Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-04@20:47:25 GMT

گله مردم از رها بودن بازار

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۸۶۰۴۴

گله مردم از رها بودن بازار

آیت الله عبادی با بیان اینکه مواد خام قوانین بازار جهت مبارزه با فساد باید از دین مبین اسلام استخراج شود، گفت: امروز مردم از رهابودن بازار گله مند هستند و امیدواریم دولت آینده بتواند روحیه ملتهب مردم را آرام کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان،آیت الله سیدعلیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در دیدار با معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تعزیرات حکومتی کشور اظهار کرد: امیدواریم بعد از پیروزی مردم فلسطین و مردم سوریه شاهد برگزاری جشن سوم در ایران با حضور حداکثری و حسن انتخاب باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه مسئله بازار دارای ریشه های بسیاری است، افزود: افرادی که می خواهند امانت دار مردم در مایحتاج آنان باشند باید از فقه دین و تعهد به دیانت برخوردار باشند و به دنبال حرام نروند.

وی در ادامه بیان کرد: متاسفانه در حال حاضر تنها بر اساس سود وارد میادین بازار می شوند و جایگاه سابق بازار از دست رفته است.

آیت الله عبادی با تاکید بر اینکه حکومت باید فکری به حال بازار کند، ادامه داد: مبانی بازار در فقه آمده است و زمانی می تواند موثر باشد که به صورت یک تشکیلات جامع پیاده شود و اگر به صورت جامعه پیاده نشود تاثیرگذار نخواهد بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه قانون برای جوامع بشری حرف اول را می زند، افزود: مهم تر از قانون، مجری قوانین است که چطور قوانین را اجرا کند چرا که ممکن است بهترین قانون به بدترین وجه اجرا شود.

وی در ادامه تاکید کرد: قانون باید به نحو بازدارنده اجرا شود چرا که اگر بازدارنده نباشد مشاهده می کنید که فساد به وجود می آید و اگر مجری قانون به وظایف خود به خوبی عمل نکند مشاهده می کنید که قوانین بی اثر هستند.

آیت الله عبادی با بیان اینکه گران فروش، کم فروش و مجرم نقش باز شکاری در حال حاضر دارند، افزود: بحث جریمه های نقدی بازدارنده نخواهد بود و وقتی قبح این افراد از بین برود اداره جامعه مشکل خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: اگر کسی دچار تخلفی شد باید به گونه با او رفتار شود که آن فرد از کار خود شرمسار شود.

وی با تاکید بر اینکه مواد خام قوانین بازار در مکتب اسلام وجود دارد، افزود: متاسفانه این قوانین تبیین نشده است و اگر این قوانین از دین مبین اسلام استخراج شود شاهد کاهش فسادها خواهیم بود.

آیت الله عبادی در پایان با بیان اینکه مردم از رهابودن بازار گله مند هستند، گفت: مردم می گویند که نظارتی بر بازار وجود ندارد و امیدواریم دولت آینده به بحث بازار توجه بیشتری داشته باشد تا روحیه ملتهب مردم آرام بگیرد.

دولت آینده باید به دنبال احیای سازمان بازرسی و نظارت بر قیمت ها باشد

محمدحسن سرابیان نیز در این دیدار اظهار داشت: سازمان تعزیرات حکومتی وظیفه رسیدگی و اجرای حکم ها را بر عهده دارد.

معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تعزیرات حکومتی کشور در ادامه بیان کرد: بحث بازرسی، کنترل، نظارت بر قیمت ها و تعیین قیمت ها بر عهده سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده ها قرار دارد.

وی با بیان اینکه سازمان تعزیرات حکومتی در سال گذشته حضور فعال و مستمری برای برخورد با متخلفان در بازار داشته است، افزود: سال گذشته سازمان تعزیرات حکومتی تعداد گشت های خود را برای حضور در بازار در کنار بازرسان گشت های نظارتی افزایش داده بود.

سرابیان با تاکید بر اینکه دولت آینده باید به دنبال احیای سازمان بازرسی و نظارت بر قیمت ها باشد، ادامه داد: به این دلیل که یک خلائی در این زمینه در بازار وجود دارد و باید یک سازمان متمرکزی دوباره تشکیل شود و بحث نظارت، رسیدگی، بازرسی و کنترل را بر عهده بگیرد تا شاهد ایجاد یک بازار آرام در کشور باشیم.

معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تعزیرات حکومتی کشور در پایان گفت: مردم ایران زحمات بسیاری برای انقلاب اسلامی کشیده اند و باید بیش از این ها به انان خدمت شود.

انتهای پیام 

منبع: دانا

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی سازمان تعزیرات حکومتی آیت الله عبادی دولت آینده قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۶۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری از درج آگهی جعلی مسکن/ کنترل بازار با مالیات

به گزارش خبرگزاری مهر، اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اثربخشی اجرای طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی در کنترل بازار مسکن، گفت: قانون مالیات بر عایدی سرمایه و طرح ساماندهی اجاره بها املاک مسکونی دو قانون بسیار مهم مجلس یازدهم بوده که در زندگی مردم اثرات بسیار مثبتی به همراه خواهد داشت و تکمیل کننده دو قانون جهش تولید مسکن برای افزایش تولید و رونق ساخت و ساز و مالیات بر خانه‌های خالی است که بازار مسکن را مدیریت کرده و جلوی احتکار کنندگانی که با هدف سود بیشتر فاصله عرضه و تقاضا را بیشتر کرده و قیمت‌های کاذب ایجاد می‌کنند، را می‌گیرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس، عنوان کرد: مجموع قوانین تصویب شده در مجلس یازدهم زمینه مدیریت بازار مسکن را فراهم کرده و با ورود به این بازار پر آشوب، با کنشگران فعالی که دست به سوداگری می‌زنند، قاطعانه برخورد می‌کند، از جمله دفاتر مشاوران املاک غیر قانونی که باعث التهاب در بازار و افزایش قیمت می‌شوند. البته اخیراً دستگاه‌های اجرایی و نظارتی با افزایش نظارت میدانی، با بیش از هزار دفتر مشاور املاک مختلف برخورد و دفتر آنها را پلمپ کرده است.

وی تاکید کرد: از سوی دیگر نظارت بر سایت‌ها مشهور در زمینه مسکن در حال افزایش بوده تا آگهی جعلی درج نشود. در همین راستا وزارت راه و شهرسازی با سکوهای آنلاین بازار مسکن هماهنگی و مذاکره کرده تا تمامی آگهی‌های مسکن به همراه کد مشخص از سامانه املاک و اسکان منتشر شود و از ارائه اطلاعات جعلی و غیر واقعی مسکن و مالک جلوگیری شود.

شاکری افزود: اجرای قوانین مذکور به صورت دقیق و ثبت قراردادهای خرید و فروش و اجاره مسکن در سامانه ملی املاک و اسکان، اخذ عوارض از زمین‌های بایر و خانه‌های خالی و بهره گیری از ظرفیت شهرداری‌ها برای شناسایی آنها با هدف جلوگیری از احتکار و برخورد با سوداگران و مافیا زمین و مسکن اجرایی خواهد شد و از التهاب بازار جلوگیری کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس در پایان با اشاره به آخرین وضعیت پیگیری مشکلات اراضی تعاونی‌های مسکن شمال و شمال شرقی تهران، گفت: مردم نگران نباشند چرا که با جدیت در حال پیگیری این موضوعات و اخذ مصوبه لازم هستیم و امیدواریم تا پایان اردیبهشت ماه به نتیجه مطلوب رسیده و اعلام کنیم.

کد خبر 6095083 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • توزیع محموله‌های بزرگ وارفارین در بازار
  • قانون شورا‌ها باید اصلاح شود
  • حاجی‌بگلو: قانون شوراها باید اصلاح شود
  • انتقاد چمران از تناقضات در قانون نظام شورایی کشور
  • شوراهای شهر و روستا نقش اساسی و مهمی در کشور دارند
  • شوراهای شهر و روستا نقشی اساسی و مهمی در کشور دارند
  • در بازار هیجانی ارز خریدار ندارد
  • جلوگیری از درج آگهی جعلی مسکن/ کنترل بازار با مالیات
  • آیا کودکستان‌های کشور رتبه بندی می‌شوند؟
  • زمینه جذب تسهیلات از بازار سرمایه باید فراهم شود