Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-04@08:18:36 GMT

منطقه ویژه اقتصادی پیام در یزد ایجاد می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۸۶۹۴۶

منطقه ویژه اقتصادی پیام در یزد ایجاد می‌شود

آذری جهرمی گفت:با توجه به ظرفیت تولیدی استان یزد، تصمیم داریم منطقه ویژه اقتصادی ICT را در یزد ایجاد کنیم و براین اساس می‌توانیم در استان یزد منطقه ویژه اقتصادی پیام را داشته باشیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، محمدجواد آذری جهرمی ظهر امروز در آیین پوشش و بهره‌مندی 100 درصدی روستاهای استان یزد از اینترنت پرسرعت، برقراری عدالت بین همه مناطق و بهره‌مندی روستاییان از مواهب پیشرفت تکنولوژی را از نتایج ایدئولوژی امام(ره) خواند و گفت: ایدئولوژی امام(ره) موجب استقرار انقلاب اسلامی شد و نظام اسلامی مبتنی بر عدالت شکل گرفت و این بهره‌مندی روستاییان از پیشرفت‌های روز از مصادیق حرکت امام(ره) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: استان یزد در سال 92، دارای پهنای باند 6 گیگابایت بر ثانیه بود که 4 گیگابایت آن مورد استفاده قرار می‌گرفت که هم اکنون این پهنای باند با افزایش بیش از 50 برابری به 320 گیگابایت بر ثانیه رسیده و میزان استفاده از آن هم با افزایش 30 برابری به 120 گیگابایت رسیده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه با اقدامات انجام گرفته در استان یزد ظرفیت سازی حوزه زیرساخت برای جهش بزرگ در زمینه ارتباطات و فناوری انجام گرفته است، عنوان کرد: مردم استان یزد صرفا استفاده کننده از زیرساخت‌ها نیستند بلکه در تولید تکنولوژی هم موثر هستند و با وجود جوانان، تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران در راستای توسعه زیرساخت‌های ارتباطاتی اقدامات خوبی انجام دادند.

آذری جهرمی گفت: وظیفه ما توسعه ابزار و زیرساخت‌ها است و باید خود را تجهیز کنیم و به قله پیشرفت برسیم و با اقداماتی که انجام شده در شرایط فعلی 13 میلیون دانش آموز، یک میلیون معلم، 400 هزار دانشجو، طلبه ها و ... می‌توانند برای آموزش از بستر فضای مجازی استفاده کنند البته باید در حوزه روشنگری و استفاده از این فضا اقدامات لازم انجام گیرد.

وی ادامه داد: امروز فضای مجازی اهمیت پیدا کرده است و اقتصاد این حوزه اقتصاد آینده دنیا است، فضای مجازی در حال حاضر به کمک بحران آب آمده است همچنین راه حل مشکلات اقتصادی، معیشتی، بهره وری، فساد و ... را می‌توان در استفاده از فضای مجازی پیدا کرد.

وی با اشاره به ظرفیت استان یزد در زمینه تولید گفت: به دلیل این ظرفیت تولیدی، تصمیم داریم منطقه ویژه اقتصادی ICT را در یزد ایجاد کنیم و براین اساس می‌توانیم در استان یزد منطقه ویژه اقتصادی پیام را داشته باشیم که تاپایان دولت اقدامات لازم در این زمینه انجام می‌گیرد.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: منطقه ویژه اقتصادی فضای مجازی استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۶۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری ایجاد بیمارستان ویژه چشم در اهواز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با تاکید بر نیاز جدی خوزستان به بیمارستان ویژه چشم گفت: بار بالای مراجعات و کمبود فضای فیزیکی موجب شده است علی‌رغم ارائه خدمات درمانی تخصصی و فوق تخصصی، شاهد نارضایتی و گاه مراجعه به سایر استان‌ها برای درمان باشیم.

محمدحسین سرمست اظهار کرد: در حال حاضر روزانه حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ بیمار به درمانگاه و اورژانس چشم بیمارستان امام خمینی (ره) مراجعه می‌کنند و بیش از ۳۰ عمل جراحی نیز در اتاق‌های عمل چشم این مرکز درمانی انجام می‌شود.

سرمست گفت: در همین راستا و با توجه به وجود ظرفیت‌های درمانی در اهواز، از جمله بیمارستان طالقانی قدیم اهواز، در حال پیگیری هستیم که حضور امروز دادستان مرکز خوزستان نیز به همین منظور است.

دیگر خبرها

  • پیام ویژه آمریکا خطاب به عربستان درباره سازش با اسرائیل
  • گردش دوباره چرخ کارخانه ذوب آهن اسدآباد درخواست کارگران شد
  • پیام پیرمرد حاشیه‌ساز سپاهانی بعد از توهین به هواداران زن پرسپولیسی
  • افشای نمرات تحصیلی رائفی پور؛ نمره ۱۳ در درس توسعه اقتصادی
  • افشای مدرک تحصیلی رائفی پور /نمره ۱۳ در درس توسعه اقتصادی /معدل کارشناسی چند بود؟
  • جلوی مازوت‌سوزی باید گرفته شود
  • پیگیری ایجاد بیمارستان ویژه چشم در اهواز
  • نسبت ما با فضای مجازی چگونه است؟ / تلاش «شبکه» برای ایجاد پرسش
  • رسالت معلمی دفاع از حق است
  • بیش از ۴۰۰ سایت و صفحه مجازی به دلیل جرائم اقتصادی مسدود شد