Web Analytics Made Easy - Statcounter

پراکندگی اطلاعات تولید شده در دل هر شرکت و غیرقابل استفاده‌بودن آنها مواردی است که اگر سازماندهی شود کیفیت کسب‎و‎کار را در تمام بخش‏ ها، از تولید گرفته تا محصول نهایی و ارتباط با مشتری ارتقا می ‏دهد.

شرکت «سامه‎ آرا پردازشگر» با بیش از 16 سال تجربه کاری و پیاده‎سازی بیش از 25 پروژه پیاده‎سازی و استقرار سیستم سَپ در کشور تلاش کرده است به عنوان بهترین و بزرگ‌ترین شرکت دانش‏ بنیان در حوزه مشاوره و اجرای نرم‌افزار «برنامه‏ ریزی منابع سازمانی» خدمات ارائه کند؛ حوزه‎ای که می‎تواند کارایی هر سازمان را ارتقای قابل ملاحظه ‏ای بخشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محسن ریاستیان، مدیرعامل شرکت سامه ‎آرا پردازشگر درباره محصولات این شرکت به جام‌جم می ‏گوید: «ERP يك راه حل مبتنی بر فناوری اطلاعات است كه تمام منابع سازمان اعم از مواد اولیه ، ماشین آلات ، نیروی انساني و پول را توسط يك سیستم هوشمند و به هم پیوسته با سرعت، دقت و كیفیت بالا در كنترل مديران سطوح مختلف قرار مي‎دهد تا مديران بتوانند به طور مناسب فرآيند برنامه‎ريزی و عملیات سازمان را مديريت کرده و از این طريق اتوماسیون و يكپارچه كردن تمام فرآيندها و در نتیجه افزایش كارايي سازمان حاصل می‎شود.»

خدماتی که ERP سامه‌‍ آرا پردازشگر ارائه می‎دهد

مدیرعامل سامه‎آرا پردازشگر می گوید: «با توجه به محدودیت منابع و افزایش رقابت، پیچیده شدن فرایندهای عملیاتی، افزایش حجم اطلاعات، نیاز به اطلاعات صحیح و به موقع از جمله گزارشات و تحلیل‎های مدیریتی، نیاز به کاهش هزینه‏  ها و افزایش درآمد و دلایل بسیار زیاد دیگر شرکت‎های پیشرو در دنیا از سیستم‎های برنامه‌ریزی جامع منابع سازمانی ERP بهره می‎برند.

این سیستم‎ها این امکان را میسر می کند که با برنامه‎ریزی بهینه، منابع سازمانی و بهبود فرایندهای و اطلاعات سازمان به‌صورت یکپارچه و هوشمند هزینه‎های سازمان و خصوصا هزینه تولید را به شکل چشم‎گیری کاهش داده و با افزایش بهره‏ وری و راندمان باعث افزایش کیفیت و کاهش قیمت محصول نهایی شده و نهایتا افزایش رضایتمندی ذینفعان اعم از سهامداران، کارمندان و مشتریان را در پی داشته باشد.

همچنین این سیستم بستر مناسب و هوشمندی برای تصمیم‏گیری صحیح و به موقع مدیران را فراهم می‏ کند. بهترین نمونه نرم‎افزار ERP نمونه آلمانی آن SAP است که از سال 1972میلادی کار خود را آغاز کرد و تا به امروز به‌عنوان برترین نرم ‏افزار برنامه‎ریزی منابع سازمانی جهان شناخته می‏ شود.

استفاده از این سامانه برای ایرانی‎ها در شرایط فعلی امکان‏پذیر نیست و ما به این فکر افتادیم که با مهندسی معکوس، روش‏ها و راهکارهای مدیریتی، هر صنعت را از این نرم‎افزار استخراج کرده و در اختیار سازمان‎ها و شرکت‎های داخلی قرار دهیم. ERP داده‌های کسب‌و‌کار را درلحظه در سراسر سازمان در دسترس قرار می‌دهد که این امر باعث می‌شود کسب‌وکارها به‌سرعت سازگار شده و به تغییرات پاسخ دهند.»

چالش‎های فعالیت در این حوزه

با توجه به اینکه سیر تحولی دنیای دیجیتال در جهان و توسعه آن در کسب‎و‎کارهای مختلف تا به امروز سرعت بسیار قابل توجهی داشته است، هر روز امکانات تازه‎ای در حوزه نرم‎افزارهای مخصوص برنامه‎ریزی سازمان ارائه می‎شود که می‏‏ تواند عملکردهای سازمانی و مدیریتی را به‌طور چشم‎گیری ارتقا دهد. اما به‌گفته مدیرعامل شرکت سامه‎آرا پردازشگر، متاسفانه کشور ما با این سیر تحول همگام نبوده و می‏توان گفت حدود 20 سال از آخرین فناوری‎ها و امکانات این حوزه عقب است.

متاسفانه به دلیل ناآگاهی یا ترس مدیران از تغییرات بزرگی که پیاده‌سازی این سیستم با خود به همراه می‎آورد به‌سراغ پیاده سازی اینها نرفته و سازمان خود را از این ابزار مدیریتی هوشمند بی‎بهره می‌کنند. در بهترین حالت شاید بشود گفت 100شرکت در کل کشور از چنین امکانی برای مدیریت بهتر کسب‎و‌کارشان استفاده می‏کنند که این با نبود انگیزه و نداشتن آگاهی درباره خدمات و امکانات نرم‎ افزارهای ماژولارERP ارتباط مستقیم دارد و متاسفانه اثرات نامناسبی هم بر عملکردهای درون سازمانی خواهد داشت.

چشم‎انداز پیش روی «سامه‎آرا»

ریاستیان می‌گوید: «با توجه به نیازی که به سیستم‏های برنامه‎ریزی منابع سازمانی در کشور وجود دارد، از اهداف جدی ما تسلط بر بازار SAP ایران است و گسترش آن در کشورهای همسایه نیز از اولویت‎های بعدی ماست. آموزش و پشتیبانی  SAP در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، گروه‌های تولیدی، بازرگانی، پروژه‌ای، صنایع غذایی و خودرویی نیز از دیگر برنامه ‏هایی است که در جهت تحقق و اجرایی‌کردن آن تلاش می‎کنیم.»

مزایای استفاده از نرم‏افزار برنامه‎ریزی منابع سازمانی سامه آرا

نرم‎افزار ERP با ماژول‎هایی که در اختیار کاربر قرار می‎دهد امکان برنامه‎ریزی مالی و حسابداری، منابع انسانی، مدیریت تولید و مواد، خرید و فروش، حمل‌ونقل، نگهداری و تعمیرات و مدیریت ارتباط با مشتری(CRM) را دارد. این خدمات باعث می‏شود فعالیت‎های درون سازمانی نظم بگیرد و کنترل کیفی خوبی داشته باشد.

قابل انعطاف در برابر نیاز مشتری: سامه‎آرا با به‌کارگیری تجارب به دست آمده در گذر سال‌ها و همچنین با استفاده از برترین سیستم اطلاعاتی روز دنیا (SAP) راهکار متناسب با هر صنعت را ارائه می‌دهد. یکی از وجوه تمایز آن با سایر سیستم‏های برنامه‌ریزی سازمانی این است که مطابق با نیاز شرکت‎ها و صنایع قابل تغییر است. برای مثال سیستمی که کارخانه فولاد از آن استفاده می‎کند قطعا برای کارخانه ساخت خودرو یا شرکت‎های تولیدکننده دارو مناسب نیست و باید بر اساس نیازها و شرایط هریک، سیستم متفاوت و کاربردی را طراحی و ارائه کرد.

ارائه نسخه اصلی نرم‌افزار به شرکت‎ها: ارائه نسخه اصلی سیستم‎‏های برنامه‎ریزی و اطلاعاتی به مشتریان از دیگر خدمات ویژه سامه آرا است. با این امکان، سازمان‏ها و شرکت‎ها این فرصت را خواهند داشت که هر زمان بخواهند خودشان از سیستم استفاده کنند و مستقل از شرکت سامه‏ آرا از نرم‏ افزار بهره ببرند.

کاهش هزینه پشتیبانی سالیانه: با در اختیار داشتن نسخه اصلی نرم‎افزار و امکاناتش دیگر پشتیبانی سالانه بسیار کاهش یافته و به این ترتیب هزینه کلی تهیه و تمدید پشتیبانی نیز در مقایسه با نمونه‎های داخلی در دراز مدت کاهش می‌یاند.

یكپارچگی: این ویژگی در همه ابعاد مانند یکپارچگی اطلاعات، یکپارچگی فرایندها، یکپارچگی پایگاه داده ها و برنامه‎های کاربردی از دیگر مزایای سیستم ERP سامه‎آرا است.

امكان برنامه‎ریزی بهینه: برنامه‎ریزی هر آنچه در سازمان وجود دارد مانند برنامه‎ریزی فروش،خرید مواد، تولید ، نگهداری و تعمیرات، توزیع، حمل و نقل، جذب نیروی انسانی،بودجه با ERP سامه‏ آرا میسر است.

امكان کنترل و مانیتورینگ سازمان: امكان مانیتورینگ انواع فعالیت‎ها و فرایندها با این سیستم امکان پذیر می‏شود.

راه‌های ارتباط با «سامه آرا پردازشگر»

وبسایت: samehara.com
اینستاگرام: samehara.sap 
ایمیل: Info@samehara.com
تماس: ۰۲۱-۴۶۰۱۲۳۵۷ و ۴۶۰۱۲۳۵۹
آدرس: تهران، ضلع جنوب شرقی میدان پونک، کوچه نوبهار، پلاک چهار

مریم ملی - نشان ایرانی 2 / روزنامه جام جم

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: مریم ملی نشان ایرانی 2 نشان ایرانی ریزی منابع سازمانی برنامه ریزی پیاده سازی نرم افزار سیستم ها شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۶۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردهمایی تعمیرات ایمن و تعالی سازمانی شرکت‌های پالایش گاز

شانا _ گروه فیلم: نخستین گردهمایی تعمیرات ایمن و تعالی سازمانی شرکت‌های پالایش گاز صبح امروز (سه‌شنبه، ۱۸ اردیبهشت) با حضور غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور و مجید چگنی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران برگزار شد.

دریافت 32 MB

دیگر خبرها

  • گردهمایی تعمیرات ایمن و تعالی سازمانی شرکت‌های پالایش گاز
  • حضور ۲۴ تیم در نخستین رویداد فناورانه مدیریت شهری و فرهنگ شهروندی قم
  • آمار واقعی مبنای مدیریت هوشمند بازار محصولات کشاورزی است
  • ورزش در سلامت سازمانی و بهره وری نقش ممتاز دارد
  • افزایش ۹ برابری توزیع عوارض بین شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان یزد
  • جزییات و زمان دقیق واریز مرحله سوم سود سهام‌ عدالت
  • تحویل گواهینامه های بین المللی به ذوب آهن اصفهان
  • مدیران برای برنامه ریزی استان تهران نیاز‌ها و ضروریات را شناسایی کنند
  • مدیران برای برنامه‌‌ریزی استان تهران نیازها و ضروریات را شناسایی کنند
  • مدیران برای برنامه‌ ریزی در استان تهران نیازها را شناسایی کنند