Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تربت حیدریه به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی این شهرستان، محمود کاظمی ظهر امروز  در نشست صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر شهرستان تربت‌حیدریه افزود: هم‌اکنون حدود در سطح استان، ۱۷۲ هزار خانوار بیمه شده روستایی را تحت پوشش داریم.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر خراسان رضوی جمعیت خانوار روستایی استان را ۵۱۶ هزار و جمعیت بهره‌بردار بخش کشارزی را نیز ۳۳۸ هزار اعلام و اظهار کرد: بر اساس آمار وزارت جهاد کشاورزی بیشترین آمار مربوط به خراسان رضوی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در بین ۳۲ شهرستان خراسان رضوی، بجستان و سبزوار بیشترین و زاوه و باخرز کمترین ضریب پوشش بیمه را به خود اختصاص داده‌اند.

کاظمی افزود: هر چند تربت‌حیدریه اکنون جزو ۱۰  شهر برتر خراسان رضوی است، اما انتظار داریم به جزو سه شهر برتر استان، جایگاه خود را ارتقا دهد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر خراسان رضوی گفت: سال گذشته با وجود محدودیت‌های اعمال شده به واسطه کرونا، اما در مقایسه با ۱۶ سال فعالیت صندوق رکورد زده و موفق شدیم بیش از ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر بیمه شده جدید جذب کنیم.

وی تصریح کرد: با وجودی که عمر صندوق بسیار جوان و پایین است، اما میانگین سنی اعضا بسیار بالا و اولویت ما در جذب عضو جدید، سرپرستان خانوار هستند و بنا داریم با اقدامات حمایتی از آسیب‌های اجتماعی پیشگیری کنیم.

مدیر جهاد کشاورزی تربت‌حیدریه نیز در این جلسه گفت: ‌اکنون از مجموع ۲۳ هزار خانوار روستایی این شهرستان، ۹ هزار خانوار معادل ۴۱ درصد جامعه هدف، زیر پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر هستند و ۶ هزار خانوار نیز زیرپوشش هیچ خدمات بیمه‌ای نیستند.

حسین محمدی افزود: در بحث خدمات‌دهی به روستاییان، این بیمه مورد تاکید است و اطلاع رسانی در خصوص خدمات مطلوب و حمایتی این بیمه نیازمند ورود جدی دهیاران، اعضای شوراهای اسلامی و مشارکت بیش‌ از پیش روستاییان است.

وی ادامه داد: صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر برای گسترش ضریب نفوذ بیمه اجتماعی در جامعه هدف برنامه‌ریزی و اجرا شده و اکنون برای افزایش خدمات دهی، نیازمند اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی است.

وی با بیان این اکنون ۱۷ صندوق خرد زنان روستایی با حداقل ۲۵ عضو در این شهرستان داریم، گفت: فعالیت این افراد در زمینه خیاطی، پرورش مرغ بومی، پرورش قارچ و دیگر مشاغل روستایی است.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸

منبع: فارس

کلیدواژه: خراسان رضوی بیمه بیمه اجتماعی روستاییان محمود کاظمی حسین محمدی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر هزار خانوار خراسان رضوی تربت حیدریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۶۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ درصد فضاهای آموزشی بَردَسکَن خراسان رضوی در طرح نوسازی قرار گرفته‌ است

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  مدیر آموزش و پرورش شهرستان بردسکن در آیین گرامیداشت روز معلم در دبیرستان شهید مطهری بردسکن به افتخارات این مجموعه اشاره کرد وگفت :در حوزه اقامه نماز مدارس شهرستان بردسکن در سطح استان به عنوان شهرستان برتر شناخته شد و هرچند تنها در ۶۰ فضای آموزشی نمازخانه شهرستان احداث شده است ولی در اکثر مدارس شهرستان بردسکن حتی با جمعیت پایین دانش‌آموزی نماز به جماعت اقامه می‌شود.

وی به کسب رتبه نخست دانش آموزان پایه دوازدهم در آزمون پایش استان و رتبه نخست لیگ پایا در کشور اشاره و اضافه کرد : در عملکرد و ارزیابی که اداره کل آموزش و پرورش استان انجام داد، آموزش پرورش بردسکن در بین ۴۷ ناحیه آموزش و پرورش استان رتبه دهم را از آن خود کرد.

مدیر آموزش و پرورش بردسکن کمبود اعتبارات را یکی از علل اصلی اجرا نشدن برخی از طرح‌های آموزش و پرورش در این شهرستان دانست و اظهار داشت: ایجاد یک مرکز خدمات رفاهی برای فرهنگیان یکی از ضروریات برای جامعه فرهنگیان بردسکن است که متاسفانه جای آن در شهرستان خالی است.

چراغیان به طرح استخر شنای دانش‌آموزی این شهرستان اشاره کرد و افزود: متاسفانه این طرح بیش از ۱۰ سال است که به خاطر کمبود اعتبارات در حد پی سازی (فونداسیون) باقی مانده است که حداقل برای ساخت این طرح ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

شهرستان بردسکن با ۸۵ هزار نفر جمعیت و ۱۷ هزار دانش آموز و سه شهر "بردسکن، شهرآباد و انابد" و ۷۳ روستای دارای بیش از ۲۰ خانوار در فاصله ۲۸۰ کیلومتری جنوب غرب مشهد قرار دارد.

دیگر خبرها

  • کسری مخازن آبهای زیرزمینی تربت‌حیدریه از ۵۰ میلیون مترمکعب فراتر رفت
  • ۴۰ درصد فضاهای آموزشی بَردَسکَن خراسان رضوی در طرح نوسازی قرار گرفته‌ است
  • پروژه‌های آموزشی نیمه تمام تا مهرماه در تربت حیدریه تکمیل می‌شود
  • صندوق بیمه کشاورزان و روستاییان ۳ میلیون بیمه‌شده دارد
  • صندوق بیمه کشاورزان و روستاییان ۳ میلیون نفر بیمه شده دارد
  • یک میلیون روستایی و کشاورز در دولت سیزدهم بیمه شدند
  • بیش از یک میلیون نفر روستایی و کشاورز در این دولت بیمه شدند
  • ثبت نام بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری تمدید شد
  • ثبت‌ نام بیش از ۶۰۰۰ نفر از مادران غیرشاغل لرستانی در صندوق بیمه
  • شهر کَدکَن قابلیت تبدیل به قطب گردشگری ادبی شهرستان تربت‌حیدریه را دارد