Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد از آغاز ثبت نام برای شرکت در بیست و چهارمین دوره ازدواج دانشجویی از امروز دوشنبه دهم خرداد ماه ۱۴۰۰ در سطح استان خبر داد.

حجت الاسلام محسن قلندری روز دوشنبه دهم خرداد ۱۴۰۰ در نشست خبری با خبرنگاران افزود: ستاد ازدواج دانشجویی در استان فعالیت خود را آغاز کرده و زوج‌هایی که هر دو نفر یا یکی از آنها دانشجو بوده و از تاریخ یکم فروردین ماه  ۱۳۹۸ تا شهریور ماه ۱۴۰۰ عقد کرده باشند می‌توانند با مراجعه به سایت https://ezdevaj.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

nahad.ir/registeration/sign-up ثبت‌نام کنند.

وی اظهارکرد: با توجه به اینکه سال گذشته کرونا وضعیت کشور را به چالش کشانده بود و وضعیت آموزشی دانشگاه‌ها تحت تاثیر قرار گرفت وقفه‌ای یکسال در ازدواج‌های دانشجویی ایجاد شد که در سال ۱۴۰۰ ازدواج‌های دانشجویی مزین "به نام همسفر تا بهشت" از سر گرفته می‌شوند.

رئیس ستاد ازدواج دانشجویی دانشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در دوره‌های بیست و یکم ازدواج دانشجویی ۸۰ زوج، طرح بیست و دوم ۱۰۰ زوج و طرح بیست و سوم ۱۲۰ زوج ثبت‌نام کرده‌اند، خاطرنشان کرد: آمار طلاق در کل کشور ۸.۲ درصد بوده که در ازدواج‌های دانشجویی این میزان به ۵.۸ درصد یعنی کمتر از میانگین کشوری است که نشان از موفق بودن ازدواج دانشجویی دارد، البته میزان طلاق در ازدواج‌های دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد صفر بوده است.

قلندری با اشاره به مجموعه ازدواج دانشجویی با شعار ازدواج بهنگام آسان، آگاهانه و پایدار تصریح کرد: به این منظور برنامه‌ریزی درون دانشگاهی حین ازدواج داریم و دوره‌های آموزش مهارتی از طریق فضای مجازی را خواهیم داشت و زوج‌های پس از طی این دوره به مشهد مقدس اعزام و مدت سه روز از طرف نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌ها میهمان امام رضا(ع) خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه ۷۰ نفر برای حضور در این دوره‌ها اعزام می‌شوند، ادامه داد: در طرح همسفر تا بهشت برنامه‌ای با مشارکت سه وزارت‌خانه تدوین شده و مورد توجه مقام معظم رهبری قرار گرفته، البته هنوز تصویب نشده است که در صورت تصویب مشکلات زوج‌های جوان رفع خواهد شد.

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: طرح همسفر تا بهشت نیازمند مشارکت خیرین است، کهگیلویه و بویراحمد از استان‌های است که در حوزه خوابگاه دانشجویان متاهل ضعیف است تنها در دانشگاه یاسوج خوابگاه داریم که کمتر از  ۵ واحد است که می‌طلبد خیرین به این حوزه ورود پیدا کنند.

قلندری با اشاره به کاهش مقوله ازدواج در کل کشور تاکید کرد: نه تنها در استان کهگیلویه و بویراحمد بلکه در کل کشور نرخ ازدواج رو به کاهش است امیدوارم رئیس جمهور آینده برنامه‌ای برای افزایش و پایداری ازدواج داشته باشد.

به گزارش ایسنا، وی بیان کرد: در سال‌های گذشته که وضعیت اقتصادی بهتر بود هدایای خوبی به زوج‌های دانشجو اهداء می‌شد اما با مشکلات اقتصادی مبالغ اهداء ناچیز است امیدوارم شهرداری، سازمان جوانان، استانداری و روسای دانشگاه‌ها کمکی در این زمینه داشته باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی كهگيلويه و بويراحمد نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه ها ازدواج دانشجويي استان کهگیلویه و بویراحمد ازدواج های دانشجویی ازدواج دانشجویی دانشگاه ها ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۵۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین دستگاه رادیو تراپی وارد کهگیلویه و بویراحمد شد

به گزارش خبرنگار مهر، سعید جاودان سیرت هر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: این دستگاه از معتبرترین برندهای روز دنیا بوده و نصب این دستگاه در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج به زودی راه اندازی می‌شود.

وی بیان داشت: این دستگاه با اعتباری یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی خریداری شده است.

کد خبر 6091229

دیگر خبرها

  • آغاز کوچ عشایر به مناطق ییلاقی کهگیلویه و بویراحمد
  • اولین دستگاه رادیو تراپی وارد کهگیلویه و بویراحمد شد
  • حماسه‌سازی رزمندگان باعث ناکامی دشمن در جنگ تحمیلی شد
  • پایگاه اتوبوس آمبولانس در بویراحمد کلنگ‌زنی شد
  • وزیر علوم: صندلی خالی زیادی در دانشگاه‌ها داریم
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • بهره برداری از سردرب دانشگاه یاسوج
  • آغاز ساخت پایگاه اورژانس در بویراحمد
  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری وارد فرودگاه یاسوج شد
  • جلوگیری از تردد خودروهای شوتی در جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد