Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، یکصد و نود و چهارمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر مقدس قم امروز در ساختمان شهید باکری این شورا برگزار شد که لایحه اخذ مجوز اصلاح تملک در پروژه خیابان شهیدان برقعی منطقه یک شهری، یکی از بحث های این جلسه بود.

این لایحه در نهایت با این قید که به همین میزان به ردیف فروش اموال غیرمنقول شهرداری اضافه شود به تصویب رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین مجید اخوان به عنوان رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و امور سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر قم در ادامه این نشست اظهار کرد: البته اصلاحیه بودجه ای پروژه خیابان شهیدان برقعی به عنوان یک طرح اولویت دار در نشست امروز مطرح شد و به تصویب رسید، اما در عین حال چند مورد لایحه دیگر اصلاحیه ای در بودجه سال ۱۴۰۰ و در مجموع به ارزش حدود 60 میلیارد تومان نیز به شورا واصل و برای آن ها افزایش ردیف پیشنهاد شده که البته درباره محل تأمین این موارد باید بحث  و بررسی شود تا محل تأمین آن ها واضح و مشخص باشد.

همچنین در این نشست لایحه اخذ مجوز بخشودگی هزینه های تعرفه بهای خدمات آتش نشانی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مجتمع بهزیستی نیز از دیگر لوایح مطرح شده در نشست امروز شورای اسلامی شهر مقدس قم بود که با موافقت اعضا رو به رو شد و به تصویب رسید.

اعضای شورای اسلامی شهر مقدس قم در ادامه این نشست بر برخی مصوبات قبلی خود با وجود إشکالات وارد شده از سوی هیئت تطبیق اصرار ورزیدند تا تکلیف نهایی این مصوبات در هیئت حل اختلاف تعیین شود.

برخی از این مصوبات – که از آن ها تعبیر به تخفیف های در نظر گرفته شده از سوی شورای اسلامی شهر می شود – از سوی هیئت تطبیق با عنوان تبعیض رد شده است، اما استدلال شورای اسلامی شهر این است که این موارد استحقاق مساعدت دارند، اما در عین حال نمی توان یک رویه عمومی برای همه پیشنهادها در نظر گرفت، بلکه پیشنهادهای احتمالی باید به صورت موردی بررسی و تعیین تکلیف شود.

البته در این باره رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم در نشست امروز این شورا بیان داشت: شاید بهتر باشد که مجددا استدلال خود را به هیئت تطبیق ارسال کنیم تا شاید نظر اعضای این هیئت درباره این مصوبات تغییر کند.

عبدالله جلالی افزود: در عین حال نظر کمیسیون برنامه و بودجه و امور سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر و اکثریت اعضا، اصرار بر مصوبه است تا تعیین تکلیف نهایی در هیئت حل اختلاف انجام شود.

وی در عین حال تصریح کرد: برخی افراد از این مصوبات با عنوان تخفیف های شورای اسلامی شهر به برخی مؤسسات یاد می کنند، در حالی که تعبیر دقیق تر تعیین تعرفه برای عوارض این مؤسسات است و نه تخفیف.

همچنین دقایقی از زمان نشست رسمی و علنی امروز شورای شهر به درخواست مکرّر یکی از شهروندان برای کاهش عوارض شهرداری اختصاص یافت، شهروندی که از وی با عنوان «مُقیم شورا» و فردی که رحل اقامت در شورای اسلامی شهر افکنده است نام برده شد که در نهایت اعضای شورا با محاسبه عوارض وی بر اساس نرخ سال ۱۳۹۹ موافقت کردند.

در عین حال رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر نیز در این نشست گفت: توافق نامه مدیریت شهری با تعاونی مسکن بیمارستان امام رضا (ع) در شهرداری منطقه دو با إشکالی از سوی کمیته فنی هیئت انطباق رو به رو شده است.

محسن محرری همچنین اضافه کرد: برای رفع این اشکال، نامه ای در توضیح بیشتر این توافق نامه به این کمیته ارسال شده است و از این رو این موضوع در نشست علنی امروز شورا و برای اطلاع اعضای شورای اسلامی شهر مطرح می شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قم شهید شورای اسلامی شهر حل اختلاف شورای اسلامی شهر مقدس قم اعضای شورا عین حال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۶۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها محور اصلی تعلیم و تربیت اجتماعی هستند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست هم‌اندیشی روسا و مسئولان حراست دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با حضور محمدجواد فرهنگ رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی در سالن سردار دلها سلیمانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد.

رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی ضمن گرامیداشت سالروز شهادت استاد آیت‌الله مطهری و روز معلم، این روز را به اعضای هیئت علمی دانشگاه و معلمان بزرگوار تبریک گفت.

فرهنگ بیان کرد: شهید مطهری در کسوت یک روحانی آشنابه مسائل روز، چون معلمی روشنگر در محیط‌های علمی قبل از انقلاب به‌خصوص با ورود به دانشگاه همچون شمعی پرفروغ بسیاری ازقرائت‌های اشتباه از اسلام و دین را اصلاح و در تبیین عقلانیت با متهجرین دینی مبارزه کرد. منظومه آثار این استاد بزرگ زمینه‌های فکری و اعتقادی بسیاری از انقلابیون را جهت‌دهی کرد.

وی همچنین افزود: جا دارد از خداوند متعال علو درجات برای این شهید عزیز و همه شهدای انقلاب اسلامی را خواستار باشیم. امروز، روز معلم، روز استاد و گرامیداشت مقام معلم که تک تک شما عزیزان از جمله معلمین بزرگواری هستید که چون چراغ راهنما فرزندان این کشور را هدایت و زمینه‌ساز رشد و شکوفایی جامعه و تولید دانش هستید.

رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی، توجه به مقوله تعلیم و تربیت اجتماعی به‌خصوص آراستگی و شئون رفتاری را در دانشگاه‌ها مهم دانست و افزود: مسئله آراستگی و شئون که ازجمله مصادیق تربیت اجتماعی است و باید توسط مسئولان دانشگاه و استادان با برنامه‌ای منسجم و علمی در دستور کار قرار گیرد.

فرهنگ متذکر شد: ما باید بتوانیم به‌عنوان یک مجموعه فرهیخته و معتبر نقش خود را به‌خوبی در جامعه اسلامی ایفا کنیم. مسئولیت اجتماعی دانشگاه‌ها علاوه بر تولید دانش و ارائه راهکار‌های علمی پژوهشی باید در حوزه‌های فرهنگی نیز پیشرو باشیم که قطعاً این اقدامات در دانشگاه می‌تواند سایر محیط‌ها را نیز متاثر بکند.

وی همچنین بیان کرد: وقتی به مقوله رفتار و پوشش و اجرای آن در دانشگاه اشاره می‌کنیم و باید برای این موضوع خاص برنامه داشته باشیم و در این راستا واحد‌های دانشگاهی باید برای داشتن فضایی آراسته همراه با شئونات رفتاری مناسب با محیط، با برنامه‌ریزی کاربردی مناسب نسبت به این مسئله داشته باشند.

رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به چهار اقطاب اثرگذار در تعلیم و تربیت اجتماعی نقش استادان را نقش‌محوری دانست و ادامه داد: نقش ذاتی استادان و معلمان از دیر باز هم آموزش و تربیت علمی بوده و هم پرورش اعتقادی و اجتماعی بوده است.

در ادامه جلسه هریک از مسئولان حاضر نقطه‌نظرات و موانع و چالش‌های اجرایی شدن بیانیه تعلیم و تربیت اجتماعی را در واحد‌های دانشگاهی بیان داشتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وضعیت بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت به کجا رسید؟ / تکلیف نیروهای شرکتی چه می‌شود؟
  • اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها محور اصلی تعلیم و تربیت اجتماعی هستند
  • سه نامزد دیگر به لیست شورای ائتلاف اضافه می‌شود
  • ابلاغ ماده واحده «تعیین ترکیب اعضای هیئت مرکزی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان»
  • عقب‌ماندگی شوراهای شهر از سایر نهادها هنوز جبران نشده است
  • اضافه شدن ۳ نامزد به لیست شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس در ۲۴ ساعت آینده
  • ابلاغ مصوبه‌ای درباره «هیات علمی دانشگاه فرهنگیان»
  • مصوبه«تعیین ترکیب اعضای هیأت مرکزی جذب هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان
  • مصوبه «تعیین ترکیب اعضای هیئت مرکزی جذب هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان» ابلاغ شد
  • مصوبه «تعیین ترکیب اعضای هیأت مرکزی جذب هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان» ابلاغ شد