Web Analytics Made Easy - Statcounter

پایان ۲۲ سال چشم‌انتظاری فرا رسید، این را مردم طالقانی می‌گویند که برای طی‌کردن مسیر ناچار بودند روزانه ۱ ساعت بیشتر زمان بگذراند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، پایان ۲۲ سال چشم‌انتظاری فرا رسید، این را مردم طالقانی می گویند که برای طریق مسیر ناچار بودند روزانه ۱ ساعت مسافت را بیشتر طی می کردند تا به همان نقطه ای برسند که با ۴۰ دقیق زمان کمتر می توانستند برسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جاده جدید طالقان به هشتگرد ۹ خرداد افتتاح شد، محوری که ۳۲ کیلومتر مسیر را کوتاه می کند و می توان آن را به عنوان یک جاده گردشگری نامگذاری کرد. اهالی این دو منطقه از این خرسند هستند که می توانند با طی مسافتی کوتاه با اقوام خود دیدار کنند.   نزدیک، کوتاه و ایمن، سه مولفه‌ای است که ساکنان هشتگرد و طالقان آن را به مجور جدید مذکور نسبت می دهند و امیدوارند موجب رونق و توسعه این دو منطقه شود، عزیزاله شهبازی می گوید؛ هشتگرد – طالقان پروژه ای است که این شهرستان را مستقیما به استان البرز وصل می کند.   استاندار البرز هزینه سفر، سوخت و ایمنی راه از مشخصاتی می داند که مشکلات گذشته مسیر طالقان را مرتفع می کند، در این جاده کوهستانی مرتفع ترین تونل کشور از سطح دریا هم در حال احداث بوده که ۲ هزار و ۸۰۰ متر ارتفاع دارد.   ۹۷۵ متر طول این تونل است که ۱۰۰ متر آن انجام شده است، علی حدادی نماینده مردم طالقان در مجلس شورای اسلامی می گوید، در کنار جاده طالقان – هشتگرد، جاده های روستایی البرز با مشکلات جدی مواجه هستند.   راه هشتگرد-طالقان از سال ۷۸ آغاز شد و جاده ‎ای روستایی بود که اعتبارات بسیار کمی را از آن خود کرده بود و در سال ۹۲ اهمیت بیشتری یافت تا دسترسی مردم طالقان به آزادراه تسهیل و تسریع شود، اما در این مدت چند پیمانکار عوض شد.   در نهایت تا سه سال پیش حدود ۶۰ درصد پروژه انجام شده بود و در این مدت ۴۰ درصد باقی پروژه با پیگیری های صورت گرفته تکمیل شد. به گفته استاندار البرز در این سه سال به مناطق کمتر برخوردار توجه بیشتری شد تا زیرساخت‌های شهرستان هایی همچون طالقان و اشتهارد ارتقا یابد.   البته محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی هم می گوید، سازمان برنامه و بودجه از سال ۹۷ تا امروز بودجه عمرانی وزارت راه و شهرسازی را ۳ برابر کرده است، به گونه ای که سالیانه هزار کیلومتر بزرگراه برای رفاه مردم ساخته شد تا توسعه فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی را به دنبال داشته باشد.   در خاتمه باید گفت ۲۲ سال چشم انتظاری پس از گذشت ۶ دولت یعنی از زمان خاتمی تا پابان عمر دولت روحانی، زمان کمی نیست، این در حالی است که دولت در بهره برداری از راه های روستایی و رفاه هر چه بیشتر مردم اهتمام ویژه ای داشته باشد نه اینکه ۲۲ سال مردم را چشم انتظار بگذارد.   انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مردم طالقان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۶۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتصال جاده گردشگری گلمکان به گلبهار

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ حمیدرضا نظام خواه گفت : اتصال این دو شهر از طریق جاده گردشگری به ارتقاء شاخص های فرهنگی، اجتماعی، بهداشتی، اداری، توریستی و گردشگری منطقه کمک می کند.

وی افزود: محور گلمکان به گلبهار هشت کیلومتر طول دارد که چهار کیلومتر آن در تعهد شهرداری گلمکان زیرسازی و آسفالت شده و بقیه در تعهد دولت نیازمند توجه ویژه است.

رئیس شورای اسلامی شهر گلمکان گفت: با اتصال جاده گردشگری گلمکان به گلبهار عملا این شهر از بن بست خارج می شود.

نظام خواه اظهار کرد: نیاز های عمران شهری گلمکان در دیدار مسئولان بخش با معاونان وزیر راه و شهرسازی، صمت، معاون حقوقی رئیس

جمهور و سازمان شهرداری ها ارائه شده و دستور تامین قیر و تکمیل جاده اخذ شده است. 

گلمکان در ۴۵ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

دیگر خبرها

  • تجارت ایران با کشور‌های آفریقایی دوبرابر می‌شود/ فردا ۸ اردیبهشت زمان افتتاح بزرگترین نمایشگاه دستاورد‌های ایران
  • وضع برخی جاده‌های شرق اصفهان در بدترین شرایط است
  • افتتاح بخشی از رینگ چهارم ترافیکی اصفهان تا پایان سال
  • افتتاح ۲۰ کیلومتر از جاده شهرکرد به ناغان
  • نصب ۲۵ کیلومتر نیوجرسی در محورهای بزرگراهی آذربایجان غربی ​
  • نصب ۳ کیلومتر نیوجرسی در محورهای مواصلاتی شهرستان خوی
  • اتصال جاده گردشگری گلمکان به گلبهار
  • دهگردشی و ارایه خدمات بهداشتی درمانی در روستا‌های صعب العبور طالقان
  • افتتاح نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در کوهبنان
  • جنجال در هشتگرد؛ هر ۷ عضو شورای شهر هشتگرد حق ورود به جلسات را ندارند!