Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده» محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیته اقتصادی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران به تشریح برنامه‌های مدون کمیته متبوعش پرداخت و گفت: ما در مجموعه شورای ائتلاف و کمیته اقتصادی با دو رویکرد ملی و رویکرد وارد عرصه شده‌ایم. رویکرد ملی به این مفهوم که بتوانیم برای مسائل کلان کشور برنامه داشته باشیم و این برنامه برگرفته از تجارب حوزه‌های اقتصادی و بر اساس اسناد بالادستی طراحی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: رویکرد این برنامه مبتنی بر نظام مسائل است، یعنی اولویت‌های ما این است که امروز مسائل اصلی کشور چیست و متناسب با این مشکلات برای اداره کشور اولویت‌ها را تنظیم کنیم.

رئیس کمیته اقتصادی شورای ائتلاف اظهار داشت: برای هر کدام از این سرفصل‌ها، راهکارهای مشخص و مسیر حرکت و بازه زمانی تعیین شده است. برای مثال اگر در موضوع کسری بودجه که ام المصائب مشکلات اقتصادی کشور است صحبت می‌کنیم چارچوبی از اقدامات در عملکرد و زمان، مشخص کرده‌ایم.

پورابراهیمی تاکید کرد: برای حل مشکل کسری بودجه و مدیریت آن می‌توانیم با استفاده از ظرفیت‌هایی مثل تحول در ساختار نظام بانکی و ساماندهی معافیت‌های مالیاتی کشور اقداماتی انجام دهیم، در کنار این مسائل، موضوع شفافیت سازی اطلاعات اقتصادی که منجر به جلوگیری از فساد خواهد شد مورد توجه قرار دارد.

وی تصریح کرد: این محورها در برنامه کمیته اقتصادی شورای ائتلاف مشخص و بیان شده تا به نتیجه‌ای برای ارائه راهکارهای مشخص و عملیاتی منجر شود. تدوین این برنامه‌ها برای ارائه راهکارهای اقتصادی یکی از اقدامات این کمیته بوده است.

رئیس کمیته اقتصادی شورای ائتلاف خاطرنشان کرد: در کنار اقدامات ملی، اقدامات استانی را آغاز کرده‌ایم که به منظور تعیین اولویت‌های اقتصادی هر استان، در نظر گرفته شده‌اند.

پورابراهیمی اضافه کرد: به عنوان مثال برای استان خوزستان اولویت‌هایی در نظر گرفته‌ایم که با استان خراسان متفاوت است. تمام این اولویت‌ها بر اساس یک نگاه استانی طراحی شده‌اند تا دولت بتواند با رویکرد حل مسائل هر استان، به درستی تصمیم گیری کند و مسیر حرکت به سوی موفقیت را ادامه دهد.

وی اظهار داشت: بنابراین به طور کلی در بخش ملی برنامه‌ای برای مسائل کلان اقتصادی و در بخش استانی برای مسائل و اولویت‌های هر استان ساز و کار متناسب با آن مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس کمیته اقتصادی شورای ائتلاف افزود: امروز در ۱۳ کانون اقتصادی از جمله صنعت و معدن، کشاورزی، اقتصاد کلان، بورس، اصناف، تعاون و … برنامه‌های خود را برای مشکلات کشور تدوین کردیم که بخشی از این برنامه‌ها تا امروز اعلام شده و باقی آنها تا انتخابات به محضر ملت ایران ارائه خواهد شد.

پورابراهیمی با بیان اینکه برای پیروزی سیدابراهیم رئیسی تلاش خواهیم کرد، اظهار داشت: نه بنده و نه هیچیک از همکاران من در مجلس یازدهم هیچ نگاهی به دولت نداریم. هیچکس از مجلس برنامه‌ای برای حضور در دولت نخواهد داشت.

وی تاکید کرد: امروز جایگاه مجلس در حوزه سیاست گذاری جایگاهی بالاتر از دولت است، مجلس ذره‌ای از مبانی علمی و تخصصی در حل مشکلات اقتصادی کوتاه نخواهد آمد و با دولت آینده مبتنی بر این دیدگاه صریح همراهی خود را ادامه خواهد داد.

رئیس کمیته اقتصادی شورای ائتلاف گفت: علیرغم همه تلاشی که برای پیروزی آیت الله رئیسی می‌کنیم و برای ارائه برنامه‌ای مدون در جهت حل مشکلات اقتصادی این تلاش را ادامه خواهیم داد، اما بعد از روی کار آمدن دولت در رای دادن اعتماد به وزرا از هیچیک از مبانی خود و حقوق ملت ایران کوتاه نخواهیم آمد.

انتهای پیام/

منبع: نماینده

کلیدواژه: انتخابات پور ابراهیمی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی رئیس کمیته اقتصادی شورای ائتلاف اولویت ها برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۶۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاندیدا‌های شورای ائتلاف در شیراز و زرقان معرفی شد

مجید فروردین گفت: شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب در فارس (شانا)، آقایان سید اسماعیل حسینی و ابراهیم عزیزی را دو کاندیدای مورد حمایت در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در شیراز و زرقان معرفی کرده است.

او گفت: اطلاعیه رسمی شانای کشور نیز در خصوص اعلام حمایت از این دو کاندیدا تا فراد اعلام خواهد شد.

رئیس شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب در فارس (شانا) افزود: در حوزه انتخابیه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد نیز شانا هنور فرد مورد حمایت خود را اعلام نکرده و به احتمال زیاد صبح فردا اعلام خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • کاندیداهای حوزه انتخابیه ری به بررسی مشکلات شهر پرداختند
  • کاندیداها در آستانه انتخابات دنبال ارائه دیدگاه‌هایشان باشند
  • (ویدئو) چرا خانم‌ها عضو شورای نگهبان نیستند؟
  • رفع مشکلات منطقه ۱۳ در دستور کار کمیته نظارتی شورای شهر اصفهان
  • دهقان کیا: دولت و مجلس به دنبال حال خوب برای بازنشستگان تأمین اجتماعی نیستند/ حال خوب با پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی
  • بررسی مشکلات ۱۵ مددجو زندان سپیدار اهواز
  • کاندیدا‌های شورای ائتلاف در شیراز و زرقان معرفی شد
  • رفع مشکلات مردم، تکلیف مدیران در دولت سیزدهم است
  • مسائل فرهنگی و اجتماعی در کف خیابان قابل حل نیست
  • ردادی: مردم با حضور در انتخابات مجلسی قوی را رقم بزنند