Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-05@17:37:36 GMT

مشهد، نخستین شهر هوشمند کشور در تراز جهانی شد

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۸۵۹۸۴

مشهد، نخستین شهر هوشمند کشور در تراز جهانی شد

مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری مشهد از تأیید «مشهد هوشمند» به عنوان نخستین شهر کشور، توسط اتحادیه بین‌المللی ارتباطات (ITU) به عنوان یکی از معتبرترین مراجع در زمینه ارزیابی شهرهای هوشمند جهان خبر داد.

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از   سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد، محمدجواد رجائیان با اعلام این خبر افزود: با حمایت‌ها و برنامه‌ریزی‌های مدیریت شهری، پس از طی فرایندی مستمر در دو سال اخیر مراحل جمع‌آوری داده‌ها، مستندسازی و اعتبارسنجی دستاوردهای مشهد در حوزه هوشمندسازی انجام شد و در نهایت مورد تأیید اتحادیه بین‌المللی ارتباطات (ITU) قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
این فرایند در قالب پروژه «ارزیابی شاخص‌های شهر هوشمند پایدار جهان» صورت گرفت که تا کنون حدود ۱۰۰ شهر در کشورهای مختلف را مورد بررسی قرار داده است.
وی با تأکید بر اهمیت بین‌المللی کسب این جایگاه گفت: مشهد پس از شهرهای پیشرویی همچون دبی، سومین شهر خاورمیانه است که در این طبقه‌بندی قرار می‌گیرد و بر اساس برآوردهای انجام شده، امتیاز آن در حوزه‌هایی همچون ICT (فناوری اطلاعات و ارتباطات) و زیرساخت‌ها در سطح بالایی قرار دارد. مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری مشهد تصریح کرد: مشهد با شرکت در پروژه ارزیابی شاخص‌های شهرهای هوشمند پایدار بر اساس پلتفرم جهانی U۴SSC ITU که با همکاری پژوهشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات صورت گرفت، ضمن ارتباط مستمر با اتحادیه بین‌المللی ارتباطات، گزارشی از بررسی تمام شاخص‌های شهر هوشمند را بر اساس اقدامات انجام‌شده و وضعیت موجود دریافت کرد که نقاط قوت و ضعف ما را در مسیر هوشمندسازی نمایان می‌کند. رجائیان با اشاره به کسب این دستاورد به عنوان یکی از نتایج مثبت ارتباطات بین‌المللی و حضور در مجامع جهانی طی سال‌های اخیر افزود: کسب جایزه جهانی wego در بخش شهرهای هوشمند پایدار، برگزاری دوره آموزشی درITU academy ، شرکت در کنفرانس بین‌المللی Spotlight ۲۰۳۰ و نیز حضور موثر در هشتمین دوره رویداد بین‌المللی WSIS۲۰۲۰ از جمله دستاوردهای بین‌المللی سازمان فاوا شهرداری مشهد در عرصه شهرهای هوشمند جهان بوده که در ارتقای وجهه بین‌المللی و توفیق بیشتر در این زمینه مؤثر بوده است.  وی همچنین از دریافت تحلیل‌های جامع دیگری از سوی ITU در این حوزه طی ماه‌های آینده خبر داد و گفت:‌ گزارش نهایی (factsheet) و صدور و ارائه گواهینامه در این خصوص، بر اساس زمانبندی اعلام‌شده توسط اتحادیه بین‌المللی ارتباطات، در اواسط تابستان سال جاری انجام خواهد شد که به عنوان تحلیلی از وضعیت موجود، می‌تواند در برنامه‌ریزی برای توسعه پایدار و متوازن شهر به کار آید. انتهای پیام

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: مشهد شهر هوشمند اتحادیه بین المللی ارتباطات شهرهای هوشمند شهرداری مشهد بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۵۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوگواره بین المللی سفینة النجاة برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، داود منافی پور اظهار کرد: نخستین سوگواره با موضوع انعکاس شکوه پیراهن معظّم سیدالشهدا (ع) در آینه هنر، ادب و علم و با شعار عطر ظهور در سوگواره بین المللی سفینة النجاه برگزار خواهد شد.

دبیر نخستین سوگواره بین المللی سفینة النجاة گفت: نخستین سوگواره بین المللی سفینه النجاه با موضوع «پیراهن معظم حضرت سیّدالشهدا علیه السلام» و با هدف تبیین و آشکارسازی نیروهای نجات بخش در کربلا و در راستای نیاز کنونی شیعه در برافراشتن نمادی برای معرفی کربلا، برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: این سوگواره در بخش‌های ادبی و هنری شعر (کهن و نو)، نوحه، ترانه، داستان، داستان کوتاه و داستانک، هنرهای نمایشی شامل نقایی، پرده خوانی، تعزیه، تئاتر تک نفره، موسیقی، قطعه با کلام و قطعه بی کلام برگزار خواهد شد.

منافی پور با اشاره به سایر بخش‌های این سوگواره گفت: در این سوگواره پذیرای آثار هنرمندان در عرصه‌های پادکست و سرود، پوستر، تایپوگرافی و کتیبه و پرچم نیز خواهیم بود.

دبیر نخستین سوگواره بین المللی سفینة النجاة تصریح کرد: هنرمندان عزیز حسینی می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره پیراهن معظم سید الشهدا(علیه السلام) به نشانی www.atigh.org مراجعه کنند.

وی گفت: مهلت ارسال آثار تا شب اول محرم سال جاری ۱۴۰۳ هجری شمسی و اختتامیه سوگواره نیز در ۱۲ محرم امسال برگزار خواهد شد.

کد خبر 6096636

دیگر خبرها

  • اصفهان، میزبان نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای ۲۰۲۴
  • نخستین پلتفرم هیبریدی الکتریکی در جهان توسط چری ساخته شد
  • سوگواره بین المللی سفینة النجاة برگزار می شود
  • مشهد رکورددار هوای ناسالم است/ پاک‌ترین هوا سهم ارومیه شد
  • پیش‌ بینی ترافیک و زلزله با متاورس شهری
  • پیش‌بینی ترافیک و زلزله با متاورس شهری | شهر هوشمند چگونه شهری است؟
  • بهادری جهرمی: تراز تجاری کشور بدون نفت مثبت شد
  • تراز تجاری کشور بدون نفت مثبت شد
  • سخنگوی دولت: تراز تجاری کشور بدون نفت مثبت شد
  • میزان صادرات نفت اعلام شد/ تراز تجاری ایران در این وضعیت است