Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمدجواد آذری جهرمی، ظهر دوشنبه در جشن اتصال ۱۰۰ درصدی روستاهای استان یزد به اینترنت پرسرعت با اشاره به اهمیت فضای مجازی و فراگیر شدن آن اظهار داشت: در گذشته ای نه چندان دور فضای مجازی در اختیار چند رسانه و کانال بود اما امروز استفاده از این فضا فراگیر شده است.

وی با اشاره به اینکه در این فضا بسیاری از مفاسدی که در بستر جامعه در حال وقوع است، افزود: برخی مفاسد در این فضاها بین مردم به اشتراک گذاشته شده بود و به نظر می رسد فضای مجازی، نظارت اجتماعی را افزایش داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه روستاها نیز مانند شهرها باید از تکنولوژی و ابزارهای روز بهره مند باشند، عنوان کرد: در سال ۹۲ پهنای باند اینترنت استان یزد شش گیگابیت بر ثانیه بود که تنها چهار گیگابیت آن مورد استفاده قرار می گرفت اما اکنون پهنای باند اینترنت این استان به ۳۲۰ گیگابیت بر ثانیه رسیده و میزان مصرف نیز ۱۲۰ گیگابیت است که این آمارها نشان می دهد توسعه چشمگیری در زیرساخت های ارتباطی یزد اتفاق افتاده است.

آذری جهرمی تصریح کرد: مردم یزد یک استفاده کننده صرف از فناوری نوین نیستند بلکه در تولید فناوری نیز در کشور اثرگذار هستند و فعالیت جوانان و فعالان این عرصه قابل تحسین است.

وی تصریح کرد: زمانی عده ای بر این باور بودند که اینترنت موجب نابودی بنیان خانواده می شود و نباید به سمت توسعه بخشیدن به آن رفت اما با توجه به ظرفیت ها و مزیت هایی که این فناوری در کشور ایجاد کرده، امروز همانها معتقدند که باید به آخرین فناوری های روز مجهز شویم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: اهمیت اینترنت و فضای مجازی در دوران شیوع کرونا بیش از هر زمان دیگری خود را نشان داد و امروز وظیفه خود می دانیم که برای توسعه این ابزارها بیش از پیش قدم برداریم.

آذر جهرمی ادامه داد: امروز به واسطه توسعه فضای مجازی در کشور ۱۳ میلیون دانش آموز، یک میلیون معلم، ۴ میلیون دانشجو و ۱۴۰ هزار استاد دانشگاه به فعالیت های آموزشی می پردازند و در روستاها نیز در شرایط کرونایی از طریق اینترنت امرار و معاش می کنند.

وی یادآور شد: حتی در مناسبت های مذهبی نظیر ایام محرم و ایام فاطمیه از ظرفیت اینترنت و فضای مجازی بهره های بسیاری گرفته شد بنابراین نظریه عده ای مبنی بر مرزبندی یعنی بستن و محدود کردن که روش جاهلان صدر اسلام است، رد است و معتقدیم تنها راه هدایت، از بین بردن جهالت با روشن‌گری و ترویج کلام حق است.

آذری جهرمی گفت: هدف ما ایجاد پیشرفت برای رسیدن به کمال است نه پسرفت، باید در شرایط امروز دنیا خودمان را به فناوری روز تجهیز کنیم، راه مرزبانی در این حوزه پیشرفت است نه عقب ماندگی، البته باید به عوارض آن هم توجه کنیم.

وی با اشاره به اینکه برخی د اوطلبان ریاست جمهوری از داشتن برنامه برای ایجاد تحول بزرگ در فضای مجازی سخن می گویند، عنوان کرد: این سخنان را به فال نیک می گیریم و امیدواریم بعد از موفقیت در رقابت انتخاباتی نیز به حرف خود پای بند بمانند.

آذری جهرمی با اشاره به استفاده از ظرفیت فضای مجازی در انتخابات، امیدواریم با تدابیر اندیشیده شده در این زمینه، شاهد انتخابات خوب با مشارکت حداکثری مردم باشیم.

کد خبر 5224816

منبع: مهر

کلیدواژه: یزد محمد جواد آذری جهرمی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات انتخابات 1400 ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه چالش شایستگی گرگان آمار کرونا شیراز خطبه های نماز جمعه واکسن کرونا مشارکت مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی اردبیل شیوع کرونا فضای مجازی آذری جهرمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۶۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هرقانونی در فضای مجازی به معنای محدود کردن فضای مجازی نیست!

دریافت 4 MB کد خبر 6097315

دیگر خبرها

  • ۳ پرونده در دادسرای مشهد در خصوص جرایم انتخاباتی تشکیل شد
  • تشکیل ۳ پرونده قضایی در دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان رضوی
  • تیپ خاص ناصر حجازی در فضای مجازی داغ شد!
  • هرقانونی در فضای مجازی به معنای محدود کردن فضای مجازی نیست!
  • آموزش حلقه مفقوده حریم خصوصی در اینترنت
  • تاکید پلیس بر‎اخلاق‎ ‎مداری‎کاربران‎ ‎مجازی‎ در‎انتخابات‎
  • کشور‌های مختلف برای محافظت از کودکان چه کردند؟
  • انتخابات الکترونیک چه مراحلی دارد؟
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران موجب رشد پایدار اقتصاد دیجیتال است
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران مهمترین عامل اعتماد به سکو‌های داخلی