Web Analytics Made Easy - Statcounter

با گذشت چهار سال از فاجعه دلخراش سوختن برج مسکونی گرنفل که بر اثر آن ۷۲ نفر جان باختند، تحقیقات نشان می‌دهد که روکش بیرونی بسیاری از ساختمان‌های انگلیس از همان جنسی است که استفاده از آن در پی حادثه گرنفل ممنوع شد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، دولت انگلیس دسامبر ۲۰۱۸ استفاده از عایق‌های پلاستیکی در نمای بیرونی ساختمان‌های بلندتر از ۱۸ متر را ممنوع کرد تا فاجعه گرنفل دوباره تکرار نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما دو هفته پیش آتش سوزی یک ساختمان ۱۹ طبقه واقع در شرق لندن که روکش آن مشابه برج سوخته گرنفل بود خبر ساز شد. در این حادثه بخش‌هایی از طبقات ۸، ۹ و ۱۰ ساختمان خسارت دید و انتقاد‌ها از اهمال دولت محافظه‌کار انگلیس در آستانه چهارمین سالگرد این فاجعه دوباره بالا گرفت.

نشریه گاردین گزارش داد که روکش ساختمان دست کم ۷۰ مرکز آموزشی و ۲۵ بیمارستان و خانه سالمندان از همان شرکتی خریداری شده که در برج سوخته گرنفل به کار برده شد. شهرداری لندن، سازمان آتش‌نشانی و شورای ساخت‌وساز انگلیس هم می‌خواهند که ممنوعیت استفاده از روکش‌های پلاستیکی اشتعال‌زا به مراکز آموزشگاهی تعمیم یابد.

آتش‌سوزی برج گرنفل که ۱۴ ژوئن ۲۰۱۷ رخ داد، ابتدا به یک یخچال معیوب در طبقه چهارم ساختمان نسبت داده، اما بعدا مشخص شد که علت سرایت سریع آتش به سایر طبقات ناشی از جنس روکش ساختمان بوده است. پس از آن انگشت اتهام به سمت شهرداری منطقه و دولت «ترزا می» رفت که برای کاهش هزینه‌ها از روکش‌های اقتصادی و ارزان قیمت استفاده کردند.

در آستانه چهارمین سالگرد این حادثه دلخراش، دولت انگلیس هنوز موفق به اسکان دائم آوارگان و تعویض روکش‌های معیوب سایر ساختمان‌های کشور نشده است. گزارش‌ها حاکیست که پنج ماه پیش از حادثه گرنفل یک دستگاه ساختمان ۲۰ واحدی در شرق لندن سوخت که خبر آن چندان بازتاب نیافت.

دبیر کل انجمن مدیران مدارس و کالج‌های انگلیس می‌گوید که آمار بالای روکش‌های معیوبی که در نمای ساختمان مراکز آموزشی کشور به کار می‌رود مایه نگرانی است. وی افزود: «برای تامین ایمنی دانش‌آموزان و آموزگاران به اقدام، بیش از گفتگو نیاز است.» همچنین رئیس اتحادیه ملی آموزش انگلیس تصریح کرد استفاده از روکش‌هایی که قابلیت اشتعال دارند و باعث آتش‌سوزی مدارس می‌شوند توصیه نمی‌شود.

دولت انگلیس ۳.۵ میلیارد پوند کمک مالی برای تعویض روکش‌های قدیمی ساختمان‌هایی اختصاصی داده که تعداد طبقات‌شان فراتر از ۶ طبقه است. با این حال آمار‌ها نشان می‌دهد که هنوز ۳۰۰ دستگاه ساختمان معادل ۲۳ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی، یا عبارت دیگری ۵۶ هزار و ۶۴۰ شهروند در انگلیس زندگی می‌کنند که روکش ساختمان آن‌ها از جنس برج گرنفل است. این افراد هر روز با دلهره و اضطراب در انتظار هستند تا پیش از وقوع یک فاجعه دیگر، روکش ساختمان‌شان عوض شود.

این درحالیست به گزارش اینساید هاوزینگ این آمار بخش کوچکی از کوه یخی یک فاجعه است. روکش بسیاری از ساختمان‌های انگلیس از دیگر مواد اشتعال‌زا استفاده شده که دولت بایت تعویض آن بودجه‌ای اختصاص نداده و در واقع ساکنان باید صورت حساب تعمیرات را پرداخت کنند.

بر اساس آمار دولت انگلیس حدود یک هزار و ۷۰۰ دستگاه ساختمان از این جنس روکش‌ها استفاده کرده‌اند/ در گزارش اینساید هاوزینگ آمده که آمار‌ها بیش از این اعداد است، اما اگر همین میزان را مبنای محاسبات قرار دهیم، به این ترتیب حدود ۳۷۷ هزار و ۶۰۰ نفر در ساختمان‌هایی سکونت دارند که از ضریب آتش‌سوزی بالایی برخوردارند هستند.

بر اساس گزارش اینساید هاوزینگ بیشتر افرادی که در برج‌های متوسط تا بلند انگلیس زندگی می‌کنند به نوعی با بحران روکش‌های معیوب مواجه هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دولت انگلیس حریق برج گرنفل ساختمان های انگلیس روکش ساختمان دولت انگلیس آتش سوزی روکش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۷۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم | ماجرای کم شدن لول های تریاک در سریال آینه عبرت | مواد مخدر مصرفی آتقی واقعی بود!

دریافت 7 MB

به گزارش همشهری آنلاین، محمود دینی بازیگر و تهیه کننده سینما و تلویزیون که به تازگی مهمان برنامه برمودا با اجرای کامران نجف زاده بود خاطره جالبی از کم شدن لول‌های تریاک در پشت صحنه سریال خاطره انگیز آینه عبرت که در سال‌های پایانی دهه شصت پخش می‌شد را بازگو کرد.

موضوع اصلی این سریال مواد مخدر بود که در سال‌های ۶۷ تا ۷۰ به صورت هفتگی پخش می‌شد.

کد خبر 848079 منبع: باشگاه خبرنگاران جوان برچسب‌ها کارگردانان سینمای ایران خبر مهم تریاک بازیگران سینما و تلویزیون ایران سینمای ایران چهره‌های مشهور اعتیاد - مواد مخدر تلویزیون - صدا و سیما

دیگر خبرها

  • ناپدیدشدن هزاران پناهجو که قرار است به رواندا فرستاده شوند
  • عبرت‌های بابک برای اکبرها
  • راه‌اندازی ۱۶ هزار تخت بیمارستاتی در دولت سیزدهم
  • کمبود بیش از ۵هزار شیر هیدرانت آتش‌نشانی در مشهد
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل تنش در روابط دوبلین-لندن
  • چهره متفاوت بازیگر نقش علی در آینه عبرت بعد از ۳۵ سال
  • (ویدئو) ماجرای کم شدن لول‌های تریاک در سریال آینه عبرت؛ مواد مخدر مصرفی آتقی واقعی بود!
  • فیلم | ماجرای کم شدن لول های تریاک در سریال آینه عبرت | مواد مخدر مصرفی آتقی واقعی بود!
  • ادعای اقدام علیه املاک دولت ایران؛ باکو قصد مصادره اموال کرده است؟
  • جنجال سفر‌های هوایی لوکس دیوید کامرون