Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، صبح امروز قرارداد احداث کتابخانه عمومی در روستای نگارخاتون شهرستان فامنین با یک نیکوکار در اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان منعقد شد.

مهدی ربانی، نیکوکار فامنینی اظهار کرد: روستای نگارخاتون دارای مردمانی فرهیخته، علمی، صنعتی و اهل کتاب با حدود ۲ هزار و ۱۰۰ نفر جمعیت است که به کتابخانه عمومی نیاز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه خدا را شاکرم که توفیقی به من عطا کرده که در راه تکمیل این کتابخانه گام بردارم افزود: تقاضا کردم که این کتابخانه را به نام پدرم نامگذاری کنم تا قدردانی داشته باشم از اقدامات و خدمات وی که در راستای تحصیل بنده و برادرانم انجام داده است.

این خیر فامنینی تصریح کرد: امید است که این اقدام بابی شود که خیران دیگر در کار‌های عمرانی عمومی فعال شوند و با زنده کردن نام پدر و مادر و خودشان جامعه را بهره‌مند سازند.

ربانی با تأکید بر اینکه امیدوارم دانش آموزان و دانشجویان از این کتابخانه استفاده کافی و وافی ببرند ادامه داد: در تلاش هستم که بتوانم به جز این کتابخانه، ۱۱ کتابخانه دیگر در شهرستان فامنین و استان همدان احداث کنم.

وی تصریح کرد: برای کمک به تجهیز این کتابخانه نیز از اهالی روستا که در ساوه و تهران کتابفروشی دارند، درخواست کمک کردم که آن‌ها نیز موافقت کردند.

کتابخانه‌های عمومی روستایی سکوی پرش کودکان و نوجوانان با استعداد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان نیز اظهار کرد: کتابخانه‌های عمومی در روستا‌ها یک پایگاه اجتماعی و فرهنگی هستند و همواره موجب رشد اهالی روستا به ویژه کودکان و نوجوانان شده است.

عاطفه زارعی با بیان اینکه روستای نگار خاتون یکی از روستا‌های مولد استان همدان است افزود: کتابخانه عمومی روستای نگارخاتون در زمینی به مساحت ۱۸۰ متر مربع با زیربنا ۱۲۰ متر مربع در نظر گرفته شده که تا کنون ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و از این پس اتمام و تکمیل آن را خیری از اهالی همان روستا بر عهده می‌گیرد.

وی تصریح کرد: خیرین همواره بازوی پرتوان کتابخانه‌های عمومی بودند و در بسیاری از نقاط استان اقدام به احداث کتابخانه کردند که همواره منشأ خیر و برکت بوده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی ادامه داد: کتابخانه‌های عمومی واقع در روستا‌ها همواره به کشف استعداد‌ها و رشد و نمو افراد کمک کردند و قطعاً این کتابخانه نیز سکوی پرتاب بسیاری از افراد به ویژه کودکان و نوجوانان مستعد این روستا خواهد شد.
گفتنی است روستای نگارخاتون در ۵۵ کیلومتری شهر همدان و از توابع شهرستان فامنین است.

انتهای پیام/غ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کتابخانه عمومی دانش آموزان و دانشجویان کتابخانه های عمومی روستای نگارخاتون کتابخانه عمومی استان همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۷۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو روی سکه باران در ایلام

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ محمدی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان از اجرای ۱۶ عملیات امدادرسانی به روستا‌ها و مناطق عشایری استان در پی بارش باران خبر داد.
بارش شدید باران باعث آب گرفتگی معابر و ورود آب به داخل بیش از ۱۰ واحد مسکونی در شهرک شهید کشوری ایلام شد.
با ورود سیلاب به منازل مسکونی شهرک شهید کشوری، نیرو‌های امدادی، ساکنان منازل خسارت دیده را در مسجد محل اسکان دادند. 
بارش شدید باران قطعی برق و تلفن روستای خربزان از توابع بخش سراب میمه دهلران را هم در پی داشت.
بارش باران همچنین باعث تخریب راه عشایری و طغیان رودخانه ماهوته آبدانان شد. به علت تخریب پل ارتباطی این روستا آذوقه از طریق طناب به این روستا منتقل می‌شود.
بارندگی‌های امروز موجب طغیان رودخانه‌های فصلی استان از جمله: رودخانه روستای بانهلان بدره، روستای تختان دهلران و رودخانه‌های شهرستان ملکشاهی و دره شهر شد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان: بارندگی‌ها تاکنون خسارت جانی در پی نداشته است.

دیگر خبرها

  • رفع مشکلات زیرساختی روستای سیل زده تختان دهلران در دستور کار است
  • دو روی سکه باران در ایلام
  • تجلیل از برگزیدگان دومین دوسالانه نشان هدهد سفید در گیلان
  • روایتی از نامهربانی مردم با یار مهربان + فیلم
  • راه‌اندازی کتابخانه تخصصی ارتباطات در تبریز
  • راه‌اندازی کتابخانه سیار در مناطق مختلف شهری و روستایی اراک ضروری است
  • رونمایی از کتاب «دنیای کسی را عوض کرده‌ای؟»
  • افتتاح یکصد و سی وهفتمین مدرسه خیر ساز در روستای مارکان شهرستان خوی
  • آب به روستای توانه در نهاوند رسید
  • روستای فهرج در مسیر جهانی شدن قرار گرفت