Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@04:29:06 GMT

برنامه‌های گرامیداشت ۱۴ و ۱۵خرداد ورامین اعلام شد

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۸۷۰۲۳

برنامه‌های گرامیداشت ۱۴ و ۱۵خرداد ورامین اعلام شد

حجت الاسلام سیدمحسن محمودی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: سالروز ارتحال امام راحل، یکی از تلخ‌ترین روزها در تاریخ انقلاب اسلامی است و باید از این روز برای یادآوری سیره و روش زندگی این مرد بزرگ، استفاده کرد.
وی افزود: ۱۵خرداد سرآغاز نهضتی بزرگ برای ایران ستم دیده از نظام شاهنشاهی بود و مردم خسته از جور، ستم و بی‌عدالتی خواستار پیوند خوردن اسلام با دگرگونی صورت گرفته شدند، نهضتی که نام مردم دشت ورامین در آن می‌درخشد و نام خود را با سند ولایتمداری ثبت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به ویژه برنامه‌های ایام الله ۱۴ و ۱۵ خرداد در ورامین اظهار داشت: اگر چه امسال نیز با توجه به شیوع ویروس کرونا، نمی‌توان برخی از برنامه‌های میدانی را اجرا کرد ولی تلاش می‌شود تا با رعایت دستور العمل های بهداشتی برنامه‌هایی در قالب نگاه بصیرتی، شناخت راه و روش امام راحل، شهدای ۱۵خرداد و آگاه کردن مخاطبان از اهمیت انتخابات پیش رو در ۲۸ خرداد اجرایی شود.

محمودی تصریح کرد: برگزاری نشست ویژه بانوان، نشست پیشگامان انقلاب اسلامی در نهضت امام خمینی(ره)، مراسم کارگری در منطقه صنعتی خیرآباد، برپایی نمایشگاه آثار و اسناد ۱۵خرداد، تجلیل از مدافعان سلامت و بزرگداشت قیام ۱۵خرداد در بیمارستان شهدای ۱۵خرداد و برگزاری یادواره شهدای ۱۵خرداد با محوریت شهیدان طباطبایی و عرب مقصودی در زادگاه این دوشهید روستای محمدآباد عرب‌ها از جمله برنامه‌های شاخص ورامین در این ایام است.

وی همچنین از برگزاری مراسم یادواره شهدای ۱۵خرداد با محوریت شهید حسن خانی، مراسم گلباران قتلگاه شهدای ۱۵خرداد، برگزاری مراسم ویژه بزرگداشت سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) در نمازهای جمعه و برگزاری مراسم بزرگداشت حضرت امام و شهدای ۱۵ خرداد در مسجد آبباریک و مصلای صاحب‌الزمان(عج) از دیگر برنامه‌های ورامین در ایام الله ۱۴ و ۱۵ خرداد یاد کرد.

امام جمعه موقت ورامین با دعوت از آحاد مردم برای شرکت در برنامه‌های مهم خرداد ماه گفت: برای اولین بار کلیپ نقش مردم ورامین در ۱۵خرداد و محکومیت فتنه و مستندی با محوریت شهید حسن خانی از شهدای ۱۵خرداد تهیه و از رسانه ملی پخش می‌شود.

ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

مردم دشت ورامین در قیام خونین ۱۵ خردادسال ۴۲ هفت شهید به نام های شهید سید مرتضی طباطبایی رفیعی، شهید عزت الله رجبی، شهید امیرهوشنگ معصومشاهی، شهید جعفر عرب مقصودی، شهید مسیب مهابادی، شهید ابوالقاسم اردستانی و حسن خانی را تقدیم اسلام و انقلاب کردند.

برچسب‌ها قیام ۱۵ خرداد انقلاب اسلامی ایران ورامین امام خمینی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قیام ۱۵ خرداد انقلاب اسلامی ایران ورامین قیام ۱۵ خرداد انقلاب اسلامی ایران ورامین امام خمینی اخبار کنکور شهدای ۱۵خرداد شهدای ۱۵ ۱۵ خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۷۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ویژه برنامه های گرامیداشت مقام معلم در شهرهای مختلف خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، همزمان با آغاز هفته مقام معلم زنگ سپاس معلم در مدارس شهرستان فیروزه نواخته شد.

این مراسم با حضور فرماندار و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی در محل آموزشگاه ثامن الائمه (ع) شهر همت آباد فیروزه برگزار شد.

سخنرانی، قرائت دکلمه و تجلیل از معلمان آموزشگاه از برنامه‌های این مراسم بود.

همچنین  با حضور فرماندار و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی در محل آموزشگاه ثامن الائمه (ع) شهر همت آباد فیروزه برگزار شد.

سخنرانی، قرائت دکلمه و تجلیل از معلمان آموزشگاه از برنامه‌های این مراسم بود.

نواختن زنگ سپاس معلم در مدارس منطقه کدکن

همزمان با ۱۲ اردیبهشت ماه سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و آغاز هفته معلم، زنگ «سپاس معلم» با حضور جمعی از اعضای شورای اداری بخش کدکن به صورت متمرکز در دبستان دخترانه ام البنین (س) شهر کدکن نواخته شد.

در این مراسم از معلمان شاغل در این آموزشگاه با اهدای شاخه گل توسط دانش آموزان تجلیل به عمل آمد.

تکریم قرآن آموزان مرکز دارالقرآن خاتم النبیین بردسکن از مسئولان ستادی آموزش و پرورش

به همت مدیریت مرکز دارالقرآن خاتم النبیین شهرستان بردسکن قرآن آموزان این مرکز ضمن اجرای سرود در محوطه مدیریت آموزش و پرورش با اهدای شاخه‌های گل از مسولان حوزه ستادی آموزش و پرورش شهرستان بردسکن تجلیل کردند.

برگزارس مراسم بزرگداشت مقام معلم در ششتمد

همزمان با سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و هفته معلم، آیین بزرگداشت مقام معلم در روز ۱۲ اردیبهشت با حضور فرماندار، مسوولان نهاد‌های اداری روحانیون، نیرو‌های نظامی و انتظامی و فرهنگیان برگزار شد.  

خداداد فروزنده مدیرآموزش و پرورش ششتمد در این مراسم با تبریک گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلم گفت: قدردان حضور مسئولان و مدیران نهاد‌های اداری شهرستان برای تکریم معلمان هستیم.

اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری و سرود دانش‌آموزی  برخی از برنامه‌های بزرگداشت هفته معلم در شهرستان ششتمد بود.

زنگ سپاس معلم در ۲۰۰ آموزشگاه شهرستان بردسکن نواخته شد

همزمان با اولین روز هفته بزرگداشت مقام معلم در مراسمی با حضور فرماندار بردسکن و اعضای شورای اداری با حضور در دبیرستان دخترانه شهید مطهری زنگ سپاس معلم و در ۲۰۰ آموزشگاه دیگر سطح شهرستان بردسکن زنگ سپاس معلم با حضور بخشداران، دهیاران و شورا‌های اسلامی و مدیران مدارس به صدا درآمد.

اعزام ۱۰۰ تیم تکریم از معلمان به مدارس شهرستان بردسکن

همچنین همزمان با دوازدهم اردیبهشت ماه سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و هفته بزرگداشت مقام معلم ۱۰۰ تیم تکریم متشکل از مدیران ادارات، پیشکسوتان فرهنگی، انجمن اولیای مدارس، دهیاران و شورا‌های اسلامی برای عرض تبریک به معلمان با اهدای شاخه‌های گل و شیرینی به ۲۰۰ مدرسه این شهرستان اعزام شدند.

دیگر خبرها

  • مردم قم با ۲ شهید گمنام دوران دفاع مقدس وداع کردند
  • اعلام جزئیات تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده در اصفهان
  • گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی سپاه در حرم بانوی کرامت
  • برگزاری مراسم گرامیداشت روز معلم در روستای مشهدکاوه + فیلم
  • برگزاری ویژه برنامه های گرامیداشت مقام معلم در شهرهای مختلف خراسان رضوی
  • مراسم گرامیداشت هفته معلم و عقیدتی سیاسی در خوی + تصاویر
  • برگزاری مراسم گرامیداشت فردوسی ترکمن‌ها در همه شهرستان‌های گلستان
  • تحلیف سربازان مرکز آموزشی امام رضای بیرجند و مراسم گرامیداشت روز معلم
  • آئین گرامیداشت شهید «محسن حسین نیا» در زورخانه کن برگزار شد
  • برگزاری مراسم گرامیداشت تولد مختومقلی فراغی شاعر شعر ترکمن در همه شهرستان‌های گلستان