‌شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟
  • رژیم صهیونیستی توان دفاع از خود را هم ندارد
  • کشاورزان همچنان چشم انتظار اعلام جایزه تحویل گندم
  • افزایش بهره‌وری با استفاده کشاورزان از فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان
  • بیژن زنگنه متهم ناترازی بنزین/ احیای پالایشگاه‌سازی در دولت سیزدهم
  • تلاش برای خودکفایی در تولید کودهای فسفاته با تمرکز بر شیمی و معدن
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت
  • کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد
  • مجتمع کُک طبس باید به حداکثر ظرفیت تولید برسد