Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-28@15:56:32 GMT

اجرای طرح سایبان، در باغات سیب درختی آذربایجان‌غربی

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۸۶۴۲۰

اجرای طرح سایبان، در باغات سیب درختی آذربایجان‌غربی

سرپرست مدیریت باغبانی جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: طرح ایجاد سایبان باغات در شهرستان ارومیه و مهاباد در سطح ۱۰ هزار متر مربع از باغات سیب پایه رویشی در حال اجراست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جلال بوتراب در گفت و گو با اروم نیوز، افزود: این طرح در راستای پیشگیری از مخاطرات حوادث غیر مترقبه در باغات میوه از جمله تگرگ، سرمازدگی، آفتاب سوختگی اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: ۱۰ میلیارد ریال عتبارهزینه شده برای اجرای این طرح در سه قطعه از باغات سیب پایه رویشی از محل اعتبارات ستاد احیای دریاچه ارومیه تامین شده است .

سرپرست مدیریت باغبانی جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: احداث سایبان یک نوع شیوه نوین حفاظت و مدیریت در باغات است.

بوتراب بیان کرد: در این روش با استفاده از پوشش های خاصی مانند سایه اندازها و توری های ضد تگرگ نسبت به کنترل یک یا چند عامل از عوامل محیطی زنده و غیر زنده موثر در تولید محصولات کشاورزی و باغبانی اقدام می‌شود.

وی با اشاره به مزایای استفاده از این طرح افزود: اجرای این طرح باعث جلوگیری از تبخیر و تعرق، کاهش مصرف آب، جلوگیری از ایجاد خسارت و در نتیجه افزایش کمی و کیفی محصولات باغی می‌شود.

انتهای پیام /

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۶۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات بهسازی و نوسازی باغات استان بوشهر اجرا می‌شود

کبری توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در حال حاضر هشت هزار هکتار از نخلستان‌های استان بوشهر درجه ۲ در شهرستان‌های دشتستان، تنگستان، دشتی، بوشهر و جم وجود دارد که به اصلاح بستر باغ و انجام عملیات نوسازی و بهسازی نیاز دارند.

وی اضافه کرد: در باغ‌های درجه ۲ مدیریت باغ ضعیف و برخی از درختان تکریب نشده اند و همین امر عاملی برای ایجاد آفت‌ها شده که بهبود سازی و بهینه کردن شرایط باغ برای رسیدن به عملکرد بالاتر الزامی است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر ادامه داد: با همکاری اعتبار استانی به مبلغ ۹۰۰ میلیون تومان با مشارکت باغداران جهت اجرای عملیات تکریب نیاز به همت بیشتر باغداران جهت همکاری با جهاد کشاورزی هستیم.

کد خبر 6088999

دیگر خبرها

  • اتمام پروژه کمربندی دوم شهر، نیازمند تخصیص اعتبارات ملی است
  • موضوع شوراها، مهمترین رکن قانون اساسی است
  • صادرات خرما به ۴۰۰ میلیون دلار رسید
  • اجرای موفق طرح عفاف و حجاب در آذربایجان غربی
  • تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی
  • برداشت گل محمدی از باغات بابل
  • اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • بررسی آخرین وضعیت سیب ذخیره شده در سرد خانه های آذربایجان غربی
  • عملیات بهسازی و نوسازی باغات استان بوشهر اجرا می‌شود
  • گردهمایی مددکاران ترویجی شهرستانهای ارومیه، نقده و اشنویه