Web Analytics Made Easy - Statcounter

با حمایت معاونت علمی و فناوری در حال حاضر ۱۴۷ شرکت دانش‌بنیان و خلاق در حوزه توسعه فناوری‌های مربوط به امنیت سایبری در کشور فعالیت می‌کنند.

به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو، امنیت سایبری چیست و چه می‌کند که امروز در صدر برنامه‌های هر شرکت قرار دارد؟ چرا مدیریت ارشد، شرکت‌ها نسبت به این موضوع این قدر نگرانند و به دنبال یافتن مسیری برای حفظ آن هستند؟ یک دلیل غیرقابل انکار وجود دارد و آن اینکه دنیای دیجیتال که در آن تجارت می‌کنیم آسیب پذیر است و در معرض حملات سایبری قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خطری که امنیت کسب و کارها، سرمایه و داده‌های اطلاعاتی ارزشمند مجموعه‌ها و بنگاه‌ها را تهدید می‌کند.

امنیت سایبری یک مولفه مهم در شکل‌گیری زیرساخت‌های هر شرکت و مجموعه‌ای است. در واقع موفقیت در توانایی یک شرکت در محافظت از اطلاعات اختصاصی و داده‌های مشتری در مقابل افرادی که سوء استفاده می‌کنند بستگی دارد.

در دنیا شرکت‌هایی هستند که با توسعه فناوری‌های امنیت سایبری، تلاش می‌کنند خدماتی در این زمینه و برای حفظ اطلاعات و داده‌های شرکت‌ها به آن‌ها ارائه کنند. در ایران نیز ۱۴۷ شرکت شناسایی شدند که با حمایت‌های ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این زمینه تلاش می‌کنند.

نوآوران امن اندیش شریف یکی از این مجموعه‌ها است که با تولید ماژول ارتباط امن شبکه (HW-IPSEC) به این حوزه ورود کرده است. دهکده نواندیشی و نوآوری چهلستون کسب و کار نیز دیگر مجموعه‌ای است که به این حوزه ورود کرده و با تولید سیستم عامل مقاوم در برابر بدافزار‌های خاص منظوره خدماتی در این حوزه ارائه کرده است. از دیگر شرکت‌های فعال می‌توان به نیلی گستر امید اشاره کرد که محصول بورد پایه لینوکس رمز شده را به بازار عرضه کرده است.

پویش گران نیک دانشگر، پیشتازان امن کاوی عماد، کارا دو هزار، پارس پویش فن آور، داده کاوان هوشمند توسن، فنی و مهندسی امن پردازان کویر، شرکت پویا سهامی خاص و ارتباط گستر رشد پاوان نیز دیگر مجموعه‌هایی هستند که در این حوزه فعالیت می‌کنند.

امنیت سایبری در کشور با تلاش مجموعه‌های دیگری، چون شرکت بین‌المللی مهندسی سیستم‌ها و اتوماسیون، دانش افزار نارون شریف، مهندسی پدید آوران نرم افزار آپادانا، مهندسی آدان نیک افزار، صبا انرژی آفرین و ... نیز توسعه یافته است.

برخی محصولات تولید شده در این حوزه نیز شامل سامانه هوشمند نگهداری انبوه و امن اطلاعات (سنا)، توکن و سخت افزار امن سخت افزاری (کیا ۳)، خدمات امنیتی شبکه‌های تلفن همراه، خدمات امنیتی نسل‌های جدید تلفن‌های همراه، خدمات امنیتی نسل‌های جدید تلفن‌های همراه، سامانه ارتباطی امن قابل حمل سراج، پلتفرم شکار تهدید سایبورگ، نرم افزار کنترل کودکان توسط والدین و خودمراقبتی بزرگسالان، سامانه هوشمند نظارت و کنترل از راه دور سادکو، سامانه دفاع هوشمند بیان (سد) و کنترل ابزار امن پرداز می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: امنیت سایبری معاونت علمی و فناوری دیجیتال امنیت سایبری مجموعه ها شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۶۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استاندار سیستان وبلوچستان برتوسعه شرکت‌های دانش بنیان تاکیدکرد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، استاندار در بازدید از پارک علم و فناوری استان گفت: این استان دارای دو منطقه آزاد و یک منطقه ویژه اقتصادی است که بر این اساس باید بر پایه صادرات، تولید محصول داشته باشیم.
محمد کرمی با اشاره به موضوع پشتیبانی دیجیتال دستگاه‌ها گفت: دستورات و اقدامات آموزشی لازم برای بهره‌مندی از شرکت‌های داخل استان انجام شده و به دستگاه‌ها نیز برای بهره گیری از شرکت‌ها و مجموعه‌های داخل استان تاکید شده است.
استاندار سیستان وبلوچستان اذعان کرد: حضور شرکت‌های دانش بنیان در حوزه اقتصاد دریا، حوزه کشاورزی و معادن مهم است و با ایجاد شرکت‌های مختلف در این حوزه‌ها و بهره گیری از ظرفیت‌های نهفته به تولید محصولات و ایجاد کارخانه‌های متنوع دست خواهیم یافت.
وی با اشاره به حضور شرکت‌های توزیع از استان‌های دیگر در این استان گفت: فقط در منطقه سیستان ۴۰ هزار کارت بازرگانی، مجوز واردات ۹۰۰ قلم کالا و مجوز‌های که مختص استان سیستان و بلوچستان است داریم که با توجه به این پتانسیل‌ها می‌توان شرکت‌های توزیع را در داخل استان ایجاد نمود.
کرمی با بررسی دلایل تشکیل نشدمن شرکت‌های دانش بینان در استان افزود: دانشگاه‌ها باید از دوران دانشجویی و دانش آموزی جوانان و نوجوانان را با عرصه کار و فعالیت تولیدی آشنا کنند و فقط به ارائه مطالب تئوری اکتفا نکنند.
استاندار تصریح کرد: از جوانان به خصوص جوانان خوش استعداد این استان انتظار می‌رود که در تشکیل شرکت‌های دانش بنیان و تعاونی‌های دانش بنیان حضور فعال داشته باشند.
وی به اهمیت پتانسیل و آموزش‌های انجام شده حوزه تجارت اشاره کرد و گفت: بحث کریدور شمال و جنوب، حضور کشور‌های آسیای میانه و همچنین کشور‌های اطراف دریای خزر از عوامل گسترش تجارت در استان است که باید به نحو مطلوب از آنها بهره‌برداری کنیم.
استاندار در پایان به همکاری بانک‌ها، حضور اساتید، بومی سازی دستور العمل ها، طراحی و برنامه ریزی دقیق کار‌ها و برگزاری جلسات با حضور بانک ها، مدیران کل و مجموعه اعضا پارک علم و فناوری تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور کرمانشاه توسعه می‌یابند
  • تاکنون از ۳۹ شرکت دانش بنیان حمایت کرده ایم
  • تولید نان کامل در خراسان رضوی امنیت غذایی را تامین می‌کند
  • استفاده از توانمندی‌ دانش‌بنیان‌ها برای رشد و توسعه مدیریت شهری اصفهان
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها برای تحقق رشد تولید
  • وجود ۴۰ هزار کارت بازرگانی در منطقه سیستان برای واردات ۹۰۰ قلم کالا
  • استاندار سیستان وبلوچستان برتوسعه شرکت‌های دانش بنیان تاکیدکرد
  • اقتصاد باید بر پایه مشارکت مردم باشد
  • پرداخت ۱۸ میلیارد به شرکت‌های دانش‌بنیان کردستان
  • ۱۶ شرکت دانش بنیان کردستان در حوزه فناوری اطلاعات فعال است